Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:23:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:13:57
ergonomische handgrip maken (klei?) door bask185
Vandaag om 14:45:46
Aansturing via Arduino werkt niet goed door bask185
Vandaag om 14:43:38
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 14:38:44
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:45:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rolf S
Vandaag om 13:30:04
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 13:28:16
Hoe Lima 4 assige rijtuigen van slepers te voorzien. door frits959
Vandaag om 13:06:51
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:12:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Duikeend
Vandaag om 12:10:00
Maasburg: een Nederlandse modelbaan in 1:87 door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 12:07:06
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 11:35:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:25:40
Marklin maxi door Mark D.
Vandaag om 11:21:45
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Huup
Vandaag om 11:04:44
Bouw van de NS zandwagens GZM, GZZ en GZL van Seinarm door MathynK
Vandaag om 10:40:17
25 jaar geleden door hrp
Vandaag om 10:40:05
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 09:43:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:16:10
EifelBurgenBahn door tothebeach
Vandaag om 08:56:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 08:41:48
Rheinburg, TP V/VI door mwdb
17 mei 2022, 23:08:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 mei 2022, 22:50:50
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door Jeroen Water
17 mei 2022, 22:49:25
Beschilderen of bespuiten modellen van de Hollandse ijzeren Spoorwegmaatschappij door FritsT
17 mei 2022, 22:10:30
VERPLAATST: Fleishmann SGMm H0 (re) door Reinout van Rees
17 mei 2022, 21:51:41
Baanplan Nederlands/Duits grensstation door Robin.V
17 mei 2022, 21:01:46
Roco digitaal met eerste lokmuis door VAM65
17 mei 2022, 19:19:51
Roco NS Vectron in NS-flow design door spock
17 mei 2022, 18:42:37
  

Auteur Topic: Stevige overwegbeveiliging  (gelezen 1561 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3051
    • Mijn van-alles website
Re: Stevige overwegbeveiliging
« Reactie #15 Gepost op: 08 april 2022, 20:41:27 »
Daar viel me de nogal stevige overwegbeveiliging op (bij beide weghelften, trouwens):
[...]
Pardon? Kennelijk komt het nogal eens voor dat er iemand de overwegbomen negeert. Is dit redelijk standaard in Rusland? Eerste keer dat ik het zie.
Ja, erg standaard. Naast lange wachttijden en sowieso een hoog gehalte automobilisten dat schijt heeft aan alles of het rijbewijs gekocht heeft (dat kan nog steeds, verhaal uit de eerste hand van een vriendin van mij), vermoed ik dat het ook iets met de betrouwbaarheid van de overwegen van doen heeft. Er zijn behoorlijk veel filmpjes waarbij wel lampen knipperen maar de bomen niet sluiten, maar de kleppen wel werken.

Het zou me niets verbazen als je ze in Oekraïne ook wel kan vinden: toen ik met een vriendin uit dat land was wezen fietsen, kwamen we langs de overweg in het Wormerpad. Zij vroeg me of we over mochten steken, waarop ik, verbaasd natuurlijk, antwoorde van wel. Daarop stapte ze af en ging met de fiets aan de hand voorzichtig op de overweg af. Ze vertelde dat het in Oekraïne niet aangeraden wordt fietsend een overweg over te steken. Ik vermoed dat dat dus met de onbetrouwbaarheid van de gemiddelde overweg te maken heeft, maar het zou ook de staat van het wegdek kunnen zijn, het is mij in ieder geval niet duidelijk geworden.
Gezien de vele overblijfselen uit de Soviet-tijd in Oekraïne, verwacht ik dat hun overwegen net zo vaak met idioten te maken krijgen als Rusland (ze rijden er in ieder geval net zo beroerd... ik heb in 9 dagen Kiëv meer ongelukken zien gebeuren en al veroorzaakt gezien dan in de (toen) 29 jaar dat ik op de planeet rondliep)
's lands wijs, 's lands eer. In Nederland mag zelfs een ambulance niet het spoor oversteken als de bomen neer zijn.
Het grote verschil is dat er daar, net zoals in Oekraïne, hordes personeel is. Veel gaat nog met de hand, dus ze weten ook of er nog tijd is om een ambulance door te laten.
Blij dat wij die stomme kleppen niet in Nederland hebben.
Och... het zou toch wel wat schelen denk ik. Ook in Nederland zijn er nog altijd genoeg mensen die het er op wagen. Het enige echte nadeel is dat je bij storingen echt geen kant meer op kan, tenzij iemand er even op gaat staan: er is niet extreem veel kracht nodig om die dingen even de grond in te duwen.