Herhalingen? Verschrikkelijk hoor! Maar even een vraag: wat is dat voor vierkante zuil rechts op de foto? Weet iemand dat?
Rechts op de achtergrond een elektrisch stroomlijnstel, dat zo te zien op het middenspoor tussen het eerste en tweede perron staat opgesteld in afwachting van de spitsdienst. Is het een vijfdelige Mat 40? Het lijkt wel of er iemand een tennisracket naar buiten steekt maar dat is een ongerechtigheid op het negatief.
Laskast voor elektrakabels? Ook nu nog vind je (bijvoorbeeld) in Amsterdam en omstreken nog pittig hoge (maar over het algemeen wel mooie) ijzeren GEB/PEN kasten waar alleen een kabel in en weer uit gaat. Meer dan een doorverbinding is dat niet. Of dat gewoon makkelijker geacht werd dan een mof in de grond of dat die toen gewoon nog niet zo betrouwbaar waren waardoor dat zo gedaan werd weet ik niet.
Het is inderdaad een Mat'40 ElD-5 Kijk maarRob
Die 5 wagenstel zal wel voor de telstar aanhangers zijn. Normaal reden daar 2, misschien 3 bakken.
Heb ik het correct als ik me nog kan herinneren dat de boomstammen in het Noordzeekanaal lagen in afwachting van verwerking?Dave