Doel:€250.00
Donaties:€312.50

Per saldo:€62.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Rick
Vandaag om 07:50:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 07:47:36
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 07:22:21
Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde door SimonSt
Vandaag om 05:30:29
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door Beached
Vandaag om 03:12:39
MSG Drechtsteden: Wie zijn wij en wat doen wij. door Remystoom
Vandaag om 02:07:47
LS Models / Models World 2021 door Chris
Vandaag om 00:40:39
Piko NS 2000, aankondiging 2021 door Chris
Vandaag om 00:39:23
E-loc NS1300 in 1:32 spoor 1? door KNed
Vandaag om 00:21:38
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
Vandaag om 00:19:05
Kalkwagon van restmateriaal en Artitec resin gietstuk. Welke opschriften? door jandcargo
Vandaag om 00:06:37
Bestaat er zoiets als een Railcom signaal blocker? door Gerke
16 september 2021, 23:26:56
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 september 2021, 23:21:18
Haags aanhangrijtuig in 1:45 door GerardvV
16 september 2021, 22:34:47
01TREFF 2021, 23 en 24 oktober, te Maarn. door Marc tramt
16 september 2021, 22:23:09
Numansbaan, TT, 310x125 door tonp7
16 september 2021, 22:04:21
Treinverkeer NL grotendeels plat door telefoonstoring verkeersleiding. 16-09-202 door Klaas Zondervan
16 september 2021, 21:26:42
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
16 september 2021, 21:26:33
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door Met een sik
16 september 2021, 21:23:11
Raadplaatje door Cc72000
16 september 2021, 21:16:04
Vetergang, wat veroorzaakt het slingeren? door Klaas Zondervan
16 september 2021, 21:15:54
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door EricZmS
16 september 2021, 21:15:17
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
16 september 2021, 20:57:53
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Rondje_HO
16 september 2021, 20:51:29
Bouw van NS (HSM) AB8c en C10c coupé rijtuigen door MathynK
16 september 2021, 20:49:51
Noord Korea, en raketten vanaf een trein afvuren. door Rondje_HO
16 september 2021, 20:41:14
Film-stoomtrein (Murder Orient Express) gered? door Sven
16 september 2021, 20:36:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 september 2021, 20:36:31
Werkplaats - (Baanplan H0) door basjuh1981
16 september 2021, 20:24:01
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Rondje_HO
16 september 2021, 19:03:37
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 159383 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #210 Gepost op: 25 februari 2020, 21:57:21 »
Ik ga binnenkort wel een creatieve oplossing presenteren voor het “drank probleem”.
Vanavond eerst even wat puntstuk kortsluitingkjes opgelost.

Morgen nog even een wissel halen die ik te kort kom en dan kan ik dit weekend laatste stukken rails van deze helft plaatsen.

Dan alles nog eens letterlijk herhalen op de rechterzijde van de baan.

Heb wel besloten dat er nog een 3e booster bij gaat komen zodat ik zeker weet dat ik straks voldoende pit heb. Schaduwlaag wordt straks dus gevoed door Z21 en 1 Z21 booster. En dan komt er nog een Z21 booster voor de hoofdlijn en een Z21 booster voor de zijlijn.
Totaal dan 12 AMP zal toch genoeg moeten zijn voor de 18 loks/treinen die uiteindelijk in het schaduwstation passen ook te kunnen laten rijden.
En we stomen door....

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #211 Gepost op: 26 februari 2020, 09:22:58 »
Ik ga binnenkort wel een creatieve oplossing presenteren voor het “drank probleem”.

Het enige probleem wat je met drank kan hebben,is dat het op is  ;D

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 488
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #212 Gepost op: 26 februari 2020, 10:06:56 »
^^ Je hebt pas een drankprobleem als je het niet meer kan betalen ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 319
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #213 Gepost op: 26 februari 2020, 10:27:29 »
Totaal dan 12 AMP zal toch genoeg moeten zijn voor de 18 loks/treinen die uiteindelijk in het schaduwstation passen ook te kunnen laten rijden.

De vraag is meer 'hoeveel treinen zullen er maximaal rijden' en secundair 'waar rijden ze dan' ?

Bij 18 treinen zullen er hooguit 9 tegelijk rijden schat ik zo in (veelal minder denk ik zelfs) en ga dan eens ruim uit van 0,6 A per trein, dan trek je 5,4 A
Maar zeer waarschijnlijk zijn die alle 9 niet tegelijk in het schaduw station of in je zicht gedeelte en ook zal je de 0,6 A per trein niet eens trekken.
Nu trekken verlichte rijtuigen ook stroom, maar gezien dat tegenwoordig allemaal ledjes zijn, stelt dat ook niet al te veel voor.
Kortom, 1 booster voor beneden van 4A en 1 voor boven van 4 A lijkt mij voldoende.

Een kennis van mij rijdt uitsluitend met een Intellibox met 3,5 A en daar rijden veelal 5 treinen tegelijk zonder problemen.
gr. Ed

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6975
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #214 Gepost op: 27 februari 2020, 07:59:11 »
Citaat
https://images.beneluxspoor.net/bnls/01D0BC13-081B-4C1D-9449-C3181F5A422B.jpeg

Even gejat van een paar pagina's terug.

Een eikenhouten werkblad erop en wat feestverlichting erboven van de A-cetion en je hebt je probleem met dat biertje opgelost.
Paar Ikkeja krukjes erbij.

Klik op de wereldbol naar ouder topic. Bouw aan diverse projecten. Aansturing z21 voor H0 en N baan.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #215 Gepost op: 27 februari 2020, 20:08:27 »
Citaat van: NS264 l

Een eikenhouten werkblad erop en wat feestverlichting erboven van de A-cetion en je hebt je probleem met dat biertje opgelost.
Paar Ikkeja krukjes erbij.
[/quote

Leuk idee, maar behalve dat ik niet zo van het eikenhout en verlichte feestslingers ben, staan die Ikea krukken daar al. Idee van de rest van het gezin... kunnen ze eens langskomen (met drankje) als ik te lang aan het hobbyen ben
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #216 Gepost op: 29 februari 2020, 16:25:54 »
Zo, tijd om aan de andere helft van schaduwlaag te gaan beginnen.. eerst maar even voorraadbeheer lijm ingeslagen
Heb ik voorlopig weer genoeg om kurk en rail te verlijmen.
Nu maar kurk snijden...
En we stomen door....

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2214
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #217 Gepost op: 29 februari 2020, 19:32:05 »
4 euro !
das geen geld voor zon potje.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #218 Gepost op: 29 februari 2020, 21:55:18 »
Lagen in uitverkoop bak bij Praxis. En omdat normale schap leeg was heb ik alles maar meegenomen wat er nog in de uitverkoop bak lag ;D
Kan ik voorlopig vooruit...
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 488
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #219 Gepost op: 29 februari 2020, 22:03:13 »
Qua bier ben je er wel op achteruit gegaan...
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #220 Gepost op: 01 maart 2020, 10:12:15 »
Qua bier ben je er wel op achteruit gegaan...

Hoezo ?
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #221 Gepost op: 01 maart 2020, 13:06:36 »
Zag vanmorgen dat ik bij vastleggen laatste rails de boel niet netjes had uitgelijnd. Nu ligt er in echt ook wel eens een bochel in het spoor maar dit zinde me toch niet...

Daarom toch maar even een stuk losgehaald..

Gaat om buitenste spoor maar om er goed bij te komen ook maar stuk van spoor er naast...
Zo de rails van lijmresten ontdoen en dan opnieuw verlijmen (en nu wel recht :police:)
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #222 Gepost op: 01 maart 2020, 13:36:16 »
En het licht er weer in.....

Uurtje of 2 laten drogen en dan kunnen de prikkers er uit en kunnen de aansluitdraden weg gewerkt worden.

Ik merk wel dat ik uiteindelijk toch een paar mm verloop. Enerzijds om toch je soms toch wel een mm afwijkt in afteken en leggen kurk en rails. Anderzijds omdat ik de Roco kunststof raillassen gebruik bij meldsecties en op deze plaatsen de railstaven hier net iets verder uit elkaar liggen door het kunststof lipje wat er tussen komt.

Dit verschil ga ik uiteindelijk wel opvangen in de 2 aansluitingen tussen linker en rechterdeel van schaduwstation. Deze verbinding bestaat in het baanplan uit een standaard rechte rail en een r10 bocht. Denk dat dit straks een stuk flexrail gaat worden. Kan ik eventuele afwijkingen makkelijker corrigeren. Maar dat is voor na de zomer.....
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 488
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #223 Gepost op: 01 maart 2020, 14:40:14 »
Hoezo ?
Er staat nu helemaal niks ;)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1970
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #224 Gepost op: 01 maart 2020, 15:45:26 »
Er staat nu helemaal niks ;)

Daar was het nog te vroeg op de dag voor.... komt vanmiddag wel weer goed  ;).
En we stomen door....