Je kan de bezorging natuurlijk wel helpen door iets goed in te pakken. Ja, ik vind dat het hun verplichting is om met elk pakketje zorgvuldig om te gaan, maar overal kan er wel eens wat mis gaan. Ik doe pakketjes ook vaak meerdere keren omwikkelen met tape icm een stevige doos, los van de bescherming erin. Daarvoor gebruik ik de schudtest. Schud ik het pakje en hoor ik nog wat rammelen, dan moet er meer bescherming bij of een beter passende verpakking.Wat ik alleen nog steeds niet kan is het begrip verzekerde verzending. Ik betaal je om een pakje van A naar B te brengen, dat doe je niet (goed) en dus lijd ik schade. Als ik dan wat claim dan zeg je: niet verzekerd. Ik vind dat echt stupide. Ik doe het af en toe om gelazer voor te zijn, maar als je dat vertaalt naar andere branches......
Paar weken geleden ook weer eens een pakketje mogen ontvangen. Op moment dat de bel ging hoosde het heel erg, nog sterker het hagelde even. De bezorger vroeg netjes of ie ff onder het afdak mocht blijven schuilen, natuurlijk mocht dat. Verder in het gesprek gaf de man toch zijn ongerief aan en klaagde over het feit dat er steeds meer woningen zijn waar geen naam of huisnummer op staat.. ! tja en dan maar klagen over de bezorging.