Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door brutus1
Vandaag om 13:46:01
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:43:56
Heen, En en Weer: de tram. door eemstede
Vandaag om 13:41:05
Nederlandse Spoordijk in H0 door NS1220
Vandaag om 13:24:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 13:12:43
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 12:32:27
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:11:36
De ontwikkeling van de waterstoftrein komt op stoom (nu.nl) door Duikeend
Vandaag om 12:04:09
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door NS1220
Vandaag om 11:31:52
Vriendenlijst door Basilicum
Vandaag om 11:30:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sander.
Vandaag om 11:16:49
Nieuwe Nn3 modelspoorbaan (vooralsnog naamloos) door Overet
Vandaag om 10:59:41
Servo sturing, topic ### door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:55:51
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 10:55:20
Update: baan in de tropen door RdJ
Vandaag om 10:08:21
Fotowedstrijd: rook, vuur stoom door Wies
Vandaag om 10:02:35
Station Baarn, in Z door Mark Lin
30 september 2022, 23:40:04
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing. door Trein-ice3
30 september 2022, 23:31:30
Connexxion bussen uit plasticplaat door RICROO
30 september 2022, 22:34:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 september 2022, 22:24:14
LS models ICR door KNed
30 september 2022, 21:42:45
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door basjuh1981
30 september 2022, 21:42:11
Rosoft gesloten ? door phdirk
30 september 2022, 20:03:16
Modelspoorbeurs Houten 8 oktober. Wie gaat er naartoe ? door Rob Ellerman
30 september 2022, 19:18:38
Wim Vink kalender 2023 door MOVisser
30 september 2022, 19:00:38
Bouw van een motorlogger door thonis
30 september 2022, 18:44:00
Draaischijf Spoor 0 (werkend onder iTrain) door peterha
30 september 2022, 15:53:02
Raadplaatje door Arjen52
30 september 2022, 15:47:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
30 september 2022, 14:47:35
Verrassingsloc CSD 498.1 van MaTrix door Blausee-Mitholz
30 september 2022, 14:23:31
  

Auteur Topic: Stevige overwegbeveiliging  (gelezen 1950 keer)

Menno

  • Online Online
  • Berichten: 3098
    • Mijn van-alles website
Re: Stevige overwegbeveiliging
« Reactie #15 Gepost op: 08 april 2022, 20:41:27 »
Daar viel me de nogal stevige overwegbeveiliging op (bij beide weghelften, trouwens):
[...]
Pardon? Kennelijk komt het nogal eens voor dat er iemand de overwegbomen negeert. Is dit redelijk standaard in Rusland? Eerste keer dat ik het zie.
Ja, erg standaard. Naast lange wachttijden en sowieso een hoog gehalte automobilisten dat schijt heeft aan alles of het rijbewijs gekocht heeft (dat kan nog steeds, verhaal uit de eerste hand van een vriendin van mij), vermoed ik dat het ook iets met de betrouwbaarheid van de overwegen van doen heeft. Er zijn behoorlijk veel filmpjes waarbij wel lampen knipperen maar de bomen niet sluiten, maar de kleppen wel werken.

Het zou me niets verbazen als je ze in Oekraïne ook wel kan vinden: toen ik met een vriendin uit dat land was wezen fietsen, kwamen we langs de overweg in het Wormerpad. Zij vroeg me of we over mochten steken, waarop ik, verbaasd natuurlijk, antwoorde van wel. Daarop stapte ze af en ging met de fiets aan de hand voorzichtig op de overweg af. Ze vertelde dat het in Oekraïne niet aangeraden wordt fietsend een overweg over te steken. Ik vermoed dat dat dus met de onbetrouwbaarheid van de gemiddelde overweg te maken heeft, maar het zou ook de staat van het wegdek kunnen zijn, het is mij in ieder geval niet duidelijk geworden.
Gezien de vele overblijfselen uit de Soviet-tijd in Oekraïne, verwacht ik dat hun overwegen net zo vaak met idioten te maken krijgen als Rusland (ze rijden er in ieder geval net zo beroerd... ik heb in 9 dagen Kiëv meer ongelukken zien gebeuren en al veroorzaakt gezien dan in de (toen) 29 jaar dat ik op de planeet rondliep)
's lands wijs, 's lands eer. In Nederland mag zelfs een ambulance niet het spoor oversteken als de bomen neer zijn.
Het grote verschil is dat er daar, net zoals in Oekraïne, hordes personeel is. Veel gaat nog met de hand, dus ze weten ook of er nog tijd is om een ambulance door te laten.
Blij dat wij die stomme kleppen niet in Nederland hebben.
Och... het zou toch wel wat schelen denk ik. Ook in Nederland zijn er nog altijd genoeg mensen die het er op wagen. Het enige echte nadeel is dat je bij storingen echt geen kant meer op kan, tenzij iemand er even op gaat staan: er is niet extreem veel kracht nodig om die dingen even de grond in te duwen.