voor minder geluidzou je boekbinderslijm kunnen gebruiken, dat is flexibeler dan houtlijm.Gr. Remco.
Maar boekbinderslijm? Waar kan ik dat halen of wat is een alternatief wat je in de bouwmarkt kunt kopen?
Beste forum leden,Na een jaar van sparen en voorbereiding ben ik dan eindelijk begonnen met mijn baan. Van de week is dan het eerste stuk rails gelegd........ Maar ben toch niet helemaal tevreden. Het maakt veel te veel geluid terwijl het juist moest dempen. Ik snap er even niks van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Ik gebruik ROCO-line zonder bedding. Ik heb een houten frame met daarop een MDF 15mm plaat. Tussen de MDF ondergrond en rail gebruik ik die blauwe platen van de gamma. Die platen die als ondervloer worden grbuikt. En dat alles wordt gelijmd met houtlijm. Maar na een dagje drogen en ik er een rijtuig eroverheen laat rijden maakt het juist mee geluid.....Wat doe ik fout...... of advies is ook erg welkom. Matheo
Mijnervaring is als je dat blauwe spul eerste een verflaagje geeft zakt het verdunde houtlijm er niet meer door en is veel contact geluid weg.
Ik gebruik altijd ballast lijm van Anita Decor.