Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
janpetel
Vandaag
om 18:27:43
Sikje 225
door
BartvD
Vandaag
om 18:25:38
digitaal veranderd in 15 jaar
door
C_Jabaaij
Vandaag
om 18:24:48
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 17:43:56
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Locatie van foto gezocht
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
shay59
Vandaag
om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 11:16:52
Lima IRM pimpen
door
Railpassie
Vandaag
om 11:13:09
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:58:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
28
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 56962 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #285 Gepost op:
06 February 2025, 20:02:19 »
We hebben een dak (en een hand), 5 delen.
Schaal-0
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #286 Gepost op:
07 February 2025, 15:56:40 »
Het gietdeel van de pantograaf
foto 1:
foto 2:
foto 3:
foto 4:
foto 5:
foto 6:
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #287 Gepost op:
07 February 2025, 21:07:21 »
Ongeduldig als we zijn wil ik de pantograaf in elkaar zetten. Echter, er moeten een aantal gaatjes 0,5 geboord worden op de boorkolom. Die staat echter ingesteld voor het frezen van de middenbuffers voor de zandwagentjes en dat gaat nog een aantal dagen duren. Maar ik kan alvast wel wat laten zien.
de losgesneden delen MET aangietstukken er nog aan vast
Ontdaan van onnodig messing...
PAS OP dat je de dunne asjes aan de uiteinde NIET afslijpt.
Eén steun kon ik alvast aan het frame (in de inkeping) solderen.
Dan moeten er nu gaatjes geboord worden.....
Maar het gaat er ongeveer zo uitzien.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #288 Gepost op:
08 February 2025, 12:22:02 »
Twee testversies van de bufferbalk. Een met vierkante en een met ronde stangen (plastic en metaal) voor de buffers. Gelijk wat ander klein grut.
Maar toen begaf de printer het .
Is naar de reparateur geweest en we hopen zaterdagavond blij te zijn.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #289 Gepost op:
08 February 2025, 17:07:28 »
We zijn weer o zo blij ....
Doet het weer.
«
Laatst bewerkt op: 08 February 2025, 17:09:15 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #290 Gepost op:
10 February 2025, 23:04:08 »
Daar gaat die dan...gaten boren in het gietdeel van de pantograaf. Schaal-0 dus.
Mijn oude Emco even van stal gehaald omdat de frees/boorkolom nog steeds ingesteld moet blijven voor de middenbuffers van de zandwagentjes.
Die twee stangen moeten er dus in.
Alle componenten moeten vast in de klem zitten anders breekt het boortje met alle gevolgen van dien
Geen probleem,
Geen probleem,
Geen probleem,
Goed aandacht aan schenken want ik brak toch een boortje. Kreeg ik er gelukkig zonder al teveel schade uit. Goed ondersteunen dus. Desnoods handmatig aandrukken.
Het is uiteindelijk gelukt maar het ging niet makkelijk.
Groot probleem, maar oplosbaar
Binnen in het knietjes moeten nog twee gaatjes. Los in je hand zie je ze, maar ingespannen in de klem zie je niks noppes nul.
Na langoverwegen heb ik ze met de hand én met zicht geboord. Uiteindelijk ....Geen probleem
Geen probleem,
Geen probleem,
Toen was ik het even zat na 1,5 uur puzzelen in opperste concentratie. Morgen verder.
Ik moet alleen nog de verbinding van de bovenste stang met de as onder het sleepstuk nog boren. Aandachtspunt: Priempjes tekenen. Die zijn we vergeten.
Maar toch alles even in elkaar gezet voor het beeld,
Het sleepstuk komt horizontaal als de verbinding (zojuist genoemd) gesoldeerd is.
32326
«
Laatst bewerkt op: 10 February 2025, 23:13:21 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #291 Gepost op:
11 February 2025, 13:33:15 »
Film:
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7476
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #292 Gepost op:
11 February 2025, 13:38:03 »
Heel netjes Frits!
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
edwin1974
Offline
Berichten: 2024
Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #293 Gepost op:
11 February 2025, 13:56:27 »
Gaaf Frits
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #294 Gepost op:
11 February 2025, 15:18:07 »
De laatste aanpassing....borgen van de stand gestreken pantograaf en opgelaten pantograaf.
Opgelaten pantograaf,
Met twee veertjes,
Gestreken pantograaf,
De borging bij gestreken pantograaf,
Zelfde positie, maar dan met opgelaten pantograaf.
Die twee borgingslipjes zitten gesoldeerd aan het frame.
Inmiddels zijn aan het ontwerp van het gietdeel wat aanpassingen gedaan zodat het boren wat minder moeilijk is geworden. Met een beetje mazzel zitten er al open gaatjes in en waar nodig is eer wat (onzichtbaar) opgedikt. Dat hangt van de gieter af, maar we hebben ze er wel in getekend. Ik heb daar wel vertrouwen in.
32695
Gelogd
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5374
Modelspoor is emotie...
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #295 Gepost op:
11 February 2025, 17:12:34 »
Het is wederom schitterend Frits
Gelogd
Tbinnebarretije…
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #296 Gepost op:
12 February 2025, 18:40:04 »
De rekken met rijweerstanden. Veel zal er niet van te zien zijn , want er komt een beschermingsrek met gaas overheen.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #297 Gepost op:
19 February 2025, 16:07:58 »
Nou, Vs.2 van de pantograaf is in productie...2 weekjes (on)geduld. Jammer dat 7 maart een vrijdag is, dus pakje zal dan pas na het weekend aankomen.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #298 Gepost op:
11 March 2025, 11:44:55 »
Pantografen Vs.2 zijn binnen.
De gaatjes voor de assen zijn nu open. Die niet helemaal open zijn, zijn wel veel beter te bewerken door een groter "priempje" (we hadden een gat getekend)
Ik ben toch dik tevreden, geen Vs.3 nodig.
De moeilijk te bereiken gaatjes binnen in het "knietje" zijn open
. Die aan de buitenkant net niet. Boortje er op en klaar.
34889
«
Laatst bewerkt op: 11 March 2025, 11:47:22 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #299 Gepost op:
18 March 2025, 20:40:50 »
Versie.2 van de pantograaf beschrijf ik in een apart draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114659.msg3222533121#msg3222533121
Het werktempo aan de Motorpost lag afgelopen periode iets lager, maar nu zetten we de vaart er weer in. (voor zover het kan)
Te beginnen met de centrale kast aan de onderkant.
35793
«
Laatst bewerkt op: 18 March 2025, 20:43:31 door FritsT
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
28
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.