Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 22:47:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Paulus
Vandaag
om 22:28:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:23:52
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 22:14:08
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
AP3737
Vandaag
om 22:08:22
Piko 2025
door
Simon Stenneberg
Vandaag
om 21:50:13
meer wissels invoeren in Z21
door
Frank 123
Vandaag
om 21:30:51
Set met 2 VAM GFT en 1 VAM potgrond exclusief MTE
door
Mug
Vandaag
om 21:02:21
Time-of-flight module
door
janvanbemmel
Vandaag
om 20:31:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
prutser
Vandaag
om 20:27:32
Werkt de Yamorc software op Ubuntu?
door
reinderlf
Vandaag
om 20:10:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 20:04:58
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 20:00:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 19:43:42
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:13:34
keerlusproblemen
door
astrantia
Vandaag
om 18:04:38
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 17:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:33:50
Bauarbeiten im gange
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:31:53
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:30:43
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 16:23:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:19:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Dave.......
Vandaag
om 15:05:55
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:26:22
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 14:18:38
Aanluiting tussen tender en stoomlok
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:44:13
Klein baantje 1200x1200mm
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:38:46
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 12:31:00
Rheinburg, TP V/VI
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:16:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Eric B
Vandaag
om 11:16:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbespreking overige merken
|
Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Vorige
-
Volgende
-
1
...
42
43
[
44
]
45
46
...
49
Omlaag
Auteur
Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b (gelezen 210401 keer)
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #645 Gepost op:
21 November 2012, 08:57:49 »
Volgens mij wisselt dat dan per stel... ik heb er nu 2 en die rijden beide prima (digitaal met een LoPi4)
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Biesje
Offline
Berichten: 2261
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #646 Gepost op:
21 November 2012, 15:35:50 »
Ik heb er drie, en alledrie rijden ze erg beroerd op lage snelheden en kruipen ho maar.
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #647 Gepost op:
21 November 2012, 17:00:23 »
Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan :
- Stroomafname doorgelust tussen beide bakken
- Stroomafnemers gefatsoeneerd (op middenbak vervangen, zie
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,31231.msg507841.html#msg507841
)
Dat hielp een heleboel. Ik ben nog van plan tzt andere asjes te monteren in de niet-aangedreven draaistellen om dan stroomafname via puntlagers te kunnen doen voor een nog lichtere loop van het stel, dat moet het helemaal perfect maken.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Biesje
Offline
Berichten: 2261
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #648 Gepost op:
29 November 2012, 03:08:45 »
Ik heb schattige mashima motortjes binnen en heb er ééntje in een mat 46 gedubbelzijdigplakbandt (leuke voor de taalpuristen
) Met de beroemde wielentrekker van ome Piet lukte het mij niet om het originele vliegwiel van de originele motor te trekken. Het ding zat onwaarschijnlijk vast maar na wat kleurrijke metaforen schoof het een stukkie op.. om dan niet verder te kunnen omdat de pin van de wielentrekker niet lang genoeg is. Zelfs mijn arsenaal aan kleurrijke metaforen was niet voldoende om het vliegwiel er af te krijgen. Balen.
Dus maar wat geïmproviseerd met een cardan koppeling van Roco die toevallig ook paste en tadaaa! Dat liep al veel beter met de waardes die ik al in de decoder had zitten om de originele motor te temmen. Jammer van het vliegwiel maar aangezien de oude motor toch brak was tik ik die er nog wel een keertje af wanneer de buren er niet wakker van worden (het is half twee 's nachts)
Nu het motortje maar eens in laten lopen op mijn verse rollenbank. De aangedreven assen zijn trouwens behoorlijk 'mank', ding waggelt als een dolle.
Groet,
Robert.
Groet,
Robert
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5363
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #649 Gepost op:
29 November 2012, 08:09:03 »
Oh, maar dat is net echt, in een echte Mat'46 kon je ook geen krant lezen....
ben wel heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Besselspoor
Offline
Berichten: 5326
Team Mitropa - OHMB
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #650 Gepost op:
29 November 2012, 08:23:42 »
Vliegwielen die er niet afgaan kun je losmaken door ze te verhitten. Het meest ideale is een kleine gasbrander: snel verwarmen van buitenaf zodat de as het koelste blijft.
Gelogd
RETROBAHN A.G.
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #651 Gepost op:
01 December 2012, 23:27:13 »
Citaat van: Bastaard op 21 November 2012, 08:04:07
rijden ze allemaal zo slecht ? de Rivarossi versies?
Nee.
Alleen de laatste twee geleverde groen met reclame banen en de gele.
Ik heb er dus last van bij mijn gele model.
Analoog rijden ze prima, maar digitaal maken ze sprongen. Stap 1 gaat prima, maar zodra je bv een lokmause op stapje 2 zet springt de trein er even vandoor.
Daarna gaat de trein weer soepel maar blijft de motor inderdaad kleine schommelingen vertonen.
Ik heb net de motor direct op de decoder gehangen (oranje en grijze draad) en dan is de sprong weg. De trein rijd dan mooi rustig weg, en heeft een mooie uitloop.
Ik krijg echter de kleine sprongen (licht onregelmatig lopen) er ook niet uit. (bij cruisesnelheid)
Iemand suggesties qua cv's en LP4 ? Cv 54 = 0 al uitgevoerd, is al een flinke verbetering, maar nog net niet lekker soepel.
Wellicht is het simpeler op te lossen dan een compleet nieuwe motor.
«
Laatst bewerkt op: 01 December 2012, 23:30:07 door Chris
»
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #652 Gepost op:
01 December 2012, 23:43:50 »
Hmmm OK da's opvallend. Snap ik ook waarom bij mij de nieuwe wel goed rijden dat zijn allemaal eerste lichting (donkergroen, rode biezen, grijs dak, TP3b) Die lopen prima.
Vandaag trouwens eindelijk de gele Mat46 in het echt gezien, die heeft totaal niet overtuigd. Ik houd het wel bij mijn oude Lima kappen...
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #653 Gepost op:
01 December 2012, 23:45:09 »
Ik heb net van Karst de tip gekregen om te rommelen met CV 55 zo laag mogelijk te brengen.
Begonnen met 5
(ja ik denk, zo laag mogelijk)
Vond de mat 46 geen goed plan.
10 dan....nee, 20 ? Nee...
25 ? Nope. Ok, doe eens gek : 50.
Hee, niet gek. Met 45 stop ie ook nog mooier.
Daar ben ik wel mee tevreden (motor loopt op rollenbank veel soepeler, je hoort hem niet meer zo springen)
Het geluid, de zoom, is nu veel rustiger.
Bij mij dan he.
Dus mijn oplossing, grijs en oranje direct op motor, CV 54 = 0, CV 55 = 45.
LP 4.
«
Laatst bewerkt op: 01 December 2012, 23:54:46 door Chris
»
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10473
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #654 Gepost op:
01 December 2012, 23:53:02 »
En dan nog eens proberen CV54 naar ca. 100 - 120 te brengen ...
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #655 Gepost op:
01 December 2012, 23:55:03 »
ow, ik ga gelijk kijken
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #656 Gepost op:
02 December 2012, 00:11:36 »
Hmm.
Vond mijn gele 46 niet leuk.
Weer CV 54 = 0 gedaan.
Daarna weer spelen met CV 55. Kom nu uit op 35.
Dan rijd ie leuk, en stopt ie mooi.
Zoemen is veranderd in licht knorren. (zoals een 1300 zeg maar)
Geen idee wat het is, maar ik ben tevreden.
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10473
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #657 Gepost op:
02 December 2012, 00:15:50 »
Redelijk 'ongrijpbaar' motoretje dus ..
Grtzz,
Karst
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #658 Gepost op:
02 December 2012, 00:16:16 »
Yep. Best wel
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Mat 46 Rivarossi
«
Reactie #659 Gepost op:
02 December 2012, 00:24:57 »
Citaat van: Karst Drenth op 02 December 2012, 00:15:50
Redelijk 'ongrijpbaar' motoretje dus ..
En dat niet alleen, indirect ook nog een soldeerboutkillertje begrijp ik.
mvg,
Gert
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Vorige
-
Volgende
-
1
...
42
43
[
44
]
45
46
...
49
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbespreking overige merken
|
Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b