Wat betreft de derde koplamp, daar heeft IL&T ontheffing voor verleend; alles is netjes in orde dus. Waalse treinbestuurders hebben ook een cursus Nederlands gevolgd (plus een taalpremie, hm), of worden voor veelal vervangen door treinbestuurders van depot Hasselt, dus aan de taaleis is ook voldaan. Op papier althans .Mvg Bas
Was die ontheffing voor dat derde frontsein geen voorlopige met een eind datum? Dat zou namelijk het eea verklaren
................Ps,Kan een van de moderators de discussie van het 3e frontsein afsplitsen van deze draad?Jos.
Bas, ik weet niet wat ze je vertelt hebben.Maar ik heb nog nooit een Break gezien met een 3e frontsein.Ook niet na de revisie.Sterker nog behalve de loks HLE 12, 21, 27 en 13, en stuurstand I11 geen enkel ander Belgisch materieel in Maastricht gezien met een 3e frontsein.De oude klassiekjes hadden ook geen 3e frontsein, ook niet na de revisie, maar die mogen al niet meer de grens over.Die eis van het 3e frontsein is al veel langer bij de NMBS bekend, echter dacht men dat de Nederlanders dat bleven gedogen.Met andere woorden: de NMBS deed er niets mee.