Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 22:32:13
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 21:44:20
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 21:38:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:16:58
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:08:01
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 20:56:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Rick
Vandaag
om 20:51:47
LIMA IRM Cardanassen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:41:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 20:19:33
Een Rotterdams gebouw
door
Keska
Vandaag
om 20:14:53
PB Models, ICR-rijtuigen
door
zweistein
Vandaag
om 20:02:20
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Bert55
Vandaag
om 19:58:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 19:25:04
Welke winkel voert deze merken?
door
Jeronimos
Vandaag
om 19:08:06
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:53:27
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
TonM
Vandaag
om 17:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 17:02:37
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 16:57:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:39:04
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound
door
Jeroen Water
Vandaag
om 15:55:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 13:37:38
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
janw
Vandaag
om 12:52:55
Acme nieuwe ICNG
door
Treinbestuurder
Vandaag
om 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 12:15:43
Minder wissels
door
H0eGenaamd
Vandaag
om 11:59:07
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:24:57
The Summer of 69
door
Eric v C
Vandaag
om 11:23:46
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
Vandaag
om 11:19:20
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
meino
Vandaag
om 10:07:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers? (gelezen 15182 keer)
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #30 Gepost op:
04 January 2022, 19:07:15 »
Hallo,
Dank u voor uw berichten.
Helaas zijn er geen statistieken over dit onderwerp van toen, dus vraag ik om uw herinneringen en ervaringen.
Theorie en praktijk zijn vaak verschillend.
Kan iemand een ruwe schatting geven?
Kondigde 20 procent van de buschauffeurs ten minste altijd ongevraagd de belangrijkste haltes aan, of was het 70 procent van de chauffeurs die belangrijke haltes werden aangekondigd?
Hoe was het in Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, enz.?
Heb je op veel reizen meegemaakt dat de buschauffeurs altijd de belangrijkste haltes aankondigden?
Waren er veel belangrijke haltes die altijd aangekondigd werden?
Ik hoop dat ik u niet stoor met mijn vraag.
Veel groeten Marc
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10771
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #31 Gepost op:
04 January 2022, 20:31:07 »
Je mag ons blijven storen, alleen denk ik niet dat je nog veel nieuwe antwoorden zult krijgen.
Statistieken zijn er niet en het is dus vooral anekdotisch bewijs en uit de herinnering van de mensen al hier.
Je kunt er wel een percentage aan willen knopen maar dat is alleen maar schijnnauwkeurigheid, en net zo nauwkeurig als kreten zoals ‘regelmatig’ of ‘veel’.
Marc
(Die hoopt dat jij dit een niet al te vervelende of belerende reactie vindt
)
«
Laatst bewerkt op: 05 January 2022, 18:59:02 door Marc tramt. Reden: Typo
»
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #32 Gepost op:
05 January 2022, 18:42:18 »
Ja, dat is waar. Natuurlijk, het was een tijd geleden. Daarom is het moeilijk te beoordelen.
Als iemand me een ruwe schatting kan geven voor mijn statistieken, zou ik blij zijn.
Ook als iemand nieuw iets kan toevoegen
Veel groeten Marc
Gelogd
Eric B
Offline
Berichten: 7615
NS tijdperk II(c)/III
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #33 Gepost op:
05 January 2022, 19:43:55 »
Marc, dit soort zaken is geen exacte wetenschap, je moet je niet stukbijten op cijfers en/of statistieken, maar gewoon een schatting maken op basis van de data die je hebt uit de verhalen en ervaringen die gedeeld zijn.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
henk
Offline
Berichten: 22553
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #34 Gepost op:
05 January 2022, 20:13:40 »
En je kan gewoon in de klas vertellen over het gedrag van chauffeurs en waarom je alleen ruwe schattingen kan geven. Kennis gaat niet alleen over statistiek.
Mag ik vragen voor welk vak in welke klas/groep het is?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26766
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #35 Gepost op:
05 January 2022, 21:21:10 »
Nog een weetje dat niet gaat over het afroepen van haltes, maar over het creëren van haltes.
Bij ons in de Haarlemmermeerpolder reden bussen van Maarse en Kroon, een firma die volgens mij niet meer bestaat.
De haltes lagen meestal bij een kruising van wegen, maar er waren ook boerderijen die een paar kilometer van zo'n halte verwijderd waren. Een boerin die boodschappen ging doen in het dorp liep niet naar een halte, dat was veel te ver. Ze ging gewoon voor de boerderij langs de kant van de weg staan en stak haar hand op. De chauffeur stopte en liet haar instappen. En na de boodschappen werd ze ook weer voor haar huis afgezet.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Huup
Offline
Berichten: 8663
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #36 Gepost op:
05 January 2022, 21:31:17 »
Klopt Klaas. Dat gebeurde in Friesland, waar ik opgroeide, precies zo.
M&K bestaat inderdaad al jaren niet meer. Toen ik begon als buschauffeur, in Uithoorn, reden we een deel van hun lijnen. Dat gebeurde toen door Connexxion.
Gelogd
Duin aanZee II
Eric B
Offline
Berichten: 7615
NS tijdperk II(c)/III
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #37 Gepost op:
05 January 2022, 22:01:18 »
Wow, dat maakt herinneringen los ...
Van de ene tante, in Boskoop, naar de andere in Driebruggen.
Op de fiets naar de bushalte, dan met een bus van Westnederland (eerst nog Citosa) en overstappen in
(vergeten)
op een bus van Verhoef.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #38 Gepost op:
19 January 2022, 22:55:36 »
Hallo,
Ik zit momenteel in een beroepsvoorbereidende cursus. Ik geef de eenheid in het vak beroepsonderwijs
Intussen heb ik van sommige busmusea het antwoord gekregen dat de chauffeurs vroeger verplicht waren elke halte aan te kondigen (b.v. in de jaren 80 en vroeger).
Zoals bekend lopen theorie en praktijk enigszins uiteen.
Ik ben geïnteresseerd in hoe deze verplichting in de praktijk werd uitgevoerd.
Kan iemand anders commentaar geven op deze beoordeling?
Wie zat er bijvoorbeeld in de jaren tachtig (1990) vaak in bussen en trams in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, enz.
Kan iemand mij een ruwe schatting geven van de mate waarin de chauffeurs hun verplichting zijn nagekomen en de haltes daadwerkelijk hebben aangekondigd?
Gelogd
Nulspul
Offline
Berichten: 239
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #39 Gepost op:
19 January 2022, 23:42:45 »
30 december heb ik je veel antwoorden gegeven, en ik heb daar geeneens een reactie op gehad
dat valt mij wel een beetje tegen hoor.
Bertus
«
Laatst bewerkt op: 23 January 2022, 19:14:54 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Huup
Offline
Berichten: 8663
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #40 Gepost op:
20 January 2022, 00:01:54 »
Zeg Bertus, zat jij vaak aan tafel bij ploeg 1?
Gelogd
Duin aanZee II
Nulspul
Offline
Berichten: 239
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #41 Gepost op:
20 January 2022, 10:45:07 »
In mijn eerste tijd 1974 t/m 1979 zat ik in ploeg 1
mijn tweede periode 1999 t/m 2017 in de dagdienst
Bertus
«
Laatst bewerkt op: 20 January 2022, 10:49:03 door Nulspul
»
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Huup
Offline
Berichten: 8663
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #42 Gepost op:
20 January 2022, 10:57:23 »
Ik van 2007 tot 2012 in ploeg 1 dus. Leuk je hier te treffen!
Huibert
Gelogd
Duin aanZee II
Nulspul
Offline
Berichten: 239
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #43 Gepost op:
20 January 2022, 11:00:05 »
Heb je een mailtje gestuurd
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Opfq
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 5
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #44 Gepost op:
21 January 2022, 21:04:00 »
In de trolleybus van Arnhem vlak voor de komst van Infoxx leek er nog een omroepsysteen actief dat leek te functioneren op basis van het aantal wielomwentelingen zonder herijking per halte. Dat werkte uiteraard niet omdat er een constante mismatch was tussen de werkelijke en geplande afstand per wielomwenteling.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?