Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:27:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:00:24
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:12
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door Thom
Vandaag om 22:57:16
Hulp gezocht: Het smalspoor dat ooit bij Papierfabriek van Gelder lag door Ronald Halma
Vandaag om 22:44:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 22:19:57
NS6000 voor Kranenberg door meino
Vandaag om 21:56:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erjen89
Vandaag om 21:56:20
Besto Kraftfutter; een industriediorama in 1 door hervé
Vandaag om 21:50:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:29:04
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door gdh
Vandaag om 21:03:37
zoek functie door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:11:22
5 oktober Modelspoorbeurs Houten, HCC kennisdag door orientexpress
Vandaag om 19:58:43
Koppelinghouder gezocht. door saskia
Vandaag om 19:22:04
starter N-baan door NS264
Vandaag om 18:55:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:52:06
WV Kalender 2025 met donatie BeneluxForum. door MOVisser
Vandaag om 18:18:03
Garage Sarink en de vergeten koelwagen (spoor 0) door Jeronimos
Vandaag om 18:03:49
Piko umbauwagens 3YGe door bernhard67
Vandaag om 17:55:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Dion
Vandaag om 17:31:46
EifelBurgenBahn door basjuh1981
Vandaag om 17:05:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:58:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:46:21
Au bord de la Cèze door Dennis1984
Vandaag om 16:40:59
modulebaan jaren 60 door Wim Vink
Vandaag om 16:26:53
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 16:25:25
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:48:31
Ombouw Piko NS 2200 AC digitaal naar DCC door Ben
Vandaag om 14:45:07
Bayerische stoomlok 3601 door Peter45
Vandaag om 14:11:41
Uhlenbrock power40 aansluiten op power3 door janvanbemmel
Vandaag om 14:00:30
  

Auteur Topic: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'  (gelezen 13732 keer)

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #75 Gepost op: 27 September 2023, 11:29:40 »
Aan de dienstregeling zelf weinig (althans nu we eindelijk naar twee keer per uur gaan)
Aan de uitvoering: ALLES

Grtz Gerard
Dan moet je niet klagen voor een internationale verbinding ;D, Hier in eigen land (België ) op de lijn bij ons hebben we maar 1x per uur een verbinding, en de laatste maanden waren er nog vele geschrapt. :-\

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5242
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #76 Gepost op: 27 September 2023, 11:33:29 »
ProRail stemt zelf de infra zo minimaal mogelijk af op wat er gereden wordt.

Complete lariekoek, Daan.

ProRail is juist continu met alle vervoerders in gesprek om zoveel mogelijk wensen van vervoerders in de infra te verwerken. Echter, ProRail heeft geen eigen vermogen en is afhankelijk van geld van overheden. De wil is er bij ProRail zeker wel, maar het geld kan maar één keer uitgegeven worden. En daar is duidelijk tekort van beschikbaar voor het spoor.

Natuurlijk stelt ProRail eisen aan het materieel dat over haar infra rijdt. Maar die eisen zijn veelal niet anders dan in de rest van Europa. Waar we in Nederland wel tegenaan lopen zijn de grenzen van het spoorsysteem en dat houdt ontwikkelingen tegen of remt het af. Denk hierbij aan de drassige bodemgesteldheid in grote delen van ons land. Doordat modern materieel vaak de maximale aslast van 22,5 ton heeft, vormt dit een belemmering als we de snelheden of het aantal treinen willen opvoeren. Hiervoor is onderzoek nodig en dat kost tijd. Maar veiligheid staat nog altijd wel voorop. Voor de buitenwereld lijkt het dan dat ProRail niet meewerkt, maar dat is echt niet het geval.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4522
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #77 Gepost op: 27 September 2023, 12:02:26 »
Dat ProRail afhankelijk is van geld van overheden, is iets wat ik ook heb geschreven.

Maar dat die wil er is, valt echt wel mee. Kijk maar naar de toekomstige sporen lay-out van Amsterdam (perronspoor tekort), de wisselsanering bij Oudewater, verbouwing station Apeldoorn, Nieuwe sporen lay-out Uitgeest.
Naar de stabiliteit van het netwerk wordt veel te weinig gekeken.

Piet Groot

  • Offline Offline
  • Berichten: 618
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #78 Gepost op: 27 September 2023, 18:32:19 »
Reizen met Arriva is vergelijkbaar met roulette spelen.
Rijdt de Arriva trein wel of rijdt hij niet......
We wonen in Winsum langs de Arriva lijn tussen Groningen en de Eemshaven.
Mijn vrouw belde zojuist, ze komt later thuis want de trein rijdt weer eens niet, ze zal de volgende trein van Groningen naar Delfzijl nemen en in Sauwerd uitstappen.
Want die schijnt wel te rijden.
Dit overkomt mijn vrouw vaker, het komt regelmatig voor dat Arriva treinen niet rijden!

Uit zeer betrouwbare bron hoorde ik dat ze ook structureel onvoldoende machinisten hebben om alle treinen te bemannen.......

Mijn conclusie is dan ook dat Arriva zelfs niet capabel is om haar bestaande net te handhaven, laat staan om andere routes over te nemen.
 

« Laatst bewerkt op: 27 September 2023, 18:39:20 door Piet Groot »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6189
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #79 Gepost op: 27 September 2023, 18:52:37 »

Uit zeer betrouwbare bron hoorde ik dat ze ook structureel onvoldoende machinisten hebben om alle treinen te bemannen.......


Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #80 Gepost op: 27 September 2023, 19:25:34 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
'En dan nog'?
Door afschalen creëer je niet meer plek; niet vreemd dat er dan mensen op het perron achterblijven.
 
« Laatst bewerkt op: 27 September 2023, 19:28:06 door hrp »
Groet,
      Ronald

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8193
  • Spoor N
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #81 Gepost op: 27 September 2023, 19:29:03 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
Grappig, kritiek op Arriva en jij komt direct met 'maar de NS!!!1!!'.
Planmatig minder treinen rijden is betrouwbaarder dan het willekeurig laten uitvallen van treinen maar daar zullen we je wel niet over horen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6189
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #82 Gepost op: 27 September 2023, 19:38:38 »
Reageren op m'n bijdragen, je bent er maar druk mee Rick.  ;D ;D

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #83 Gepost op: 27 September 2023, 19:48:56 »
Grappig, kritiek op Arriva en jij komt direct met 'maar de NS!!!1!!'.
Planmatig minder treinen rijden is betrouwbaarder dan het willekeurig laten uitvallen van treinen maar daar zullen we je wel niet over horen.

Planmatig minder treinen is betrouwbaarder...
Aangezien de NS wordt afgerekend op de punctualiteit hebben zij belang om treinen op voorhand uit de dienstregeling te halen.
Groet,
      Ronald

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2557
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #84 Gepost op: 27 September 2023, 20:05:36 »
Heeft er iemand een goed voorbeeld van een beetje vergelijkbaar land waar concurrentie op het(zelfde) spoor heeft geleid tot (een groot) succes? Ik zit er nu al een paar dagen over na te denken, maar ik weet er oprecht geen één. Ik ken wel landen met vergelijkbare spoorintensiteit waar concurrentie is, maar dan is er ook sprake van een apart spoorwegnet.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1654
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #85 Gepost op: 27 September 2023, 21:27:23 »
Las dit net op DSO.

.Die britische Nahverkehrstochter Arriva, die das Berliner Unternehmen 2010 übernommen hat, soll an einen Investor aus den USA verkauft – man könnte auch sagen: verscherbelt – werden. Die Private-Equity-Gesellschaft I Squared Capital aus Florida, so erfuhr unser Wirtschaftschef Christian Schlesiger, bietet für Arriva 1,6 Milliarden Euro. Insider berichten, dass der Deal noch im Oktober unterschrieben wird. Der Aufsichtsrat wird darüber heute informiert.

Damit entblößt sich der unter Grube und Lutz eingefädelte Deal als großer Flop. Die Bahn zahlte für Arriva 2010 rund 2,7 Milliarden Euro. Zwar verkaufte sie ein paar Arriva-Einheiten wie das Deutschland-Geschäft für rund 300 Millionen Euro, später gingen auch die Landesgesellschaften in Dänemark, Schweden, Serbien und Portugal an Investoren – in Summe allerdings hat die Bahn draufgezahlt.

Laut Experten hat Arriva so gut wie nie die Kapitalkosten verdient, die nötig gewesen wären, um Züge zu kaufen oder andere Investitionen zu finanzieren. Ein Insider berichtet: „Der Arriva-Kauf war unterm Strich ein Riesenverlust.“

Firmenwert und Pünktlichkeitsrate sinken weiter drastisch


Weet niet welke invloed dit op de Nederlandse tak heeft.

Hier de link:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,10563454,10563454#msg-10563454

Bart

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
    • Mijn fotosite
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #86 Gepost op: 27 September 2023, 21:40:40 »
Arriva in Amerikaanse handen, dan komt het vast goed. Die Amerikanen weten alles van concurrentie én van het rijden van passagierstreinen...toch?
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #87 Gepost op: 27 September 2023, 22:13:24 »
Vooral dat laatste ja.  ;D ;D ;D (y)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8193
  • Spoor N
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #88 Gepost op: 28 September 2023, 08:10:05 »
Reageren op m'n bijdragen, je bent er maar druk mee Rick.  ;D ;D
Dat is het idee achter een forum, voel je maar niet speciaal. Druk ermee zijn valt reuze mee, je schrijft niet bepaald essays met inhoud hier.  ;)

Planmatig minder treinen is betrouwbaarder...
Aangezien de NS wordt afgerekend op de punctualiteit hebben zij belang om treinen op voorhand uit de dienstregeling te halen.
Ja, die staan immers maanden van tevoren al niet meer in de reisplanner. De geschrapte treinen tellen volgens mij apart mee in de cijfers, dat weet en ander hier vast te vertellen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #89 Gepost op: 28 September 2023, 08:36:47 »
Bestaat Reizigersorganisatie ROVER nog?

Daar verneem je in de pers niets meer van.
Moegestreden door dit soort plannen en het actuele gebeuren bij het OV?

Ja, het bestaat nog zie ik op de website; berichten over afgeschaalde dienstregeling en volle treinen... Timmert niet aan de weg, haalt niet de uitzending van Lubach...
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 08:40:38 door hrp »
Groet,
      Ronald