Als ik iets ontwierp, ging ik altijd uit van zoveel mogelijk mogelijkheden. Dat ontwerp werd dan vaak nog uitgebouwd, totdat zelfs het "onmogelijke" mogelijk was geworden. Een gedrocht, maar leuk om uit te puzzelen. Als ik het dan een tijdje aangekeken had, werd het ontwerp in fases teruggebracht tot de essentie en verdwenen er vaak de helft van de onzin-mogelijkheden (vooral om gelijktijdig van alles te kunnen doen), en dat scheelde de helft of meer van de wissels.
De bedoeling is per spoel een CDU in te zetten.
Een CDU per wissel is of duur (kopen) of veel werk (zelf maken) en sws overbodig. Met voldoende capaciteit redt je het waarschijnlijk ook om 1 CDU te gebruiken voor een wisselstraat. Lijkt mij in ieder geval wel een leuk experiment Maar waarom pak je niet simpelweg een losse 12v voeding er bij? Je kan een van je rails draden gebruiken als common ground, dan hoef je maar 1 extra draad te draden om de wisselspoelen van spanning te voorzien.
In de proefopstelling bleek 12 V te weinig; daarmee schakelde de wissel niet betrouwbaar.
Focus niet te veel op de spanning. Bij een wisselspoel is het de stroom die het werk moet doen. Het kan zijn dat je 12V voeding inkakte omdat die niet genoeg stroom kon leveren.
En het is eigenlijk zonder uitzondering dat de regel van de hogere spanning opgaat.
En voor wat betreft de stroom..... dat kan zo maar richting 10 Amp gaan bij b.v. een SEEP of oude PECO aandrijving, Gaugemaster kan er ook wat van.
Oh... en je zult versteld staan hoe kort de bekrachtigingspuls maar hoeft te zijn
Ik kan nergens vinden hoeveel stroom de spoelen gebruiken, maar wel ergens de algemene vuistregel van 1A. En dat dan 1000µF per spoel/wissel genoeg is.