Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
17 December 2025, 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door B2
17 December 2025, 22:41:00
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
17 December 2025, 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
17 December 2025, 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
17 December 2025, 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
17 December 2025, 17:55:45
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 392430 keer)

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 1440
  • Klaar voor vertrek
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2280 Gepost op: 15 December 2025, 07:23:54 »
Update: Het pakket is inderdaad retour gegaan en afgelopen vrijdag daar aangekomen. Te bizar voor woorden eigenlijk... maar heb nu al van meerdere mensen gehoord dat pakjes retour gaan zonder bezorgpoging, moet niet gekker worden hoor!

Ik denk dat we met z’n allen te weinig beseffen dat wij, consumenten, het zijn die PostNL en andere bezorgers helemaal gek maken rondom Black Friday. Waardoor mensen die zitten te wachten op medische hulpmiddelen de dupe zijn. Want mijn modeltreintje werd na een week toch gewoon bij mij bezorgd, terwijl volgens de track & trace het pakket nog onderweg was terug naar de afzender.
« Laatst bewerkt op: 15 December 2025, 07:26:56 door Ferdinand Bogman. Reden: Toch maar even citeren »
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4320
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2281 Gepost op: 15 December 2025, 12:03:05 »
Mwah, wel een beetje heel kort door de bocht, om zo een moreel appel bij de consument te leggen.

- als je als postbestelbedrijf je dienstverlening niet aankan, dan moet je daar naar handelen. Dus of capaciteit vergroten, of je serviceniveau afschalen, of nee verkopen.
- als je zo serieus op medische hulpmiddelen wacht zou ik iets eerder bestellen en niet in deze periode. Of als leverancier geen gebruik maken van de gewone post.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 8024
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2282 Gepost op: 15 December 2025, 13:50:59 »
Verzenders kunnen er ook wat van hoor, zowel bedrijven als particulieren.

Onbreekbare platte-/kleine goederen, die zonder risico prima in een (bubbel)enveloppe passen, enkel als pakket willen versturen.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2283 Gepost op: 15 December 2025, 14:38:54 »
- als je als postbestelbedrijf je dienstverlening niet aankan, dan moet je daar naar handelen. Dus of capaciteit vergroten, of je serviceniveau afschalen, of nee verkopen.

Nou ja kijk, het is niet erg aantrekkelijk om het hele jaar een extra grote capaciteit aan te houden die in feite slechts twee of drie weken per jaar echt nodig is, en de rest van het jaar dus een dure overcapaciteit te hebben. Ik heb het dan niet alleen over personeel, maar bijvoorbeeld ook over de capaciteit van sorteermachines, gebouwen, vrachtwagens en bestelbussen etc.

In de praktijk komt de overgrote meerderheid van de zendingen toch nog op tijd aan, en andere pakketten doen er één of twee dagen langer over. Geen ramp voor de meeste mensen en voor de vervoerbedrijven geen aanleiding om nee te verkopen.

Update: Het pakket is inderdaad retour gegaan en afgelopen vrijdag daar aangekomen. Te bizar voor woorden eigenlijk... maar heb nu al van meerdere mensen gehoord dat pakjes retour gaan zonder bezorgpoging, moet niet gekker worden hoor!

Vaak gebeurt zoiets op verzoek van de afzender, het is dan niet PostNL die zoiets op eigen houtje beslist.
« Laatst bewerkt op: 15 December 2025, 14:43:54 door Vislijn »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4320
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2284 Gepost op: 15 December 2025, 14:52:44 »
Maar dan zijn we het toch eens? Ik snap ook wel dat het economisch niet handig is die overcapaciteit. Dus dan schakel je door naar lager diensten niveau => het duurt wat langer en als dat ook niet meer uitkomt => Sorry, we kunnen geen pakketten meer aannemen, we gaan eerst afleveren wat we hebben liggen.

Zolang je daar eerlijk over communiceert (en dat gebeurt steeds meer) is er niks aan de hand.

Het wordt wel problematisch als pakjes niet meer afgeleverd worden, een elfstedentocht door het land gaan doen, terug worden gestuurd waar dat niet hoeft etc.

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3279
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2285 Gepost op: 15 December 2025, 14:58:22 »
Ik heb veel gewerkt in/met Logistieke processen en piekmomenten.  Ik denk dat het probleem vooral het inzicht is. Dus weten wanneer je pakketje komt. Zolang de websites vrolijk blijven roepen dat vandaag besteld, morgen in huis is, wordt daarmee rekening gehouden. Komt het pakket een dag later, is men niet thuis --> extra gedoe. Kortom, kunst is om eerlijk en duidelijk te zijn. Je kan beter een dag of 2 dagen speling aangeven, dan gewoon de keten maar volrammen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.  ;D


Groeten,
Rogier

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2286 Gepost op: 15 December 2025, 15:15:08 »
Maar dan zijn we het toch eens?

Zeker!  :)

Ik heb veel gewerkt in/met Logistieke processen en piekmomenten.  Ik denk dat het probleem vooral het inzicht is. Dus weten wanneer je pakketje komt. Zolang de websites vrolijk blijven roepen dat vandaag besteld, morgen in huis is, wordt daarmee rekening gehouden. Komt het pakket een dag later, is men niet thuis --> extra gedoe. Kortom, kunst is om eerlijk en duidelijk te zijn. Je kan beter een dag of 2 dagen speling aangeven, dan gewoon de keten maar volrammen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.  ;D

Inderdaad. De vervoerbedrijven zijn vast niet blij met webshops die naar hun klanten verwachtingen blijven wekken, ook in deze tijd van piekdrukte, die niet helemaal realistisch zijn.

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1140
    • Windhoven
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2287 Gepost op: 15 December 2025, 15:48:40 »
Nu al 2x bij PostNL gehad dat ze een pakketje aankondigen op dag X, maar dat ze ineens 2 dagen daarvoor om een uur of 8 toch beslissen dat het diezelfde dag al komt. Tja dan kan je van iemand ook niet meer verwachten dat ie nog thuis is want ik hou rekening met dag X en niet dag X-2.
Johan

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4011
  • de hondsrug baan
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2288 Gepost op: 15 December 2025, 16:25:29 »
Hoi,


Er zou hier ook een pakketje morgen bezorgd worden , maar zag vandaag ik de app dat het vandaag werd .( reeds ontvangen)_

Maar wat ik veel erger vind is de brievenpost zou donderdag op de rails ontvangen stond keurig in de app maar alles wat er kwam geen op de rails en kijk nog eens in de app is de aankondiging en nog een kerstkaart  verdwenen uit de app , heeft iemand van hier daar ook ervaring mee.


mvg Evert

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 432
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2289 Gepost op: 15 December 2025, 16:40:03 »
Ja is hier ook met de brievenbuspost, er staat van alles in de app, met wat geluk komt het een paar dagen later ook daadwerkelijk aan. Of het staat opnieuw gesorteerd een week later, met nieuwe foto. En ja ook geregeld verdwijnt er iets spoorloos.... vaak komt het ook niet aan dan :(
Eddy

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 432
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2290 Gepost op: 15 December 2025, 16:42:31 »
Vaak gebeurt zoiets op verzoek van de afzender, het is dan niet PostNL die zoiets op eigen houtje beslist.
Dus wat je nu zegt is dat de afzender een pakje verstuurd, en daarna verzoekt het zonder afleverpoging terug te sturen?
Nou nee hoor, dat doen ze echt niet :P
Eddy

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3279
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2291 Gepost op: 15 December 2025, 19:39:25 »
Qua brievenbuspost herken ik dat wel. Dat een brief meerdere keren gescand wordt inderdaad en het dan even duurt voordat die daardwerkelijk komt. En vaak krijgen we de melding dat deze afgeleverd is, maar dan volgt de levering pas later die dag. Niet echt real-time zeg maar. Dat een aankondiging verdwijnt is alleen nieuw voor mij....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6558
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2292 Gepost op: 17 December 2025, 20:09:27 »
Gisteren om 13:00 uur de nodige kabels besteld voor de nieuwe baansectie bij Mecktronics. Vandaag om 14:00 thuis bezorgd door PostNL.

Supersnel en dat tijdens deze drukke periode  (y) (y)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)