Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
7 april De Karel on tour door VAM65
Vandaag om 10:31:38
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 10:21:50
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 09:46:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237211 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #885 Gepost op: 10 december 2021, 18:04:11 »
Het kan altijd zotter.
Item voor de pc besteld 2 dagen terug,krijg een paar uur later via mail de bevestiging dat het is aangemeld.
Gistermorgen mailtje met T&T,klik erop,vanwege drukte word uw pakje bezorgd tussen 7 en 9 uur vanavond.
Prima,dat kan,klik iets over 9 nog is op die link,staat er ,uw pakje is bezorgd  ???
Loop naar de brievenbus (vanwege flat) in centrale hal, kijk erin,niks ,geen kaartje,geen pakje.
Wil terug lopen naar voordeur,ding dong ,de bel,staat die pakjes bezorger van post nl daar met t pakje  :o
Toch knap,het was al afgeleverd nog voor ik het werkelijk in handen had  ;D

Moet zeggen in dit geval,die gasten die draaien overuren en toch was hij bijna op tijd met een kreukeloos en intact pakje  (y)
Ondanks dat bij het openen van zn bestelbus deuren,het wel leek alsof er een bom ontploft was in dat ding,zoveel en zo vol en overal allerlei pakjes  :o
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #886 Gepost op: 12 december 2021, 00:49:47 »
Oftewel, jij bent sneller dan de ICT. Maar de bezorger heeft de afhandeling van de bezorging verkeerdom uitgevoerd. Hij behoort/moet eerst afleveren en daarna (!) dat in zijn systeem invoeren. Maar bij het scannen van het pakje (toen hij het uit de bestelauto haalde) heeft hij het meteen als afgeleverd ingevoerd. Dat scheelt een paar extra handelingen, dus tijd.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 988
    • Windhoven
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #887 Gepost op: 12 december 2021, 06:25:45 »
Klopt vooral bij flatgebouwen/verzamelgebouwen willen ze nog weel eens eerst afscannen omdat ze dan meerdere pakketten in 1x mee hebben. Alles wat dan mee terug moet naar de bus kan dan daar ongedaan worden gemaakt.
Johan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #888 Gepost op: 12 december 2021, 09:17:17 »
Maar de bezorger heeft de afhandeling van de bezorging verkeerdom uitgevoerd. Hij behoort/moet eerst afleveren en daarna (!) dat in zijn systeem invoeren. Maar bij het scannen van het pakje (toen hij het uit de bestelauto haalde) heeft hij het meteen als afgeleverd ingevoerd. Dat scheelt een paar extra handelingen, dus tijd.
`

Precies dat ja, logisch. Dat is niet zozeer zot zoals Floris aangeeft, het is onhandig en lijkt me ook een niet-toegestane handeling.

Onhandig omdat bezorger pakket afscant terwijl hij/zij nog niet de garantie heeft het afgescande pakket ook daadwerkelijk te kunnen leveren. Bewoners kunnen weg zijn, of met iets bezig zijn waarbij je niet in de gelegenheid bent de deur open te doen. Dan kan het wel zo zijn dat bezorger pakket bij de buren afgeeft, dit moet dan ook in systeem worden aangegeven en dat is in dit geval dus niet. Mogelijke gevolgen te over.
Erger wordt het als bezorger pakket weer meeneemt en het niet aanpast (en die kans lijkt me bij hoogbouw met meerdere pakketten aanzienlijk) in de scanner.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Carl

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #889 Gepost op: 12 december 2021, 11:27:50 »
Woensdag 1 december ook weer eens een locomotief verzonden via DHL naar een servicepunt in de buurt van koper, dit was 1 kilometer van zijn huis.
Vrijdag 3 december was de stoomlocomotief op de plaats van bestemming en opgehaald.

De stoomlocomotief was vanuit het uiterste zuiden naar het hoge noorden gereisd  ;)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #890 Gepost op: 12 december 2021, 11:41:52 »
Tot nu toe mag ik eigenlijk niet klagen oven Postnl, dhl of gls. Alles keurig aangekomen en via track en trace keurig bij gehouden.
groetjes Dion

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21633
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #891 Gepost op: 12 december 2021, 11:56:06 »
Ik ook niet.

Gelukkig staat er onder dat de bezorger onderweg is. Och arme, denk helemaal op de fiets uit Zeeland.
Zal wel goed komen.  :)

En inderdaad, het lag vrijdag al op de mat. Bleek door de brievenbus te kunnen en kwam dus met de postbode mee.  Zou T&T daarvan in de war raken? :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #892 Gepost op: 12 december 2021, 14:05:54 »
Voor het eerst was een pakketje uit Vlaardingen via DHL niet de volgende dag al bij mij. Tot twee keer toe een sorteerfout. Dat wordt keurig in de T & T aangegeven. En de dag erna was ik de middag afwezig en dus heb ik het gisteren laten bezorgen. Keurig op tijd. Dus: niets te klagen over DHL.
Groet, Frank

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #893 Gepost op: 12 december 2021, 15:05:36 »
Dat is niet zozeer zot zoals Floris aangeeft, het is onhandig en lijkt me ook een niet-toegestane handeling.
Ik had bij zot wellicht een  ;D moeten zetten.
Al ben ik inderdaad wel bang dat dit,ondanks tijdbesparing voor berzorger,kan leiden tot fouten waardoor pakjes kwijt kunnen geraken.
Dit zal deels afhankelijk zijn of een "bezorgd" pakje,nog lang in het systeem aan te spreken is,als blijkt dat die status niet klopt.
Want als je die fout niet meer kan herstellen,dan is het pakje van de radar afgevallen terwijl het nog bezorgd moet worden.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

TEE-RAM

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #894 Gepost op: 03 februari 2022, 13:14:34 »
Op 7 januari het volgende bericht van Ali (naar aanleiding van een bestelling van een paar IC's op 22 december):

"Out for delivery

Received by the delivery company"

Vandaag ontvangen. Onze zeer gewaardeerde PostNL heeft er dus bijna een maand, na inklaring, over gedaan om het pakketje (gewoon brievenbuspost) bij mij te bezorgen, waar Ali er iets meer dan 2 weken over deed om het vanuit China in Nederland te krijgen. Mijn conclusie is dat de lange aflevertijden niet veroorzaakt worden door Ali maar door postNL.
Wim
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2022, 16:38:26 door TEE-RAM »

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #895 Gepost op: 03 februari 2022, 18:59:47 »
Zou PostNL zo weinig van de verzendkosten krijgen dat ze het laten liggen tot er een volle kar jouw/mijn kant op gaat? Ik kan me het eigenlijk wel voorstellen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #896 Gepost op: 04 februari 2022, 06:03:47 »
Wie zal het zeggen? ...

Het kan ook anders namelijk, vrijdag 28 januari jl. een betaalverzoek van PostNL inklaringen, voor een pakket uit het VK.
Direct betaald en dinsdag 1 februari werd het afgeleverd.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #897 Gepost op: 04 februari 2022, 07:17:36 »
Oeh, dan ben ik benieuwd. Ik heb volgens mij eergisteren ook een bedrag betaald en dacht toen: gaat vast wel even duren (vooral op basis verhalen hier).

Dit geeft hoop
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #898 Gepost op: 04 februari 2022, 08:50:29 »
Mijn laatste pakket uit het VK heeft er ruim een maand over gedaan. Verzonden met parcelforce worldwide. Ook dat pakket heeft bijna 4 weken ergens in NL gelegen, volgens de track and trace van parcelforce. In NL doet PostNL kennelijk het bezorgwerk voor parcelforce. Maar of het nu aan PostNL ligt dat het zo lang duurt, of dat zij op de douane moeten wachten, is me niet duidelijk. De douane heeft kennelijk 30 dagen de tijd om over de inklaring van goederen na te denken. Althans, dat kwam ik tegen tijdens mijn zoektocht waarom het zo lang zou kunnen duren (en ik daar een onprettig gevoel bij kreeg). Toen eenmaal het betaalverzoek binnenkwam en was voldaan, was mijn pakket anderhalve dag later bezorgd door PostNL.

Groeten,
Gerard

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 609
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #899 Gepost op: 04 februari 2022, 09:30:37 »
Hoe zit het eigenlijk als een buitenlandse verkoper (van buiten de EU) netjes BTW in rekening heeft gebracht? Mag de Douane dan toch nog inklaringskosten rekenen?

Bor