Dit is natuurlijk een gewone ronde servomotor die via een tandwiel een spindel aandrijft. Maar wel heel erg klein. Is er niet ooit eens sprake geweest, ik denk al lang geleden, van een keramische (of zoiets) lineaire motor, dus een mechanisme dat direct een beweging in lengterichting veroorzaakt ? Was dat misschien al in de begintijd, dat Märklin met de eerste bewegende pantografen op de markt kwam ? Of hadden die dat al zo toegepast ?
Ik weet dat deze processor een overkill is, maar de prijs maakt weinig uit
Welke waarden van R-Sense en welke referentiespanning neem je?
Mooi stom simpel ding als je het aan mij vraagt
Ik zie bij JLC dat ze niet in stock zijn en ze zijn 70% duurder dan d'n attiny (van wat ik dan bij jlc zie). Ik betaal nu tussen de 80 en 60 cent (aantal afhankelijk) voor de attiny
De referentiespanning moet ik nog kiezen. Voor R-Sense heb ik voorlopig 1R gekozen... als er immers toch maar 50mA door heen gaat, is 1R niet te hoog)
Dit is het voorlopig schema van de a4988. Ik moet de enable pull weerstand nog aanpassen naar 5V (work in progress )
En de verbinding met de attiny
maar 1 Ohm is de laagste waarde die ik nog als basic part heb gevonden.
En waarom zijn er voor Sleep en Reset twee afzonderlijke weerstanden?
Als je genoeg pinnetjes hebt, kunnen ook MS1..3 en Reset op de processor
Nog over die ledstrip. Dat ding is slechts 25cm lang. Ik denk dat die beter 28cm kan worden. Dan past hij volgens mij nog in de 1:100 rijtuigen van matrix en is hij misschien net tollerabel lang genoeg voor een 1:87 rijtuig.Mvg,Bas