Paul, je kunt ze ook gewoon mengen. Medium en fine. Dat geeft een mooi mengsel.
Hi Ronald,Wat is dan de meng-verhouding?
Ik kan me zelfs voorstellen dat 'Fine' bij schaal H0 te fijn is? ik heb het hier overigens alleen over Woodland S.
Na veel experimenteren zien we op de "Lahntalbahn in N" dat het mooiste resultaat verkregen wordt door van 'Medium' naar 'Fine' te werken.Op plaatsen waar de rails wat extra steun verdienen (railovergangen, etc.) strooien we zelfs eerst een dunne laag extra fijn zand (gezeefd vogelzand) die word gefixeerd (verdunde houtlijm). Hier overheen komt dan de eigenlijke ballast.
Op onze modulebaan gebruiken we 'medium' en 'fine'De eerste strooibeurt doen we met 'medium' een tweede (opvullen waar nodig & dun toplaagje) doe we met 'fine'.Droog aanbrengen, vervolgens goed natmaken met water (met drupje afwasmiddel) dan verdunde houtlijm (met drupje afwasmiddel) indruppelen.met injectiespuit met grote naald (maat 1,2x40mm).
Dan hebben meer mensen er mogelijk lol van
//Je schreef al dat je alles niet precies na wil bouwen, maar dat je je wel aan de bijde stations van Kyllburg en Sankt Thomas orienteerd; wil je deze beide stations dan wel voorbeeldgetrouw nabouwen?//
Vroeger was Kyllburg nog een "echt" station met meerdere sporen en opstelsporen, vandaag de dag zijn er helaas alleen nog twee doorgaande sporen over. Er is uitsluitend nog personenverkeer tussen Trier-Gerolstein. Af en toe rijdt er nog wel eens een bouwtrein voorbij, als er ergens bouwwerkzaamheden aan de lijn zijn.