Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Rocky Rail 6400 door ceuleer
Vandaag om 16:25:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 16:17:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Arjan6511
Vandaag om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'  (gelezen 16018 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26634
    • Pagina van klaas
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #90 Gepost op: 28 September 2023, 09:48:26 »
De laatste weken heb ik iemand van Rover meerdere keren in het NOS Journaal gezien. Dus ja, ze bestaan nog.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #91 Gepost op: 28 September 2023, 10:03:29 »
Overname door een Amerikaanse investeringsmaatschappij is het begin van het einde.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #92 Gepost op: 28 September 2023, 10:17:36 »
Vandaag een heel artikel over Rover in het Noord Hollands Dagblad over de tegenvallende prestaties van de NS

Maar terwijl jullie je druk maken over Arriva, is de Valleilijn (Connexxion) actief geworden op of rond de Schiphollijn...



Al zat ik (niet tweede of eerste klas  ???) in een Connexxion bus...  ;D ;)
Misschien willen ze de beoogde doorgetrokken metro over nemen?  ;D
Vr. groeten,
Bob

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #93 Gepost op: 28 September 2023, 10:37:20 »
Rode stoelen eerste klasse, groene tweede 😉

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4381
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #94 Gepost op: 28 September 2023, 12:44:59 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
Ik kan de keren dat ik het afgelopen jaar mensen niet mee kon nemen op 1 hand tellen.
Wanneer wel?
 -Nou als er 15 man/vrouw met fiets staan, dat past simpelweg niet als je een treinstel bij hebt.
- na een verstoring, wanneer alles weer opstart.
- met de vierdaagse  ;D

En meestal komt de volgende met hooguit een kwartier.


Niet om m’n werkgever te verdedigen hoor, want er kan zeker een hoop beter.
Maar als ik wel is lees hoe erg het allemaal is verbaas ik me erover.
De keren dat ik vertraging heb meer dan 10 minuten is ook op twee handen te tellen in een jaar.

En ja ik werk fulltime  ;)

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6684
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #95 Gepost op: 28 September 2023, 13:17:00 »
Ik geloof je graag Dave maar ik ga ik af op wat ik zoal lees, bijvoorbeeld over de verdere afschaling van de dienstregeling vanaf dec '23. Ik citeer uit een brief een gedeputeerde van de Provincie Noord-Holland en de gezamenlijke gemeenten aan de directie NS:

Lange lijst verslechteringen treinproduct in Noord-Holland
De nieuwe dienstregeling is wederom een achteruitgang na een lange lijst van eerdere
verslechteringen van het treinproduct in Noord-Holland. Dit heeft er onder andere toe geleid dat de
reistijd op de trajecten Enkhuizen- Amsterdam en Den Helder-Amsterdam de afgelopen jaren steeds
verder is toegenomen. Zo is sinds de komst van de Intercity in 2008 op het traject Enkhuizen-
Amsterdam de reistijd met 5 minuten gestegen. Het aantal reismogelijkheden is in de spits op de
Helderselijn en Westfriese lijn vanaf 2020 stelselmatig verlaagd: van de oorspronkelijke 7
spitsintercity’s in de ochtend- en avondspits bleven er maar 2 over op de Helderse lijn en op de
Westfriese lijn is het aantal spitsintercity’s teruggebracht van 5 naar 3. Reizigers.......etc.

De verdere afschaling druist tegen het bereiken van grote transitieopgaven in
Wij vinden dat met deze verdere voorgenomen afschalingen in de dienstregeling de ondergrens van
wat een kwalitatief aantrekkelijk treinproduct hoort te zijn, wordt overschreden. Het OV is voor
Noord-Holland Noord, de IJmond en Zuid-Kennemerland onmisbaar voor het bereiken van de grote
transitieopgaven op het gebied van mobiliteit, woningbouw, klimaat, stikstof en economische en
sociale ontwikkeling. Het verder afschalen van de dienstregeling druist hier lijnrecht tegenin. Het
zorgt voor een snel oplopende achterstand, waar het gaat om het realiseren van de gewenste
transitie naar duurzame vormen van mobiliteit. Veel inwoners,........... etc.

Afbreuk aan het vertrouwen in de NS
Behalve een toekomstvast OV-systeem werken we ook op diverse andere dossiers nauw met u samen
zoals het Regionaal OV-Toekomstbeeld 2040, Programma Hoogfrequent Spoor, actieprogramma’s
voor de Zaancorridor, Helderselijn, Hoornselijn, Westfrieselijn en Kennemerlijn. Tot nu toe met het
zeer teleurstellende resultaat dat er steeds minder treinen rijden. In onze reactie op de dienstregeling
2023 hebben wij gevraagd op welke wijze u ons in de komende tijd verder gaat betrekken.......etc.

Wij verwachten verbeteringen van de dienstregeling
Wij vinden dat u als samenwerkingspartner in de regio ons serieus moet betrekken bij het nemen van
vervolgstappen. Dat betekent dat u ons in ieder geval halfjaarlijks betrekt bij de monitoring van de
ontwikkeling van de reizigersaantallen op ieder traject in de Noord-Holland Noord, de IJmond en
Zuid-Kennemerland. Het doel hiervan is perspectief te bieden op het verdere herstel en
doorontwikkeling van de dienstregeling. Wij verwachten van NS een verbetering van de
dienstregeling en zien....... etc.


Zie ook dit artikel: https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/noord-holland-verzet-tegen-plannen-ns

Innovatieve luiheid, mede door gebrek aan competitie, afschalen in plaats van creatief zoeken naar oplossingen voor het vermeend personeels probleem. Ik zou toch van Wouter Koolmees als aanvoerder van de club meer verwachten, zeker gezien zijn jaarlijkse beloning van ongeveer een half miljoen euro en zijn uitgebreide netwerk in bestuurlijk en politiek Nederland.

@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2818
  • Duitsland TP III/IV
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #96 Gepost op: 28 September 2023, 13:26:24 »
Het probleem van direct opvullen van tekorten zit hem in de opleiding tot machinist of conducteur. Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is bij de NS pas mogelijk na enkele maanden. Machinist worden duurt zelfs bijna 1 jaar. Heeft allemaal te maken dat het 2 veiligheidsfuncties zijn. En tel daar bij op dat er 1 op 1 gewerkt wordt(mentor en leerling) en houd de verplichte vrije dagen er op na dan kun je nagaan dat het allemaal langer duurt.
Grt, Ronald.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #97 Gepost op: 28 September 2023, 13:30:50 »
Volgens mij is conducteur geen veiligheidsfunctie meer.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #98 Gepost op: 28 September 2023, 13:59:27 »
Ben, wat een rare manier van vertrekken uit dit topic.

Er is simpelweg geen personeel. In vrijwel alle bedrijfstakken wordt ofwel afgeschaald, ofwel gewerkt met ellenlange wachttijden. En dat gaat de komende tijd ook niet veranderen.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2818
  • Duitsland TP III/IV
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #99 Gepost op: 28 September 2023, 14:10:12 »
Jazeker wel, het vertrek proces is een veiligheidsfunctie. Dat de BOA eraf is heeft niks met de veiligheid te maken. Was puur en alleen om de boel voor justitie dicht te timmeren.
Grt, Ronald.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #100 Gepost op: 28 September 2023, 14:31:51 »
@Rick van de Koekenclub: ik laat het voor wat het is. Wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet. Ik ga jou antwoorden niet meer lezen, veel plezier in dit topic, ik piep er tussenuit. ;)

Altijd jammer als mensen het persoonlijk gaan maken. Helaas zien we dat vaker. Net als het ertussenuit piepen als het lastig wordt.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #101 Gepost op: 28 September 2023, 15:02:20 »
Zo zal Ben het niet ervaren. Hij heeft gezegd wat er te zeggen viel en dat is het dan.
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 15:39:47 door Huup »

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6684
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #102 Gepost op: 28 September 2023, 15:26:58 »
Lastig......?  ;D ;D

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #103 Gepost op: 28 September 2023, 15:37:19 »
Waar in het bedrijfsleven iemand na 2 dagen is ingewerkt is
Erg kort door de bocht :)
Groet,
      Ronald

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #104 Gepost op: 28 September 2023, 15:40:11 »
Lastig......?  ;D ;D
Hoho, jij bent weg!  ;D :angel:

Erg kort door de bocht :)
Dan kan wel in 1 dag..... 😉
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 23:03:33 door Huup »