Doel:€250.00
Donaties:€352.00

Per saldo:€102.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 29-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Niekleair
Vandaag om 02:18:18
Mijn eerste treinbaan en 1000 vragen. door AndrevdG
Vandaag om 01:54:07
Faller Car System 161651, met 1 trafo meerdere voeden? door EricZmS
Vandaag om 01:20:10
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door JeanR
Vandaag om 00:41:00
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Dwergsein
Vandaag om 00:29:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:11:50
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door 1200blauw
27 februari 2021, 23:58:08
Trein rijdt in 1x andersom....centrale DR5000 door Ronaldp
27 februari 2021, 23:32:00
PIKO fabriek #61149, bouwverslag. door NS1220
27 februari 2021, 23:30:33
Cubana door St00mboy
27 februari 2021, 23:21:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hans1958
27 februari 2021, 23:05:54
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door GerardvV
27 februari 2021, 22:53:09
YouTube : 4 manieren om dennenbomen te maken. door Eegtrain
27 februari 2021, 21:39:25
Modelspoorbaan Fleischmann door AntonM
27 februari 2021, 21:34:54
ESU Loksound 3.5 Micro en Train-O-Matic Smart Power Pack door ingenium
27 februari 2021, 20:42:19
Hoe Marklin wisseldecoders werkend krijgen op Intellibox? door Martijn1974
27 februari 2021, 20:36:12
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
27 februari 2021, 20:26:08
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door Rolando
27 februari 2021, 20:07:45
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
27 februari 2021, 19:35:58
Trix NS1211 rijdt niet met of zonder decoder. door RoelVerkruisen
27 februari 2021, 19:31:56
Depot + vervolg Vlieringen-2 door CeesJ
27 februari 2021, 19:30:25
Dalmatië Express: een verhaal van pure nostalgie door Jeronimos
27 februari 2021, 19:19:53
N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm. door meino
27 februari 2021, 19:07:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
27 februari 2021, 18:51:12
ESU LokSound 5 Micro; langzame start en stop instellen. door Sven
27 februari 2021, 18:36:39
Brabantse betonnen bovenleiding Ho, wat heb je nodig voor een diorama van 175cm? door Chris
27 februari 2021, 18:30:31
Haarsem aan Zee H0 door bask185
27 februari 2021, 17:56:43
Falkenheim door Wim Vink
27 februari 2021, 17:47:54
Projekt 083-338 door 44
27 februari 2021, 17:45:54
Vernieuwde BNLS spoorkaart via Google Maps? door Thai-Bundesbahn
27 februari 2021, 17:45:05
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 104445 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #810 Gepost op: 15 januari 2021, 20:29:28 »
Het is nog wel geen zondag maar toch maar even portaal getekend volgens de NEM 105


En uitgesneden


Ergste bobbels van uitsnijden wat weg geschuurd. Lijkt wel aardig maar de nem105 volgend is de hoogte nog steeds bijna 85 mm t.o.v. bovenkant rails. Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.

Kan later altijd nog aanpassen of nieuwe maken (is uiteindelijk creatie uit restmateriaal.. de xps snijder heb ik zo snel terugverdiend...)
En we stomen door....

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #811 Gepost op: 15 januari 2021, 20:39:11 »
Leuk detail, dat nummer van de Bahnstrecke op de sluitsteen !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #812 Gepost op: 15 januari 2021, 20:42:23 »
Scherp Peter....
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 11790
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #813 Gepost op: 15 januari 2021, 21:36:41 »
Ben benieuwd naar het vervolg Frank.
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #814 Gepost op: 15 januari 2021, 21:43:42 »
Volgende stap is steentjes “krassen”



Gewoon links boven beginnen en dan door tot rechtsonder... denk dat ik nog wel 2 a 3 uur nodig heb om deze af te krijgen...

En we stomen door....

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 20525
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #815 Gepost op: 15 januari 2021, 23:42:50 »
Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.
Waar haal je de rijdraadhoogte vandaan? In Nederland hangt de rijdraad standaard op 5,50 meter. Zal in andere landen niet veel verschillend zijn. Dat wordt in H0 63 mm. Volgens NEM201 mag het alles zijn tussen 60 en 73 mm. Je kunt dus nog een hele centimeter naar beneden.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #816 Gepost op: 16 januari 2021, 10:30:52 »
Hoi Klaas,

Die 70mm is de standaard hoogte van sommerfeld. Zag al dat de NEM standaard hoogte van 69mm aangeeft, en minimum hoogte van 60mm. Zou inderdaad dus nog wat kunnen zakken maar omdat het profiel van de tunnel nu al een stuk smaller is geworden is het al een veel minder gapend gat dan een standaard tunnel ingang.

Heb ook nog wat foto’s van 1:1 gezocht en dan zie ik zowel vrij lage tunnel (meter hoger dan treinmaterieel) maar ook voorbeelden die duidelijk hoger zijn.
Dus vanmorgen bij koffie besloten om deze nu eerst zo eens af te maken en op de baan te plaatsen.

Is uiteindeljk tunnel in de hoofdlijn en daarom denk wel verdedigbaar dat deze wat ruimer is(eens hoger). Mocht het me echt tegen gaan staan heb ik in paar dagen weer nieuwe gemaakt. Nog reststukken xps genoeg. ;D

Bedankt voor het meedenken  (y)
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #817 Gepost op: 17 januari 2021, 12:35:28 »
Even minder leuk klusje tussendoor... met het stijgen van de baan (begonnen op 1 meter van de vloer inmiddels al op ca 1,35 en hoogste niveau komt op 1,5 M1.

Verlichtingsbalk hing prima voor werk op 1 meter hoogte maar nu dus niet meer... dus met wat hulp de hele verlichtinsgbalk maar weggehaald en op ander plaats gehangen..

Voor
 

En na


Maar bij daglicht al verbetering... nu nog even kijken of ik de boel weer beetje uitgelijnd krijg..
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 11790
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #818 Gepost op: 17 januari 2021, 12:37:54 »
Mooi opgelost zo Frank  (y)
Goed licht is en blijft gewoon erg belangrijk!
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #819 Gepost op: 17 januari 2021, 16:39:31 »
Zo, alles afgesteld en afgezet. Zit nog wel een knik in die ik er niet helemaal uit krijg maar dat mag de pret niet drukken.

Verlichting op baan is er beter op geworden..

En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #820 Gepost op: 22 januari 2021, 20:46:59 »
Eerste stuk muur begint langzaam vorm te krijgen..



Nog wat steunberen maken en aanbrengen en dan zit de basis van deze kant er in. Deel waar tunnelingang in zit moet nog op juiste hoogte afgesneden worden maar dan moet ik eerst nog bepalen hoe ik verloop van niveau 2 naar niveau 3 exact ga maken. Dus dat komt wel over paar weken.
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 11790
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #821 Gepost op: 22 januari 2021, 21:15:27 »
Altijd een mooi gezicht een muur in aanbouw  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 3365
  • There is no way to happiness, happiness is the way
    • Building my model railroad in H0 scale in Chonburi Thailand
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #822 Gepost op: 23 januari 2021, 05:13:09 »
Indrukwekkende vorderingen Frank. Mooie afmetingen jouw baan.  (y)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #823 Gepost op: 23 januari 2021, 10:50:50 »
Tja Ed, lockdown heeft ook wel een voordeel. Heb meer tijd voor de hobby  ;D zeker tijdens de afgelopen kerstvakantie.
Nu eerst laatste stuk niet zichtbare spoor leggen en kijken hoe ik de zijwanden van de tunnel ga maken...
Ben de komende jaren nog wel zoet.....
En we stomen door....

marimon

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #824 Gepost op: 23 januari 2021, 11:33:17 »
De muur ligt nu al een tipje van de sluier op...dit wordt een prachtige baan (y)
Mvgr,

Marc