Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
dennie
Vandaag
om 22:40:26
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch..
door
maartenvdb
Vandaag
om 22:36:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 22:28:01
Klein baantje 1200x1200mm
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 22:18:03
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 21:50:52
Een NS 5500 knutselen
door
janw
Vandaag
om 21:49:12
S88n bus splitsen
door
Dave.......
Vandaag
om 21:46:44
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 21:45:37
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W)
door
AlbertG
Vandaag
om 21:15:36
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
Tomasso
Vandaag
om 20:22:35
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:02:21
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:58:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
TonM
Vandaag
om 19:40:53
Roco 2025
door
Corné81
Vandaag
om 19:35:28
Sfeer op je modelbaan
door
Frits C
Vandaag
om 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Torikoos
Vandaag
om 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Torikoos
Vandaag
om 17:34:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 16:35:18
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
Vandaag
om 16:31:45
Vreemd probleem
door
RobVille
Vandaag
om 15:51:36
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Ralf Wittkamp
Vandaag
om 15:45:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 15:40:46
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 13:07:13
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 13:00:33
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:04:32
Lima IRM pimpen
door
008200
Vandaag
om 09:21:16
Piko 2025
door
Benelux795
Vandaag
om 08:44:21
Roco Plan T
door
grossraumwagen
Vandaag
om 08:33:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers? (gelezen 14868 keer)
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #30 Gepost op:
04 January 2022, 19:07:15 »
Hallo,
Dank u voor uw berichten.
Helaas zijn er geen statistieken over dit onderwerp van toen, dus vraag ik om uw herinneringen en ervaringen.
Theorie en praktijk zijn vaak verschillend.
Kan iemand een ruwe schatting geven?
Kondigde 20 procent van de buschauffeurs ten minste altijd ongevraagd de belangrijkste haltes aan, of was het 70 procent van de chauffeurs die belangrijke haltes werden aangekondigd?
Hoe was het in Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, enz.?
Heb je op veel reizen meegemaakt dat de buschauffeurs altijd de belangrijkste haltes aankondigden?
Waren er veel belangrijke haltes die altijd aangekondigd werden?
Ik hoop dat ik u niet stoor met mijn vraag.
Veel groeten Marc
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10753
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #31 Gepost op:
04 January 2022, 20:31:07 »
Je mag ons blijven storen, alleen denk ik niet dat je nog veel nieuwe antwoorden zult krijgen.
Statistieken zijn er niet en het is dus vooral anekdotisch bewijs en uit de herinnering van de mensen al hier.
Je kunt er wel een percentage aan willen knopen maar dat is alleen maar schijnnauwkeurigheid, en net zo nauwkeurig als kreten zoals ‘regelmatig’ of ‘veel’.
Marc
(Die hoopt dat jij dit een niet al te vervelende of belerende reactie vindt
)
«
Laatst bewerkt op: 05 January 2022, 18:59:02 door Marc tramt. Reden: Typo
»
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #32 Gepost op:
05 January 2022, 18:42:18 »
Ja, dat is waar. Natuurlijk, het was een tijd geleden. Daarom is het moeilijk te beoordelen.
Als iemand me een ruwe schatting kan geven voor mijn statistieken, zou ik blij zijn.
Ook als iemand nieuw iets kan toevoegen
Veel groeten Marc
Gelogd
Eric B
Offline
Berichten: 7550
NS tijdperk II(c)/III
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #33 Gepost op:
05 January 2022, 19:43:55 »
Marc, dit soort zaken is geen exacte wetenschap, je moet je niet stukbijten op cijfers en/of statistieken, maar gewoon een schatting maken op basis van de data die je hebt uit de verhalen en ervaringen die gedeeld zijn.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
henk
Offline
Berichten: 22472
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #34 Gepost op:
05 January 2022, 20:13:40 »
En je kan gewoon in de klas vertellen over het gedrag van chauffeurs en waarom je alleen ruwe schattingen kan geven. Kennis gaat niet alleen over statistiek.
Mag ik vragen voor welk vak in welke klas/groep het is?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26613
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #35 Gepost op:
05 January 2022, 21:21:10 »
Nog een weetje dat niet gaat over het afroepen van haltes, maar over het creëren van haltes.
Bij ons in de Haarlemmermeerpolder reden bussen van Maarse en Kroon, een firma die volgens mij niet meer bestaat.
De haltes lagen meestal bij een kruising van wegen, maar er waren ook boerderijen die een paar kilometer van zo'n halte verwijderd waren. Een boerin die boodschappen ging doen in het dorp liep niet naar een halte, dat was veel te ver. Ze ging gewoon voor de boerderij langs de kant van de weg staan en stak haar hand op. De chauffeur stopte en liet haar instappen. En na de boodschappen werd ze ook weer voor haar huis afgezet.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Huup
Offline
Berichten: 8454
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #36 Gepost op:
05 January 2022, 21:31:17 »
Klopt Klaas. Dat gebeurde in Friesland, waar ik opgroeide, precies zo.
M&K bestaat inderdaad al jaren niet meer. Toen ik begon als buschauffeur, in Uithoorn, reden we een deel van hun lijnen. Dat gebeurde toen door Connexxion.
Gelogd
Zee. Land.
Eric B
Offline
Berichten: 7550
NS tijdperk II(c)/III
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #37 Gepost op:
05 January 2022, 22:01:18 »
Wow, dat maakt herinneringen los ...
Van de ene tante, in Boskoop, naar de andere in Driebruggen.
Op de fiets naar de bushalte, dan met een bus van Westnederland (eerst nog Citosa) en overstappen in
(vergeten)
op een bus van Verhoef.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #38 Gepost op:
19 January 2022, 22:55:36 »
Hallo,
Ik zit momenteel in een beroepsvoorbereidende cursus. Ik geef de eenheid in het vak beroepsonderwijs
Intussen heb ik van sommige busmusea het antwoord gekregen dat de chauffeurs vroeger verplicht waren elke halte aan te kondigen (b.v. in de jaren 80 en vroeger).
Zoals bekend lopen theorie en praktijk enigszins uiteen.
Ik ben geïnteresseerd in hoe deze verplichting in de praktijk werd uitgevoerd.
Kan iemand anders commentaar geven op deze beoordeling?
Wie zat er bijvoorbeeld in de jaren tachtig (1990) vaak in bussen en trams in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, enz.
Kan iemand mij een ruwe schatting geven van de mate waarin de chauffeurs hun verplichting zijn nagekomen en de haltes daadwerkelijk hebben aangekondigd?
Gelogd
Nulspul
Offline
Berichten: 238
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #39 Gepost op:
19 January 2022, 23:42:45 »
30 december heb ik je veel antwoorden gegeven, en ik heb daar geeneens een reactie op gehad
dat valt mij wel een beetje tegen hoor.
Bertus
«
Laatst bewerkt op: 23 January 2022, 19:14:54 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Huup
Offline
Berichten: 8454
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #40 Gepost op:
20 January 2022, 00:01:54 »
Zeg Bertus, zat jij vaak aan tafel bij ploeg 1?
Gelogd
Zee. Land.
Nulspul
Offline
Berichten: 238
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #41 Gepost op:
20 January 2022, 10:45:07 »
In mijn eerste tijd 1974 t/m 1979 zat ik in ploeg 1
mijn tweede periode 1999 t/m 2017 in de dagdienst
Bertus
«
Laatst bewerkt op: 20 January 2022, 10:49:03 door Nulspul
»
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Huup
Offline
Berichten: 8454
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #42 Gepost op:
20 January 2022, 10:57:23 »
Ik van 2007 tot 2012 in ploeg 1 dus. Leuk je hier te treffen!
Huibert
Gelogd
Zee. Land.
Nulspul
Offline
Berichten: 238
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #43 Gepost op:
20 January 2022, 11:00:05 »
Heb je een mailtje gestuurd
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Opfq
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 5
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #44 Gepost op:
21 January 2022, 21:04:00 »
In de trolleybus van Arnhem vlak voor de komst van Infoxx leek er nog een omroepsysteen actief dat leek te functioneren op basis van het aantal wielomwentelingen zonder herijking per halte. Dat werkte uiteraard niet omdat er een constante mismatch was tussen de werkelijke en geplande afstand per wielomwenteling.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?