Maar het is toch logisch dat de Postnl en welke vervoerder dan ook administratiekosten vraagt? Zij verzorgen toch de inklaring met de douane? En of de waarde van het pakket dan €1 of €1000 is maakt niet uit, de inklaring blijft hetzelfde.
Als het goed is, moet de verzender op het pakketje een CN22 (Custom Declaration) formulier hebben geplakt. Daar moet hij de inhoud van het pakketje specificeren en de waarde (inclusief verzendkosten). Dat moet precies gebeuren. Waarschijnlijk is dat niet (meer) aanwezig geweest en dan wordt er maar een schatting gemaakt.
De afhandeling doet de vervoerder op basis van de ingevulde douaneformulieren. Tenzij de waarde niet duidelijk is, maar dan had je daarvoor een informatieverzoek gekregen. Tot € 150 betaal je € 4 afhandelingskosten als je online hebt betaald of € 7 als de zending moet worden afgehaald. Boven de € 150 betaal je in hetzelfde geval dan € 10 of € 13.
wat wel vreemd is,dat als jij verwacht dat alles wat betaald moest worden,bij aankoop hebt betaald,dat men daar dan "ineens" van postnl mee aankomt
...Dat men dat hoort te vermelden en ook kan,en die kosten in je totaal bedrag wat je moet betalen verwerkt,dat kan dus wel,dat heb ik al ondervonden met een bestelling uit the UK.Alles netjes op een digitale rekening vermeld,en overzichtelijk ,weet je tenminste waar je aan toe bent ...
Nou nee, Ronald.Ik hoef echt niet alles goedkoop hebben hoor.Maar jij bestelt toch ook wel eens in China, toch?
Staat daar de Nederlandse BTW(21%) en inklaringskosten op?
Dat postnl dat vraagt is niet vreemd,wat wel vreemd is,dat als jij verwacht dat alles wat betaald moest worden,bij aankoop hebt betaald,dat men daar dan "ineens" van postnl mee aankomt,het punt waar het daarmee dus op aan komt,is dat geen weldenkend mens in deze situatie die 7-9-11-13 of what ever kosten gaat betalen voor iet wat een aanschafwaarde heeft van minder dan 4 euro,ik niet in elk geval Dat zal er i.d.d. niet op hebben gezeten,anders zegt men van postnl niet tegen me dat de douane en dus "ook" postnl ,de waarde heeft geschat,omdat de werkelijke waarde nergens te achterhalen was dmv formulier of wat ook.Zoals hierboven vermeld,geen formulier,en ook waarde niet duidelijk,en ik heb geen info verzoek gehad.Mij is verteld wat ik al eerder schreef 13 euro+21% van geschatte waarde,maar zelfs als het 7 euro was(heb het online betaald aan verkoper,maar moet het komen afhalen op postnl punt) ,dan nog is dat al meer dan de waarde van het spul,en dan hoeft t voor mij niet meer.Het had in mijn laatste reactie al een ander verhaal geweest,als ik had geweten dat er nog meer betaald had moeten worden,en dat postnl me niet 1st 3x keer laat bellen(waarbij ik meermaals word doorgestuurd en terug gestuurd,voor in totaal bijna een uur aan gesprekstijd) en dat men je daarna als klant gewoon meld via e-mail,dit is mijn conclusie aangaande deze case(je betaald 13 euro plus21% ) en daar doe je het maar mee,wij helpen verder niet meer,case closed Zo wens ik niet behandeld te worden,dus ze zien maar,ik ben er klaar mee.En met goedkoop willen hebben heeft het in dit geval dan ook weinig te maken,als je klanten niet op een adequate en beleefde manier kan helpen en ze daarna ook gewoon zegt,je kijk maar wij zijn er klaar mee,dan is het een uitgemaakte zaak voor mij,niemand laat zich als oud vuil behandelen lijkt me.
Wisten jullie al dat als DHL een standaard pakketje onderweg kwijtraakt, dat ze dan de uiteindelijk met heel veel moeite en telefoontjes en mailtjes en gedoe terug te verkrijgen schadevergoeding baseren op een standaard-kiloprijs? Ik krijg voor een zoekgeraakt Mä Autotransporter wagentje niet de werkelijke kosten à 24,50 terug, en al helemaal niet de kosten die ik moet maken om zo'n wagentje weer aan te schaffen - CC heeft er nu een paar voor 34 euro liggen -. Neen de terugbetaling wordt 3,40 voor een kilo. Dit pakje was denk ik ongeveer 300 gram op z'n best. Is een terugstorting van ... tadaa... 1 euro Enfin. Nog altijd meer dan je kunt verdienen met een optreden op Circuit Zandvoort volgende week.