ik kan je vertellen dat de parkside produkten van lidl prima produkten zijn .Ik heb er velen van. Met het prijsverschil kun je vele leuke dingen doen zeg ik maar. Bij de bouwmarkten zijn vele eigen produkten vele malen slechter dan het LIDL produkt.
Bij onregelmatig gebruik altijd zorgen dat de accu helemaal vol is. De Lithiumaccu's kan je dan zonder zorgen een jaar of nog langer ongebruikt laren liggen.
Bij loodaccu's is dat veel zorgelijker door de veel sterker zelfontlading. Als die onder 40 a 50% van hun nominale spanning komen zijn ze (vrijwel) dood.
Wat ik nog mis is de spantangen. Vaak zijn het 4 lip spantangen bij kleine diameter is de kans op slingeren erg groot.Bij 3 lip spantang span je aktijd slingervrij in.Uit mijn hoofd heeft Proxxon 3lip spantangen als ik het goed heb.
Mijn ervaring is dat juist de dremel een giga toerental heeft en de Proxxon ook rustiger kan.
Even correctie inzake toerental Dremel: als je de juiste koopt dan heeft Dremel ook een traploos instelbaar toerental....
maar het formaat heeft wel een nadeel. Probeer maar eens een spoorstaaf door te slijpen.. om dat netjes haaks te doen moet de tool dus eigenlijk in de rails liggen. maar de enige die ik gezien heb die dat netjes doet is de proxxon die we op de club gebruiken. dit komt omdat deze een haakse kop heeft!Iemand melde dat de kop niet recht zou zijn en dat kan ik niet beamen! ik gebruik er bijvoorbeeld van die half mm dikke zaagblaadjes in en bij een wiebel kop zou je dat meteen merken, maar die van mij draait netjes recht!al met al een hoop voors en tegens in dit topic, hopelijk kun je er nog wijs uit