Je bent ook niet serieus te nemen hè.
Zelf heb ik de rijtuigen al heel lang niet meer, maar hier foto’s van het model uit elkaar. Nu weet ik niet waar moet zijn geknipt, maar ik zie zo gauw niks geks.
Voor heel veel mensen zijn modeltreinen gewoon speelgoed. Als het model lijkt op wat in hun herinnering zit dan valt het niet op dat de bedrukking iets te wijd is. De overgrote deel van de modelspoorders zitten hier niet op het forum. Schaal of systeem zijn niet belangrijk maar de lol die het geeft.
Dat de fabrikant zich niet alleen richt op "klinkernageltellers" maar zoekt in een model waar hij iedereen kan bedienen en meerdere varianten kan maken zonder aanpassingen aan de mal. Hoe grotere publiek hoe meer afzet dus lagere prijs met de zelfde ontwikkelkosten. Voor de degene die het model niet correct vindt koopt hem niet of gaat hem verbouwen. De grote jongens (Marklin, Roco, Piko ect.) moeten het hebben van massa waardoor er compromis ontstaat. De kleinere jongens kunnen zich richten op niche. de kopers van deze specialisten zijn ook bereid om meer te betalen.
Maar een model waarmee iedereen kan worden bediend, is ook geen punt. Dus juist geen exoten. Het punt is wel een model dat gewoonweg nooit heeft bestaan, een fantasiemodel dus, zoals de 288 nu lijkt te gaan worden. Een fantasiemodel bovendien waarvoor nog extra moeite is gedaan, lees: extra kosten zijn gemaakt. Onbegrijpelijk vind ik dat.
Lijkt me duidelijk:de meeste klanten interesseert het geen hol.groetenHendrik Jan
Staat niet op de foto's. Ik zal eens gaan zoeken of ik nog ergens iets kan vinden, ik ben destijds nog met de rijtuigen bezig geweest om ze om te bouwen. Maar bij mij is het probleem: in welke doos zitten ze dan ? Als ik iets terugvind zal ik het melden, ook al is het maar uit "historisch perspectief" .
Meestal niet nee. Maar je hebt dus niks van mijn post begrepen.P.s De 2528 klopt ook niet.
Nou vertel, wat is niet goed dan kan ik dat aanpassen.