Ik heb toen dat draadje gevolgd, en jawel: daar is nu weinig meer van terug te vinden, want dat mocht destijds niet gezegd zijn. Alles gewist.Blijkbaar mogen we nu wat meer openstaan voor het uiten van klachten over door ons als consument duurbetaalde fouten van producenten, die beter hadden kunnen/moeten weten.
Dus fabrikanten kiezen er bewust voor fouten in hun model te verwerken zodat ze zeker weten minder verkopen? Waarom doen ze dan soms terugroep-acties?Ik vermoed dat je mijn bijdrage niet helemaal begrijpt. De frustratie richt zich op fouten die eenvoudig te vermijden zijn. Dat schaadt niet alleen het model, het hele merk.
Dat Roco zijn modellen als "Precise reproduction" verkoopt snap ik ook wel. De marketingafdeling wordt denk ik snel naar huis gestuurd als ze als slogan bedenken "Looks a little bit like the thing you remember from your childhood".
En de ontwerp/productie afdeling wordt dat niet als ze die belofte, want dat is het m.i., niet waarmaken?Beetje kromme redenering in mijn ogen.
Arjan, voel je niet verplicht te reageren hoor. Maar ik zal je de gunst terug doen. Consequentie is voor mij geen demotiverende factor iig. Wat wel een factor is, is of iemand luistert of leest........Nee, ik voel daar niks bij. Want het is 'maar' een hobby. En voor de producent 'maar' een product. Maar voor jou is het blijkbaar zo van levensbelang dat je vervolgens zwaar aan de antidepressiva moet? En tuurlijk kom je weg met 'dan koop je het niet'. Of dacht je dat er ook maar 1 medewerker van Roco wakker lag van jouw teleurstelling? Wel van jouw niet uitgeven van de keiharde pegels aan zijn model. Dus.......doe je dat niet, gaan ze misschien wat beter luisteren.Eb jouw feitenrelaas doet er dus niet toe. Tuurlijk snap ik wel wat je bedoelt en ik deel je observatie, maar dan volgen er weer 5 pagina's "Oeh en Wee, ze luisteren zo slecht". En DAN denk ik, maak je niet zo druk.....Lees je hem? IK DEEL JE OBSERVATIE MAAR IK SNAP NIET WAAROM JE JE ZO DRUK MAAKT En even voor de goede orde, ik richt me met 'je' in overdrachtelijke zin tot een grotere groep, niet alleen tot jou
Welkom in de realiteit waar de (marketing)beloftes vaak verder reiken dan wat er wordt waargemaakt.....
En wat dacht je van de ICK's? Weet je het nog? Waarbij de fabrikant, Roco, stukken van de onderkant moest wegknippen, dus EXTRA kosten maken, om de kap van de wagen op het onderstel te kunnen plaatsen? Hoe slim kun je zijn?Ik heb toen dat draadje gevolgd, en jawel: daar is nu weinig meer van terug te vinden, want dat mocht destijds niet gezegd zijn. Alles gewist.
Vreemd inderdaad, als de afdeling projecten van mijn werkgever de beloftes die de afdeling verkoop aan een klant heeft gedaan niet waarmaakt, wordt er net zolang gewerkt tot dat wel zo is. En ja, dat kost wel eens geld, ondernemersrisico heet dat.