Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 23:34:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Schachbrett
Vandaag om 23:32:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:27:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:00:24
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door Thom
Vandaag om 22:57:16
Hulp gezocht: Het smalspoor dat ooit bij Papierfabriek van Gelder lag door Ronald Halma
Vandaag om 22:44:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 22:19:57
NS6000 voor Kranenberg door meino
Vandaag om 21:56:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erjen89
Vandaag om 21:56:20
Besto Kraftfutter; een industriediorama in 1 door hervé
Vandaag om 21:50:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:29:04
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door gdh
Vandaag om 21:03:37
zoek functie door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:11:22
5 oktober Modelspoorbeurs Houten, HCC kennisdag door orientexpress
Vandaag om 19:58:43
Koppelinghouder gezocht. door saskia
Vandaag om 19:22:04
starter N-baan door NS264
Vandaag om 18:55:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:52:06
WV Kalender 2025 met donatie BeneluxForum. door MOVisser
Vandaag om 18:18:03
Garage Sarink en de vergeten koelwagen (spoor 0) door Jeronimos
Vandaag om 18:03:49
Piko umbauwagens 3YGe door bernhard67
Vandaag om 17:55:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Dion
Vandaag om 17:31:46
EifelBurgenBahn door basjuh1981
Vandaag om 17:05:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:58:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:46:21
Au bord de la Cèze door Dennis1984
Vandaag om 16:40:59
modulebaan jaren 60 door Wim Vink
Vandaag om 16:26:53
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 16:25:25
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:48:31
Ombouw Piko NS 2200 AC digitaal naar DCC door Ben
Vandaag om 14:45:07
Bayerische stoomlok 3601 door Peter45
Vandaag om 14:11:41
  

Auteur Topic: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'  (gelezen 13733 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25770
    • Pagina van klaas
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #90 Gepost op: 28 September 2023, 09:48:26 »
De laatste weken heb ik iemand van Rover meerdere keren in het NOS Journaal gezien. Dus ja, ze bestaan nog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #91 Gepost op: 28 September 2023, 10:03:29 »
Overname door een Amerikaanse investeringsmaatschappij is het begin van het einde.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8168
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #92 Gepost op: 28 September 2023, 10:17:36 »
Vandaag een heel artikel over Rover in het Noord Hollands Dagblad over de tegenvallende prestaties van de NS

Maar terwijl jullie je druk maken over Arriva, is de Valleilijn (Connexxion) actief geworden op of rond de Schiphollijn...



Al zat ik (niet tweede of eerste klas  ???) in een Connexxion bus...  ;D ;)
Misschien willen ze de beoogde doorgetrokken metro over nemen?  ;D
Vr. groeten,
Bob

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #93 Gepost op: 28 September 2023, 10:37:20 »
Rode stoelen eerste klasse, groene tweede 😉

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 4072
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #94 Gepost op: 28 September 2023, 12:44:59 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
Ik kan de keren dat ik het afgelopen jaar mensen niet mee kon nemen op 1 hand tellen.
Wanneer wel?
 -Nou als er 15 man/vrouw met fiets staan, dat past simpelweg niet als je een treinstel bij hebt.
- na een verstoring, wanneer alles weer opstart.
- met de vierdaagse  ;D

En meestal komt de volgende met hooguit een kwartier.


Niet om m’n werkgever te verdedigen hoor, want er kan zeker een hoop beter.
Maar als ik wel is lees hoe erg het allemaal is verbaas ik me erover.
De keren dat ik vertraging heb meer dan 10 minuten is ook op twee handen te tellen in een jaar.

En ja ik werk fulltime  ;)

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6189
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #95 Gepost op: 28 September 2023, 13:17:00 »
Ik geloof je graag Dave maar ik ga ik af op wat ik zoal lees, bijvoorbeeld over de verdere afschaling van de dienstregeling vanaf dec '23. Ik citeer uit een brief een gedeputeerde van de Provincie Noord-Holland en de gezamenlijke gemeenten aan de directie NS:

Lange lijst verslechteringen treinproduct in Noord-Holland
De nieuwe dienstregeling is wederom een achteruitgang na een lange lijst van eerdere
verslechteringen van het treinproduct in Noord-Holland. Dit heeft er onder andere toe geleid dat de
reistijd op de trajecten Enkhuizen- Amsterdam en Den Helder-Amsterdam de afgelopen jaren steeds
verder is toegenomen. Zo is sinds de komst van de Intercity in 2008 op het traject Enkhuizen-
Amsterdam de reistijd met 5 minuten gestegen. Het aantal reismogelijkheden is in de spits op de
Helderselijn en Westfriese lijn vanaf 2020 stelselmatig verlaagd: van de oorspronkelijke 7
spitsintercity’s in de ochtend- en avondspits bleven er maar 2 over op de Helderse lijn en op de
Westfriese lijn is het aantal spitsintercity’s teruggebracht van 5 naar 3. Reizigers.......etc.

De verdere afschaling druist tegen het bereiken van grote transitieopgaven in
Wij vinden dat met deze verdere voorgenomen afschalingen in de dienstregeling de ondergrens van
wat een kwalitatief aantrekkelijk treinproduct hoort te zijn, wordt overschreden. Het OV is voor
Noord-Holland Noord, de IJmond en Zuid-Kennemerland onmisbaar voor het bereiken van de grote
transitieopgaven op het gebied van mobiliteit, woningbouw, klimaat, stikstof en economische en
sociale ontwikkeling. Het verder afschalen van de dienstregeling druist hier lijnrecht tegenin. Het
zorgt voor een snel oplopende achterstand, waar het gaat om het realiseren van de gewenste
transitie naar duurzame vormen van mobiliteit. Veel inwoners,........... etc.

Afbreuk aan het vertrouwen in de NS
Behalve een toekomstvast OV-systeem werken we ook op diverse andere dossiers nauw met u samen
zoals het Regionaal OV-Toekomstbeeld 2040, Programma Hoogfrequent Spoor, actieprogramma’s
voor de Zaancorridor, Helderselijn, Hoornselijn, Westfrieselijn en Kennemerlijn. Tot nu toe met het
zeer teleurstellende resultaat dat er steeds minder treinen rijden. In onze reactie op de dienstregeling
2023 hebben wij gevraagd op welke wijze u ons in de komende tijd verder gaat betrekken.......etc.

Wij verwachten verbeteringen van de dienstregeling
Wij vinden dat u als samenwerkingspartner in de regio ons serieus moet betrekken bij het nemen van
vervolgstappen. Dat betekent dat u ons in ieder geval halfjaarlijks betrekt bij de monitoring van de
ontwikkeling van de reizigersaantallen op ieder traject in de Noord-Holland Noord, de IJmond en
Zuid-Kennemerland. Het doel hiervan is perspectief te bieden op het verdere herstel en
doorontwikkeling van de dienstregeling. Wij verwachten van NS een verbetering van de
dienstregeling en zien....... etc.


Zie ook dit artikel: https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/noord-holland-verzet-tegen-plannen-ns

Innovatieve luiheid, mede door gebrek aan competitie, afschalen in plaats van creatief zoeken naar oplossingen voor het vermeend personeels probleem. Ik zou toch van Wouter Koolmees als aanvoerder van de club meer verwachten, zeker gezien zijn jaarlijkse beloning van ongeveer een half miljoen euro en zijn uitgebreide netwerk in bestuurlijk en politiek Nederland.

@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2412
  • Duitsland TP III/IV
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #96 Gepost op: 28 September 2023, 13:26:24 »
Het probleem van direct opvullen van tekorten zit hem in de opleiding tot machinist of conducteur. Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is bij de NS pas mogelijk na enkele maanden. Machinist worden duurt zelfs bijna 1 jaar. Heeft allemaal te maken dat het 2 veiligheidsfuncties zijn. En tel daar bij op dat er 1 op 1 gewerkt wordt(mentor en leerling) en houd de verplichte vrije dagen er op na dan kun je nagaan dat het allemaal langer duurt.
Grt, Ronald.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6425
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #97 Gepost op: 28 September 2023, 13:30:50 »
Volgens mij is conducteur geen veiligheidsfunctie meer.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #98 Gepost op: 28 September 2023, 13:59:27 »
Ben, wat een rare manier van vertrekken uit dit topic.

Er is simpelweg geen personeel. In vrijwel alle bedrijfstakken wordt ofwel afgeschaald, ofwel gewerkt met ellenlange wachttijden. En dat gaat de komende tijd ook niet veranderen.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2412
  • Duitsland TP III/IV
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #99 Gepost op: 28 September 2023, 14:10:12 »
Jazeker wel, het vertrek proces is een veiligheidsfunctie. Dat de BOA eraf is heeft niks met de veiligheid te maken. Was puur en alleen om de boel voor justitie dicht te timmeren.
Grt, Ronald.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4522
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #100 Gepost op: 28 September 2023, 14:31:51 »
@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Altijd jammer als mensen het persoonlijk gaan maken. Helaas zien we dat vaker. Net als het ertussenuit piepen als het lastig wordt.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #101 Gepost op: 28 September 2023, 15:02:20 »
Zo zal Ben het niet ervaren. Hij heeft gezegd wat er te zeggen viel en dat is het dan.
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 15:39:47 door Huup »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6189
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #102 Gepost op: 28 September 2023, 15:26:58 »
Lastig......?  ;D ;D

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #103 Gepost op: 28 September 2023, 15:37:19 »
Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is
Erg kort door de bocht :)
Groet,
      Ronald

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #104 Gepost op: 28 September 2023, 15:40:11 »
Lastig......?  ;D ;D
Hoho, jij bent weg!  ;D :angel:

Erg kort door de bocht :)
Dan kan wel in 1 dag..... 😉
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 23:03:33 door Huup »