Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Zoekfunctie ? door nighttrain1
Vandaag om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij  (gelezen 11660 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #45 Gepost op: 04 december 2018, 23:38:23 »
Wat betreft de derde koplamp, daar heeft IL&T ontheffing voor verleend; alles is netjes in orde dus. Waalse treinbestuurders hebben ook een cursus Nederlands gevolgd (plus een taalpremie, hm), of worden voor veelal vervangen door treinbestuurders van depot Hasselt, dus aan de taaleis is ook voldaan. Op papier althans 8).

Mvg Bas
Was die ontheffing voor dat derde frontsein geen voorlopige met een eind datum?  Dat zou namelijk het eea verklaren

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #46 Gepost op: 04 december 2018, 23:44:43 »
Wat betreft de derde koplamp, daar heeft IL&T ontheffing voor verleend; alles is netjes in orde dus. Waalse treinbestuurders hebben ook een cursus Nederlands gevolgd (plus een taalpremie, hm), of worden voor veelal vervangen door treinbestuurders van depot Hasselt, dus aan de taaleis is ook voldaan. Op papier althans 8).


Mvg Bas

Die Waalse machinisten spreken verdomd goed Nederlands.
Alleen zijn er een groot aantal die het vertikken.
Dus zoveel zin heeft die taalcursus niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #47 Gepost op: 04 december 2018, 23:46:28 »
Was die ontheffing voor dat derde frontsein geen voorlopige met een eind datum?  Dat zou namelijk het eea verklaren

Dat 3e frontsein is vrij eenvoudig op te lossel lijkt me.
Je kan achter de cabineruit een witte rangeerlamp plaatsen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #48 Gepost op: 05 december 2018, 00:44:31 »
Een voertuig moet aan bepaald technische eisen voldoen om toegelaten te worden, en als dat voorschrijft dat het materieel 3 frontseinen moet kunnen tonen en dat kan het niet dan voldoet het simpelweg niet aan de technische gestelde eis en kan het niet volledig toegelaten worden.

Lullig gezegd is een noodseinlantaarn geen onderdeel van het voertuig, en eigenlijk alleen alleen bedoeld als tijdelijke vervanger van een defecte lamp waarbij rekening gehouden word met een deel functie verlies, het geeft immers nooit een zelfde effect als een echt frontsein.

Ik zeg trouwens niet zo dat dit het daadwerkelijke probleem is, dat is namelijk nog nergens benoemd door een instantie, maar het staat mij bij dat bij de renovatie eerder dan gebrachte midden frontseinen voor Nederland daarbij weer verdwenen waren.

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #49 Gepost op: 05 december 2018, 09:07:34 »
Volgens een Hasseltse collega zijn of worden de "breaks" die naar Mestreech rijden tijdens een tussentijdse revisie uitgerust met een derde frontsein. Deze moet op elk treinstel wel nog goedgekeurd worden door Davis in België en IL&T in Nederland (constructiewijziging). In hoeverre dat programma is afgewerkt, kon hij niet zeggen.

Mvg Bas

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #50 Gepost op: 05 december 2018, 10:24:16 »
Bas, ik weet niet wat ze je vertelt hebben.
Maar ik heb nog nooit een Break gezien met een 3e frontsein.
Ook niet na de revisie.

Sterker nog behalve de loks HLE 12, 21, 27 en 13, en stuurstand I11 geen enkel ander Belgisch materieel in Maastricht gezien met een 3e frontsein.

De oude klassiekjes hadden ook geen 3e frontsein, ook niet na de revisie, maar die mogen al niet meer de grens over.

Die eis van het 3e frontsein is al veel langer bij de NMBS bekend, echter dacht men dat de Nederlanders dat bleven gedogen.
Met andere woorden: de NMBS deed er niets mee.

Ps,
Kan een van de moderators de discussie van het 3e frontsein afsplitsen van deze draad?


Jos.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2018, 13:03:58 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #51 Gepost op: 05 december 2018, 10:35:24 »
Dag Jos, ik ook niet, het is daarom dat ik het hem vroeg. Maar je hebt gelijk, dit staat los van dit draadje.

Mvg Bas

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #52 Gepost op: 06 december 2018, 08:40:40 »

................Ps,
Kan een van de moderators de discussie van het 3e frontsein afsplitsen van deze draad?


Jos.

Hoi,

Heb er even naar gekeken. Wil het met alle plezier uit elkaar trekken, maar ik denk dat dan een aantal berichten zelf ook gesplitst moeten worden. En het is waarschijnlijk wel essentieel onderdeel van deze discussie over dit specifieke stukje spoorlijn.
Alles bij elkaar lijkt het me er niet beter op worden door te splitsen...

Kun je beter een nieuwe discussie/draadje starten over "Belgische frontseinen op NL-sporen", of zoiets....

Gr, Bert
Team moderatoren.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #53 Gepost op: 06 december 2018, 17:31:41 »
Bas, ik weet niet wat ze je vertelt hebben.
Maar ik heb nog nooit een Break gezien met een 3e frontsein.
Ook niet na de revisie.

Sterker nog behalve de loks HLE 12, 21, 27 en 13, en stuurstand I11 geen enkel ander Belgisch materieel in Maastricht gezien met een 3e frontsein.

De oude klassiekjes hadden ook geen 3e frontsein, ook niet na de revisie, maar die mogen al niet meer de grens over.

Die eis van het 3e frontsein is al veel langer bij de NMBS bekend, echter dacht men dat de Nederlanders dat bleven gedogen.
Met andere woorden: de NMBS deed er niets mee.

Er is in elk geval een prototype Varkensneus...
« Laatst bewerkt op: 06 december 2018, 17:35:24 door timtrein »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #54 Gepost op: 08 december 2018, 03:36:56 »
Gevalletje in een huidig toegelaten vorm eist men geen wijzigingen, de revisie stellen vereisen een nieuwe toelating en daarbij moet het ook voldoen aan de huidige eisen waarmee een 3e frontsein dis een verplichting word.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #55 Gepost op: 08 december 2018, 14:58:24 »
Er is in elk geval een prototype Varkensneus...
« Laatst bewerkt op: 06 december 2018, 17:35:24 door timtrein »

Een laatst door Timtrein bewerkte foto?  ;D

Dirk



--------------------------------------------------------------------------------
 

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #56 Gepost op: 09 december 2018, 18:32:52 »
Afgelopen zaterdag de 801 zonder derde frontsein.


Roosendaal, NMBS MS-75 801 [Varkensneus]

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1126
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #57 Gepost op: 12 december 2018, 19:06:55 »
Het dak heeft weer al iets van de vorige kleurstelling  ::)

Marc