Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 23:12:53
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 23:11:25
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 22:54:27
6 en 7 september terug naar toen door Overet
Vandaag om 22:47:06
Minder wissels door Thom
Vandaag om 22:27:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 21:10:00
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
Vandaag om 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:34:23
Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
  

Auteur Topic: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'  (gelezen 16561 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #90 Gepost op: 28 September 2023, 09:48:26 »
De laatste weken heb ik iemand van Rover meerdere keren in het NOS Journaal gezien. Dus ja, ze bestaan nog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 420
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #91 Gepost op: 28 September 2023, 10:03:29 »
Overname door een Amerikaanse investeringsmaatschappij is het begin van het einde.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #92 Gepost op: 28 September 2023, 10:17:36 »
Vandaag een heel artikel over Rover in het Noord Hollands Dagblad over de tegenvallende prestaties van de NS

Maar terwijl jullie je druk maken over Arriva, is de Valleilijn (Connexxion) actief geworden op of rond de Schiphollijn...



Al zat ik (niet tweede of eerste klas  ???) in een Connexxion bus...  ;D ;)
Misschien willen ze de beoogde doorgetrokken metro over nemen?  ;D
Vr. groeten,
Bob

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8665
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #93 Gepost op: 28 September 2023, 10:37:20 »
Rode stoelen eerste klasse, groene tweede 😉

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4423
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #94 Gepost op: 28 September 2023, 12:44:59 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
Ik kan de keren dat ik het afgelopen jaar mensen niet mee kon nemen op 1 hand tellen.
Wanneer wel?
 -Nou als er 15 man/vrouw met fiets staan, dat past simpelweg niet als je een treinstel bij hebt.
- na een verstoring, wanneer alles weer opstart.
- met de vierdaagse  ;D

En meestal komt de volgende met hooguit een kwartier.


Niet om m’n werkgever te verdedigen hoor, want er kan zeker een hoop beter.
Maar als ik wel is lees hoe erg het allemaal is verbaas ik me erover.
De keren dat ik vertraging heb meer dan 10 minuten is ook op twee handen te tellen in een jaar.

En ja ik werk fulltime  ;)

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6759
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #95 Gepost op: 28 September 2023, 13:17:00 »
Ik geloof je graag Dave maar ik ga ik af op wat ik zoal lees, bijvoorbeeld over de verdere afschaling van de dienstregeling vanaf dec '23. Ik citeer uit een brief een gedeputeerde van de Provincie Noord-Holland en de gezamenlijke gemeenten aan de directie NS:

Lange lijst verslechteringen treinproduct in Noord-Holland
De nieuwe dienstregeling is wederom een achteruitgang na een lange lijst van eerdere
verslechteringen van het treinproduct in Noord-Holland. Dit heeft er onder andere toe geleid dat de
reistijd op de trajecten Enkhuizen- Amsterdam en Den Helder-Amsterdam de afgelopen jaren steeds
verder is toegenomen. Zo is sinds de komst van de Intercity in 2008 op het traject Enkhuizen-
Amsterdam de reistijd met 5 minuten gestegen. Het aantal reismogelijkheden is in de spits op de
Helderselijn en Westfriese lijn vanaf 2020 stelselmatig verlaagd: van de oorspronkelijke 7
spitsintercity’s in de ochtend- en avondspits bleven er maar 2 over op de Helderse lijn en op de
Westfriese lijn is het aantal spitsintercity’s teruggebracht van 5 naar 3. Reizigers.......etc.

De verdere afschaling druist tegen het bereiken van grote transitieopgaven in
Wij vinden dat met deze verdere voorgenomen afschalingen in de dienstregeling de ondergrens van
wat een kwalitatief aantrekkelijk treinproduct hoort te zijn, wordt overschreden. Het OV is voor
Noord-Holland Noord, de IJmond en Zuid-Kennemerland onmisbaar voor het bereiken van de grote
transitieopgaven op het gebied van mobiliteit, woningbouw, klimaat, stikstof en economische en
sociale ontwikkeling. Het verder afschalen van de dienstregeling druist hier lijnrecht tegenin. Het
zorgt voor een snel oplopende achterstand, waar het gaat om het realiseren van de gewenste
transitie naar duurzame vormen van mobiliteit. Veel inwoners,........... etc.

Afbreuk aan het vertrouwen in de NS
Behalve een toekomstvast OV-systeem werken we ook op diverse andere dossiers nauw met u samen
zoals het Regionaal OV-Toekomstbeeld 2040, Programma Hoogfrequent Spoor, actieprogramma’s
voor de Zaancorridor, Helderselijn, Hoornselijn, Westfrieselijn en Kennemerlijn. Tot nu toe met het
zeer teleurstellende resultaat dat er steeds minder treinen rijden. In onze reactie op de dienstregeling
2023 hebben wij gevraagd op welke wijze u ons in de komende tijd verder gaat betrekken.......etc.

Wij verwachten verbeteringen van de dienstregeling
Wij vinden dat u als samenwerkingspartner in de regio ons serieus moet betrekken bij het nemen van
vervolgstappen. Dat betekent dat u ons in ieder geval halfjaarlijks betrekt bij de monitoring van de
ontwikkeling van de reizigersaantallen op ieder traject in de Noord-Holland Noord, de IJmond en
Zuid-Kennemerland. Het doel hiervan is perspectief te bieden op het verdere herstel en
doorontwikkeling van de dienstregeling. Wij verwachten van NS een verbetering van de
dienstregeling en zien....... etc.


Zie ook dit artikel: https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/noord-holland-verzet-tegen-plannen-ns

Innovatieve luiheid, mede door gebrek aan competitie, afschalen in plaats van creatief zoeken naar oplossingen voor het vermeend personeels probleem. Ik zou toch van Wouter Koolmees als aanvoerder van de club meer verwachten, zeker gezien zijn jaarlijkse beloning van ongeveer een half miljoen euro en zijn uitgebreide netwerk in bestuurlijk en politiek Nederland.

@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2902
  • Duitsland TP III/IV
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #96 Gepost op: 28 September 2023, 13:26:24 »
Het probleem van direct opvullen van tekorten zit hem in de opleiding tot machinist of conducteur. Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is bij de NS pas mogelijk na enkele maanden. Machinist worden duurt zelfs bijna 1 jaar. Heeft allemaal te maken dat het 2 veiligheidsfuncties zijn. En tel daar bij op dat er 1 op 1 gewerkt wordt(mentor en leerling) en houd de verplichte vrije dagen er op na dan kun je nagaan dat het allemaal langer duurt.
Grt, Ronald.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #97 Gepost op: 28 September 2023, 13:30:50 »
Volgens mij is conducteur geen veiligheidsfunctie meer.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8665
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #98 Gepost op: 28 September 2023, 13:59:27 »
Ben, wat een rare manier van vertrekken uit dit topic.

Er is simpelweg geen personeel. In vrijwel alle bedrijfstakken wordt ofwel afgeschaald, ofwel gewerkt met ellenlange wachttijden. En dat gaat de komende tijd ook niet veranderen.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2902
  • Duitsland TP III/IV
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #99 Gepost op: 28 September 2023, 14:10:12 »
Jazeker wel, het vertrek proces is een veiligheidsfunctie. Dat de BOA eraf is heeft niks met de veiligheid te maken. Was puur en alleen om de boel voor justitie dicht te timmeren.
Grt, Ronald.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #100 Gepost op: 28 September 2023, 14:31:51 »
@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Altijd jammer als mensen het persoonlijk gaan maken. Helaas zien we dat vaker. Net als het ertussenuit piepen als het lastig wordt.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8665
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #101 Gepost op: 28 September 2023, 15:02:20 »
Zo zal Ben het niet ervaren. Hij heeft gezegd wat er te zeggen viel en dat is het dan.
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 15:39:47 door Huup »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6759
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #102 Gepost op: 28 September 2023, 15:26:58 »
Lastig......?  ;D ;D

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #103 Gepost op: 28 September 2023, 15:37:19 »
Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is
Erg kort door de bocht :)
Groet,
      Ronald

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8665
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #104 Gepost op: 28 September 2023, 15:40:11 »
Lastig......?  ;D ;D
Hoho, jij bent weg!  ;D :angel:

Erg kort door de bocht :)
Dan kan wel in 1 dag..... 😉
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 23:03:33 door Huup »