Wat mij voornamelijk opvalt is dat de omloopsporen en bijbehorende uithaalsporen tamelijk kort zijn. Vooral bij G kan je makkelijk wat 'praktische' lengte winnen door je wissels te verleggen. Nu moet je bij zowel D als G een trein uithalen om om te kunnen lopen. Dat is aan een kant wel leuk, want dat houd je bezig. Maar het kost ook weer lengte. Ik zou daarom bij D/B' kijken of je daar een langer omloop tracject kan maken zonder dat je daar een trein hoeft uit te halen. Je kan hem ook een beetje schuin leggen en je hebt nog ruimte boven je schaduwstation. Maar het is natuurlijk net wat je wilt. Je hebt ook nog de ruimte om er nog een recht stukje rails tussen te prakken.Als je bij je emplacementen rekening houdt met een sleep van laten we zeggen 4x 2-assige goederenwagons, waarom je heen wilt kunnen lopen dat je dan wel goed zit. Op mijn baan rijdt ook niks langers dan 3 of 4 goederen wagons.
Voor wat betreft de hoogte van de treintafel, ik heb de mijne op ca 130 cm, dit is leuk om naar te kijken als ik sta.Groeten,Jelmer
Hallo Peter,Leuk idee zo'n pendelaan! Zijn de bogen niet te krap in het schaduw station om lange IC rijtuigen elkaar te laten passeren?Of worden de treinen alleen op het rechte spoor stil gezet ? (Dan zijn de schaduwsporen korter dan je perron en kom je lengte te kort.)Ik kan niet zo gauw zien wat de maten zijn van het schaduwstation.
Je zou treinen wat minder snel kunnen laten terugkeren door getrokken treinen de lus te laten nemen, maar treinstellen te laten kopmaken. Voor treinstellen kan je dat oplossen, èn je krijgt er dus ook meer opstelruimte door.
Wist je dat in de jaren 80 ,er in Zvt een of twee korte stammetjes stonden ,die er kort voor het spitsuur bij gezet werden ?Dat deed een diesel rangeerlok ,die de rijtuigen haalde en bracht van en naar de opstelsporen.'s Morgens werden ze afgekoppeld en daar neergezet tot in de middag. Zoals je je plan nu hebt ,kan dat niet, Kijk maar bij Sporenplan.nl van Sven Zeegers NS anno 1965, Groeten ,Peter
PS. Wordt het digi of ana?
Leuk idee en je geeft zelf de aandachtspunten al aan, maar ik vind de rijafstand tussen hoofdstation en nevenlijnstation wel erg kort. Kun je die niet verlengen bijvoorbeeld door ergens een klimspiraal onder te brengen. Het is weliswaar geen Duits gebergte, maar in de heuvels van Overveen is vast wel ergens een leuk verdwijnpunt te fabriceren.