Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV
door
willyTEE
Vandaag
om 22:06:47
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:59:30
Raadplaatje
door
Sikko
Vandaag
om 21:51:54
Zwederbaan
door
nighttrain1
Vandaag
om 21:34:20
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:25:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:06:29
Train o Matic smart power pack
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:54:44
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk
door
richardvandijk
Vandaag
om 20:42:47
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Noordernet
Vandaag
om 20:09:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
DJV
Vandaag
om 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding.
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 19:53:39
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 19:36:54
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:29:15
Wat wordt op dit object op het perron geklikt?
door
VictorPM
Vandaag
om 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
Vandaag
om 18:34:41
Molenbaan (werktitel)
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf
door
VictorPM
Vandaag
om 18:19:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 18:17:17
Goede wensen voor 2026
door
gdh
Vandaag
om 17:55:50
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren
door
AlbertG
Vandaag
om 17:42:55
Sankt Georgen.
door
Jan Bennink
Vandaag
om 17:30:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:27:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 17:25:27
herrmann
door
henk
Vandaag
om 17:00:53
Rondom Charlois
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 16:36:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 16:20:22
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:11:25
Kerstwensen 2025
door
Keska
Vandaag
om 15:59:13
'Permaloog' met electronenbuizen
door
Pauldg
Vandaag
om 15:49:01
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo
door
Zoedelaar
Vandaag
om 14:42:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
42
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 122723 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #285 Gepost op:
06 February 2025, 20:02:19 »
We hebben een dak (en een hand), 5 delen.
Schaal-0
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #286 Gepost op:
07 February 2025, 15:56:40 »
Het gietdeel van de pantograaf
foto 1:
foto 2:
foto 3:
foto 4:
foto 5:
foto 6:
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #287 Gepost op:
07 February 2025, 21:07:21 »
Ongeduldig als we zijn wil ik de pantograaf in elkaar zetten. Echter, er moeten een aantal gaatjes 0,5 geboord worden op de boorkolom. Die staat echter ingesteld voor het frezen van de middenbuffers voor de zandwagentjes en dat gaat nog een aantal dagen duren. Maar ik kan alvast wel wat laten zien.
de losgesneden delen MET aangietstukken er nog aan vast
Ontdaan van onnodig messing...
PAS OP dat je de dunne asjes aan de uiteinde NIET afslijpt.
Eén steun kon ik alvast aan het frame (in de inkeping) solderen.
Dan moeten er nu gaatjes geboord worden.....
Maar het gaat er ongeveer zo uitzien.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #288 Gepost op:
08 February 2025, 12:22:02 »
Twee testversies van de bufferbalk. Een met vierkante en een met ronde stangen (plastic en metaal) voor de buffers. Gelijk wat ander klein grut.
Maar toen begaf de printer het .
Is naar de reparateur geweest en we hopen zaterdagavond blij te zijn.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #289 Gepost op:
08 February 2025, 17:07:28 »
We zijn weer o zo blij ....
Doet het weer.
«
Laatst bewerkt op: 08 February 2025, 17:09:15 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #290 Gepost op:
10 February 2025, 23:04:08 »
Daar gaat die dan...gaten boren in het gietdeel van de pantograaf. Schaal-0 dus.
Mijn oude Emco even van stal gehaald omdat de frees/boorkolom nog steeds ingesteld moet blijven voor de middenbuffers van de zandwagentjes.
Die twee stangen moeten er dus in.
Alle componenten moeten vast in de klem zitten anders breekt het boortje met alle gevolgen van dien
Geen probleem,
Geen probleem,
Geen probleem,
Goed aandacht aan schenken want ik brak toch een boortje. Kreeg ik er gelukkig zonder al teveel schade uit. Goed ondersteunen dus. Desnoods handmatig aandrukken.
Het is uiteindelijk gelukt maar het ging niet makkelijk.
Groot probleem, maar oplosbaar
Binnen in het knietjes moeten nog twee gaatjes. Los in je hand zie je ze, maar ingespannen in de klem zie je niks noppes nul.
Na langoverwegen heb ik ze met de hand én met zicht geboord. Uiteindelijk ....Geen probleem
Geen probleem,
Geen probleem,
Toen was ik het even zat na 1,5 uur puzzelen in opperste concentratie. Morgen verder.
Ik moet alleen nog de verbinding van de bovenste stang met de as onder het sleepstuk nog boren. Aandachtspunt: Priempjes tekenen. Die zijn we vergeten.
Maar toch alles even in elkaar gezet voor het beeld,
Het sleepstuk komt horizontaal als de verbinding (zojuist genoemd) gesoldeerd is.
32326
«
Laatst bewerkt op: 10 February 2025, 23:13:21 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #291 Gepost op:
11 February 2025, 13:33:15 »
Film:
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7786
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #292 Gepost op:
11 February 2025, 13:38:03 »
Heel netjes Frits!
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
edwin1974
Offline
Berichten: 2042
Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #293 Gepost op:
11 February 2025, 13:56:27 »
Gaaf Frits
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #294 Gepost op:
11 February 2025, 15:18:07 »
De laatste aanpassing....borgen van de stand gestreken pantograaf en opgelaten pantograaf.
Opgelaten pantograaf,
Met twee veertjes,
Gestreken pantograaf,
De borging bij gestreken pantograaf,
Zelfde positie, maar dan met opgelaten pantograaf.
Die twee borgingslipjes zitten gesoldeerd aan het frame.
Inmiddels zijn aan het ontwerp van het gietdeel wat aanpassingen gedaan zodat het boren wat minder moeilijk is geworden. Met een beetje mazzel zitten er al open gaatjes in en waar nodig is eer wat (onzichtbaar) opgedikt. Dat hangt van de gieter af, maar we hebben ze er wel in getekend. Ik heb daar wel vertrouwen in.
32695
Gelogd
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5521
Modelspoor is emotie...
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #295 Gepost op:
11 February 2025, 17:12:34 »
Het is wederom schitterend Frits
Gelogd
Tbinnebarretije…
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #296 Gepost op:
12 February 2025, 18:40:04 »
De rekken met rijweerstanden. Veel zal er niet van te zien zijn , want er komt een beschermingsrek met gaas overheen.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #297 Gepost op:
19 February 2025, 16:07:58 »
Nou, Vs.2 van de pantograaf is in productie...2 weekjes (on)geduld. Jammer dat 7 maart een vrijdag is, dus pakje zal dan pas na het weekend aankomen.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #298 Gepost op:
11 March 2025, 11:44:55 »
Pantografen Vs.2 zijn binnen.
De gaatjes voor de assen zijn nu open. Die niet helemaal open zijn, zijn wel veel beter te bewerken door een groter "priempje" (we hadden een gat getekend)
Ik ben toch dik tevreden, geen Vs.3 nodig.
De moeilijk te bereiken gaatjes binnen in het "knietje" zijn open
. Die aan de buitenkant net niet. Boortje er op en klaar.
34889
«
Laatst bewerkt op: 11 March 2025, 11:47:22 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11621
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #299 Gepost op:
18 March 2025, 20:40:50 »
Versie.2 van de pantograaf beschrijf ik in een apart draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114659.msg3222533121#msg3222533121
Het werktempo aan de Motorpost lag afgelopen periode iets lager, maar nu zetten we de vaart er weer in. (voor zover het kan)
Te beginnen met de centrale kast aan de onderkant.
35793
«
Laatst bewerkt op: 18 March 2025, 20:43:31 door FritsT
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
42
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.