Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
23 November 2025, 23:52:01
LS models 92008, NMBS 1801, komt er printplaat voor meer functies? door arnaud-ns/htm
23 November 2025, 23:22:05
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door neudalhausenstadbahn
23 November 2025, 23:08:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Dave.......
23 November 2025, 23:06:09
Bf Kibronn door Benelux795
23 November 2025, 23:00:45
Spoor- en tramweg parafernalia door Michiel2
23 November 2025, 22:35:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
23 November 2025, 22:29:35
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
23 November 2025, 22:13:30
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Die Bahn
23 November 2025, 21:45:49
Mijn geweatherde modellen door Frank 123
23 November 2025, 21:43:04
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
23 November 2025, 21:41:40
LS Models 2025 door Cegielski
23 November 2025, 21:32:38
Da's Daz 2 door Huup
23 November 2025, 21:26:11
Doornvliet door Chris Westerduin
23 November 2025, 21:21:32
S88N bezetmelder door bask185
23 November 2025, 21:12:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 November 2025, 21:09:50
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Frank 123
23 November 2025, 21:00:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
23 November 2025, 20:55:12
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
23 November 2025, 20:40:04
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
23 November 2025, 20:10:03
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
23 November 2025, 19:38:53
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
23 November 2025, 17:05:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
23 November 2025, 16:53:16
Nieuw huis, nieuwe baan door Fred_G
23 November 2025, 16:37:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
23 November 2025, 16:30:47
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door hmmglaser
23 November 2025, 16:23:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
23 November 2025, 16:19:53
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door henk
23 November 2025, 16:07:44
Aachenau West door Bertje B
23 November 2025, 15:35:36
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Bahn-AG
23 November 2025, 15:09:54
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 568932 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #810 Gepost op: 15 January 2021, 20:29:28 »
Het is nog wel geen zondag maar toch maar even portaal getekend volgens de NEM 105


En uitgesneden


Ergste bobbels van uitsnijden wat weg geschuurd. Lijkt wel aardig maar de nem105 volgend is de hoogte nog steeds bijna 85 mm t.o.v. bovenkant rails. Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.

Kan later altijd nog aanpassen of nieuwe maken (is uiteindelijk creatie uit restmateriaal.. de xps snijder heb ik zo snel terugverdiend...)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #811 Gepost op: 15 January 2021, 20:39:11 »
Leuk detail, dat nummer van de Bahnstrecke op de sluitsteen !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #812 Gepost op: 15 January 2021, 20:42:23 »
Scherp Peter....
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26509
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #813 Gepost op: 15 January 2021, 21:36:41 »
Ben benieuwd naar het vervolg Frank.
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #814 Gepost op: 15 January 2021, 21:43:42 »
Volgende stap is steentjes “krassen”



Gewoon links boven beginnen en dan door tot rechtsonder... denk dat ik nog wel 2 a 3 uur nodig heb om deze af te krijgen...

Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26985
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #815 Gepost op: 15 January 2021, 23:42:50 »
Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.
Waar haal je de rijdraadhoogte vandaan? In Nederland hangt de rijdraad standaard op 5,50 meter. Zal in andere landen niet veel verschillend zijn. Dat wordt in H0 63 mm. Volgens NEM201 mag het alles zijn tussen 60 en 73 mm. Je kunt dus nog een hele centimeter naar beneden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #816 Gepost op: 16 January 2021, 10:30:52 »
Hoi Klaas,

Die 70mm is de standaard hoogte van sommerfeld. Zag al dat de NEM standaard hoogte van 69mm aangeeft, en minimum hoogte van 60mm. Zou inderdaad dus nog wat kunnen zakken maar omdat het profiel van de tunnel nu al een stuk smaller is geworden is het al een veel minder gapend gat dan een standaard tunnel ingang.

Heb ook nog wat foto’s van 1:1 gezocht en dan zie ik zowel vrij lage tunnel (meter hoger dan treinmaterieel) maar ook voorbeelden die duidelijk hoger zijn.
Dus vanmorgen bij koffie besloten om deze nu eerst zo eens af te maken en op de baan te plaatsen.

Is uiteindeljk tunnel in de hoofdlijn en daarom denk wel verdedigbaar dat deze wat ruimer is(eens hoger). Mocht het me echt tegen gaan staan heb ik in paar dagen weer nieuwe gemaakt. Nog reststukken xps genoeg. ;D

Bedankt voor het meedenken  (y)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #817 Gepost op: 17 January 2021, 12:35:28 »
Even minder leuk klusje tussendoor... met het stijgen van de baan (begonnen op 1 meter van de vloer inmiddels al op ca 1,35 en hoogste niveau komt op 1,5 M1.

Verlichtingsbalk hing prima voor werk op 1 meter hoogte maar nu dus niet meer... dus met wat hulp de hele verlichtinsgbalk maar weggehaald en op ander plaats gehangen..

Voor
 

En na


Maar bij daglicht al verbetering... nu nog even kijken of ik de boel weer beetje uitgelijnd krijg..
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26509
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #818 Gepost op: 17 January 2021, 12:37:54 »
Mooi opgelost zo Frank  (y)
Goed licht is en blijft gewoon erg belangrijk!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #819 Gepost op: 17 January 2021, 16:39:31 »
Zo, alles afgesteld en afgezet. Zit nog wel een knik in die ik er niet helemaal uit krijg maar dat mag de pret niet drukken.

Verlichting op baan is er beter op geworden..

Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #820 Gepost op: 22 January 2021, 20:46:59 »
Eerste stuk muur begint langzaam vorm te krijgen..



Nog wat steunberen maken en aanbrengen en dan zit de basis van deze kant er in. Deel waar tunnelingang in zit moet nog op juiste hoogte afgesneden worden maar dan moet ik eerst nog bepalen hoe ik verloop van niveau 2 naar niveau 3 exact ga maken. Dus dat komt wel over paar weken.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26509
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #821 Gepost op: 22 January 2021, 21:15:27 »
Altijd een mooi gezicht een muur in aanbouw  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5757
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #822 Gepost op: 23 January 2021, 05:13:09 »
Indrukwekkende vorderingen Frank. Mooie afmetingen jouw baan.  (y)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6492
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #823 Gepost op: 23 January 2021, 10:50:50 »
Tja Ed, lockdown heeft ook wel een voordeel. Heb meer tijd voor de hobby  ;D zeker tijdens de afgelopen kerstvakantie.
Nu eerst laatste stuk niet zichtbare spoor leggen en kijken hoe ik de zijwanden van de tunnel ga maken...
Ben de komende jaren nog wel zoet.....
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #824 Gepost op: 23 January 2021, 11:33:17 »
De muur ligt nu al een tipje van de sluier op...dit wordt een prachtige baan (y)
Mvgr,

Marc