Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 571878 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #810 Gepost op: 15 January 2021, 20:29:28 »
Het is nog wel geen zondag maar toch maar even portaal getekend volgens de NEM 105


En uitgesneden


Ergste bobbels van uitsnijden wat weg geschuurd. Lijkt wel aardig maar de nem105 volgend is de hoogte nog steeds bijna 85 mm t.o.v. bovenkant rails. Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.

Kan later altijd nog aanpassen of nieuwe maken (is uiteindelijk creatie uit restmateriaal.. de xps snijder heb ik zo snel terugverdiend...)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #811 Gepost op: 15 January 2021, 20:39:11 »
Leuk detail, dat nummer van de Bahnstrecke op de sluitsteen !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #812 Gepost op: 15 January 2021, 20:42:23 »
Scherp Peter....
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26512
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #813 Gepost op: 15 January 2021, 21:36:41 »
Ben benieuwd naar het vervolg Frank.
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #814 Gepost op: 15 January 2021, 21:43:42 »
Volgende stap is steentjes “krassen”



Gewoon links boven beginnen en dan door tot rechtsonder... denk dat ik nog wel 2 a 3 uur nodig heb om deze af te krijgen...

Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26998
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #815 Gepost op: 15 January 2021, 23:42:50 »
Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.
Waar haal je de rijdraadhoogte vandaan? In Nederland hangt de rijdraad standaard op 5,50 meter. Zal in andere landen niet veel verschillend zijn. Dat wordt in H0 63 mm. Volgens NEM201 mag het alles zijn tussen 60 en 73 mm. Je kunt dus nog een hele centimeter naar beneden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #816 Gepost op: 16 January 2021, 10:30:52 »
Hoi Klaas,

Die 70mm is de standaard hoogte van sommerfeld. Zag al dat de NEM standaard hoogte van 69mm aangeeft, en minimum hoogte van 60mm. Zou inderdaad dus nog wat kunnen zakken maar omdat het profiel van de tunnel nu al een stuk smaller is geworden is het al een veel minder gapend gat dan een standaard tunnel ingang.

Heb ook nog wat foto’s van 1:1 gezocht en dan zie ik zowel vrij lage tunnel (meter hoger dan treinmaterieel) maar ook voorbeelden die duidelijk hoger zijn.
Dus vanmorgen bij koffie besloten om deze nu eerst zo eens af te maken en op de baan te plaatsen.

Is uiteindeljk tunnel in de hoofdlijn en daarom denk wel verdedigbaar dat deze wat ruimer is(eens hoger). Mocht het me echt tegen gaan staan heb ik in paar dagen weer nieuwe gemaakt. Nog reststukken xps genoeg. ;D

Bedankt voor het meedenken  (y)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #817 Gepost op: 17 January 2021, 12:35:28 »
Even minder leuk klusje tussendoor... met het stijgen van de baan (begonnen op 1 meter van de vloer inmiddels al op ca 1,35 en hoogste niveau komt op 1,5 M1.

Verlichtingsbalk hing prima voor werk op 1 meter hoogte maar nu dus niet meer... dus met wat hulp de hele verlichtinsgbalk maar weggehaald en op ander plaats gehangen..

Voor
 

En na


Maar bij daglicht al verbetering... nu nog even kijken of ik de boel weer beetje uitgelijnd krijg..
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26512
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #818 Gepost op: 17 January 2021, 12:37:54 »
Mooi opgelost zo Frank  (y)
Goed licht is en blijft gewoon erg belangrijk!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #819 Gepost op: 17 January 2021, 16:39:31 »
Zo, alles afgesteld en afgezet. Zit nog wel een knik in die ik er niet helemaal uit krijg maar dat mag de pret niet drukken.

Verlichting op baan is er beter op geworden..

Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #820 Gepost op: 22 January 2021, 20:46:59 »
Eerste stuk muur begint langzaam vorm te krijgen..



Nog wat steunberen maken en aanbrengen en dan zit de basis van deze kant er in. Deel waar tunnelingang in zit moet nog op juiste hoogte afgesneden worden maar dan moet ik eerst nog bepalen hoe ik verloop van niveau 2 naar niveau 3 exact ga maken. Dus dat komt wel over paar weken.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26512
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #821 Gepost op: 22 January 2021, 21:15:27 »
Altijd een mooi gezicht een muur in aanbouw  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5757
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #822 Gepost op: 23 January 2021, 05:13:09 »
Indrukwekkende vorderingen Frank. Mooie afmetingen jouw baan.  (y)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6499
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #823 Gepost op: 23 January 2021, 10:50:50 »
Tja Ed, lockdown heeft ook wel een voordeel. Heb meer tijd voor de hobby  ;D zeker tijdens de afgelopen kerstvakantie.
Nu eerst laatste stuk niet zichtbare spoor leggen en kijken hoe ik de zijwanden van de tunnel ga maken...
Ben de komende jaren nog wel zoet.....
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #824 Gepost op: 23 January 2021, 11:33:17 »
De muur ligt nu al een tipje van de sluier op...dit wordt een prachtige baan (y)
Mvgr,

Marc