nooit met de air-brush over mijn ballast , de nevel , hoe klein die ook is, kan ook andere delen van je scenery e.d. bedekken
is dat juist niet de bedoeling ?? of is het gras in het eggie ook schoon naast het tracé ?Ikzelf gebruik nooooit een kwast de kans dat je teveel verf opbrengt en je uren bezig bent om dat weg te werken is voor mij groot aanwezig ( lees lompe kolenschoppen als handen)
@Rinus , ikzelf ga nooit met de air-brush over mijn ballast , de nevel , hoe klein die ook is, kan ook andere delen van je scenery e.d. bedekken
Hoi Marco.Het beste idee om de ballast in zovere de zelfde kleur te krijgen.Als van de Roco geoline is door een deel rails mee te nemen.Naar de modelspoorwinkel, daar hebben ze wat ballastgoed betreft ruim. keuze.Wat structuur betreft een fijne en middelgrote korel zal dan volstaan.Niet een al te grove korel.@ Martin : Voor HO schrijven ze 0,63-1 mm korrel voor (sceneryshop)Is het misschien verstandig een korrelgrootte te nemen bestemd voor N?Daar de structuur van het reeds aanwezige imitatie grindbed van deze rails.Verdoezeld moet worden met een dun laagje zelf aangebracht grind.Daar voor kan je het beste een zo fijn mogelijke voor nemen.@ Martin: Tussen de rails een fijnere korrelgrootte en langs de rails iets grovere?De bestaande bedding van de rails eerst insmeren met een hechtmiddel.verdunde houtlijm, of iets dergelijks, vervolges bestrijken met een dun laagje grind.Laten drogen.@ Martin: Niet de methode aanbrengen grind, sprayen met "gebroken water" en lijmen met gebroken water + houtlijm toepassen?De vlakken tussen de rails opvullen met een laagje blauw ondervloerplaat, grijsverven.Ook een hechtmiddel insmeren ,dan bestrooien met het zelfde grind.Airbrushen,verweren, met kwast of tamponeren, wat je mooi vindt.Wat polletjes gras of onkruid er tussen door.Sucses.Gr Martin.
Het lijkt me het beste om voor tussen de railstaven een korrelgrootte te nemen van spoor TT en voor buiten de railstaven een korrelgrootte van spoor HO.