Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237015 keer)

Maarten65

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #270 Gepost op: 12 november 2020, 22:17:48 »
Pakketje via postnl ontvangen na 10 dagen. (Binnen Nederland!)
Doosje stuk met stikker dat ze gemerkt hadden dat de verpakking stuk was. Ze hebben het geheel met extra plakband dichtgewikkeld. Meerdere onderdelen van de lading vermist. Ik heb dit nog nooit in mijn leven meegemaakt (bouwjaar 1965)
Baal er enorm van.

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2313
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #271 Gepost op: 12 november 2020, 23:18:56 »
het kan heel goed gaan maar soms ook heel fout.. ik probeer daarom mijn pakketjes zo in te pakken dat je ze letterlijk uit een rijdende trein kunt gooien zonder schade :)
maar ook ik heb het jaren geleden bont mee gemaakt met postnl: je verstuurd iets verzekerd en het komt beschadigd aan.. dan claim je dat en postnl zegt vrolijk: nee hoor, is niet verzekerd! wat hadden ze gedaan? gewoon een nieuw label er overheen geplakt van een onverzekerde zending.... helaas voor hun documenteer ik alles keurig dus ik kon bewijzen dat ik wel degelijk het verzekerd verstuurd had.. maar dat kost even moeite zal ik maar zeggen.

sindsdien tracht ik dingen volledig hufterproef in te pakken! hier de ervaring van de ontvanger van mijn laatste zending:

loc is veilig aangekomen, maar je had vast niet anders verwacht  ;D,
 je kon hem inderdaad uit een rijdende trein gooien en dan was idd alleen de doos beschadigd


het is helaas dan ook zaak het goed te verpakken, niet alleen maar een vuilniszak om een startset (wat ik ook al een keer ontvangen heb)  ::) gek genoeg kwam dat volledig onbeschadigd aan  ;D
« Laatst bewerkt op: 13 november 2020, 10:48:58 door Duikeend. Reden: typo aangepast »
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #272 Gepost op: 13 november 2020, 07:14:16 »
Je kan de bezorging natuurlijk wel helpen door iets goed in te pakken. Ja, ik vind dat het hun verplichting is om met elk pakketje zorgvuldig om te gaan, maar overal kan er wel eens wat mis gaan. Ik doe pakketjes ook vaak meerdere keren omwikkelen met tape icm een stevige doos, los van de bescherming erin. Daarvoor gebruik ik de schudtest. Schud ik het pakje en hoor ik nog wat rammelen, dan moet er meer bescherming bij of een beter passende verpakking.

Wat ik alleen nog steeds niet kan is het begrip verzekerde verzending. Ik betaal je om een pakje van A naar B te brengen, dat doe je niet (goed) en dus lijd ik schade. Als ik dan wat claim dan zeg je: niet verzekerd. Ik vind dat echt stupide. Ik doe het af en toe om gelazer voor te zijn, maar als je dat vertaalt naar andere branches......
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #273 Gepost op: 13 november 2020, 10:45:37 »
Vertaal dat eens naar andere branches dan.

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 324
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #274 Gepost op: 13 november 2020, 15:03:14 »
Hallo iedereen,

Op Donderdag 5 november bericht van nederlandse leverancier ontvangen, twee pakketten verzonden per DPD.

Track en Trace geeft nog steeds (vandaag) aan dat de pakketten in verwerking zijn bij DPD.DE.

Gaan pakketten nu al via Duitsland naar ons toe?

Wie weet wat er aan de hand is?
ANDREUS


IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #275 Gepost op: 13 november 2020, 15:22:45 »
Wellicht had de Nederlandse leverancier de producten zelf niet op voorraad en heeft hij ze rechtstreeks vanuit Duitsland naar jou laten sturen?

Steijn

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 324
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #276 Gepost op: 13 november 2020, 15:31:12 »
@ Ijselsteyn

het is dus wel normaal dat het dan enige tijd kan duren, meestal zie je toch wel enige progressie in de track en trace.

Ik moet dus gewoon geduld hebben,
bedankt voor je reactie,
ANDREUS


ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #277 Gepost op: 13 november 2020, 16:09:26 »
Je kan de bezorging natuurlijk wel helpen door iets goed in te pakken. Ja, ik vind dat het hun verplichting is om met elk pakketje zorgvuldig om te gaan, maar overal kan er wel eens wat mis gaan. Ik doe pakketjes ook vaak meerdere keren omwikkelen met tape icm een stevige doos, los van de bescherming erin. Daarvoor gebruik ik de schudtest. Schud ik het pakje en hoor ik nog wat rammelen, dan moet er meer bescherming bij of een beter passende verpakking.

Wat ik alleen nog steeds niet kan is het begrip verzekerde verzending. Ik betaal je om een pakje van A naar B te brengen, dat doe je niet (goed) en dus lijd ik schade. Als ik dan wat claim dan zeg je: niet verzekerd. Ik vind dat echt stupide. Ik doe het af en toe om gelazer voor te zijn, maar als je dat vertaalt naar andere branches......

Je betaalt voor het vervoer. Net als de NS. Je koopt een vervoersbewijs, niet een dagje uit met een happy end.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #278 Gepost op: 13 november 2020, 16:58:57 »
En ik had van Martijn ook wel verwacht dat hij de term ‘beperkte aansprakelijkheid’ zou kennen. Iets wat je zou kunnen weten als je de vervoersvoorwaarden leest... ;)

Gr, Bert
Prive

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Zelfportret
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #279 Gepost op: 13 november 2020, 17:13:15 »
Artikel 9 e.v. Van Post.nl is daar toch vrij duidelijk in.
Dus als je wat kwijt bent en je kunt aan de in de voorwaarden aangegeven punten voldoen dan heb je recht op een vergoeding.

Punt in Nederland is wel: recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende zaken...
Gerrit F

Van de draad af....

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 397
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #280 Gepost op: 13 november 2020, 18:45:48 »
@ANDREUS
Bij DPD heb ik ook wel eens vreemde dingen meegemaakt (al voor corona), een pakje van Mönchengladbach (dus net over de grens bij Venlo) naar Zuid-Holland, is eerst naar München gegaan, van daar naar Parijs, daarna Eindhoven (of Rotterdam, weet ik niet meer), maar toch binnen 3 dagen bezorgd.  ::)

PostNL maakt het nu wel erg bont... verwacht inmiddels 5 zendingen die er allemaal al lang hadden moeten zijn. Een is al een week onderweg (binnen NL), andere al 3 weken maar wordt nog steeds om de paar dagen opnieuw gesorteerd...........
Mooiste is nog wel een mail die ik net kreeg, er komt een pakket aan, verwachtte bezorgtijd gisteren tussen 14 en 16 uur ;D (en het is er nog steeds niet overigens)

Een DHL pakje uit Duitsland was er binnen 2 dagen. (y)
Eddy

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 324
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #281 Gepost op: 13 november 2020, 19:30:35 »
@ allen

ik heb wel geduld hoor, [het is een GRATIS Garantie levering] maar vindt het gewoon vreemd dat de aanmelding al een week op de zelfde DPD.de  plek is en er verder nog niks is gebeurd,
en natuurlijk dat twee pakken uit Nederland (Nederlandse firma te Amsterdam) is aangemeld in Duitsland, vandaar.

Bedankt voor de info,
ANDREUS


Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 930
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #282 Gepost op: 13 november 2020, 20:25:46 »
Paar weken geleden ook weer eens een pakketje mogen ontvangen. Op moment dat de bel ging hoosde het heel erg, nog sterker het hagelde even.  De bezorger vroeg netjes of ie ff onder het afdak mocht blijven schuilen, natuurlijk mocht dat. 

Verder in het gesprek gaf de man toch zijn ongerief aan en klaagde over het feit dat er steeds meer woningen zijn waar geen naam of huisnummer op staat.. !     tja en dan maar klagen over de bezorging.

Ik heb bij de bel-knop naast de voordeur een sticker met straatnaam en huisnummer geplaatst, aangezien er regelmatig post voor een ander adres met hetzelfde huisnummer in de buurt werd bezorgd
De groeten van Rob

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
    • Instagram
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #283 Gepost op: 13 november 2020, 20:50:03 »
Ik kies de laatste tijd steeds vaker ervoor om het pakket direct naar het dichtstbijzijnde pakketpunt te brengen. Het is eraltijd de volgende dag en het word in het sorteer centrum netjes in een rolcontainer gezet. DHL als PostNL geen problemen. De pakketbezorgers blij want die komen daardoor nooit voor niets aan mijn deur.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #284 Gepost op: 13 november 2020, 23:21:06 »

Ik bestel weleens wat tijdschriften bij VGBahn (miba, eisenbahn journal etc).

Dat versturen ze met de gewone post zonder track & trace. Het duurt altijd een eeuwigheid voordat het eens een keer komt. Meestal denk je het zal deze week wel eens kunnen komen, niet dus. Dan denk je een week later...hmm zou het nog eens komen en dan ligt het opeens voor de deur. Waarom het uit NL tegenwoordig binnen 2 weken bezorgd is en uit Duitsland een maand of zo duurt is mij een raadsel.

Maar goed met een paket van 5.8 kilo voor 10 euro verzendkosten kun je nog eens wat bestellen.

Arjan