Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 10:22:07
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Gerrit H
Vandaag om 10:20:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Mitchell
Vandaag om 10:09:13
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 09:46:18
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 09:42:14
Open dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:29:21
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hollandserhbfan
Vandaag om 08:55:08
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 October 2025, 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 October 2025, 21:43:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
21 October 2025, 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
21 October 2025, 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
21 October 2025, 15:38:42
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 535778 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #210 Gepost op: 25 February 2020, 21:57:21 »
Ik ga binnenkort wel een creatieve oplossing presenteren voor het “drank probleem”.
Vanavond eerst even wat puntstuk kortsluitingkjes opgelost.

Morgen nog even een wissel halen die ik te kort kom en dan kan ik dit weekend laatste stukken rails van deze helft plaatsen.

Dan alles nog eens letterlijk herhalen op de rechterzijde van de baan.

Heb wel besloten dat er nog een 3e booster bij gaat komen zodat ik zeker weet dat ik straks voldoende pit heb. Schaduwlaag wordt straks dus gevoed door Z21 en 1 Z21 booster. En dan komt er nog een Z21 booster voor de hoofdlijn en een Z21 booster voor de zijlijn.
Totaal dan 12 AMP zal toch genoeg moeten zijn voor de 18 loks/treinen die uiteindelijk in het schaduwstation passen ook te kunnen laten rijden.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4459
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #211 Gepost op: 26 February 2020, 09:22:58 »
Ik ga binnenkort wel een creatieve oplossing presenteren voor het “drank probleem”.

Het enige probleem wat je met drank kan hebben,is dat het op is  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3116
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #212 Gepost op: 26 February 2020, 10:06:56 »
^^ Je hebt pas een drankprobleem als je het niet meer kan betalen ;D
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #213 Gepost op: 26 February 2020, 10:27:29 »
Totaal dan 12 AMP zal toch genoeg moeten zijn voor de 18 loks/treinen die uiteindelijk in het schaduwstation passen ook te kunnen laten rijden.

De vraag is meer 'hoeveel treinen zullen er maximaal rijden' en secundair 'waar rijden ze dan' ?

Bij 18 treinen zullen er hooguit 9 tegelijk rijden schat ik zo in (veelal minder denk ik zelfs) en ga dan eens ruim uit van 0,6 A per trein, dan trek je 5,4 A
Maar zeer waarschijnlijk zijn die alle 9 niet tegelijk in het schaduw station of in je zicht gedeelte en ook zal je de 0,6 A per trein niet eens trekken.
Nu trekken verlichte rijtuigen ook stroom, maar gezien dat tegenwoordig allemaal ledjes zijn, stelt dat ook niet al te veel voor.
Kortom, 1 booster voor beneden van 4A en 1 voor boven van 4 A lijkt mij voldoende.

Een kennis van mij rijdt uitsluitend met een Intellibox met 3,5 A en daar rijden veelal 5 treinen tegelijk zonder problemen.
gr. Ed

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9033
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #214 Gepost op: 27 February 2020, 07:59:11 »
Citaat
https://images.beneluxspoor.net/bnls/01D0BC13-081B-4C1D-9449-C3181F5A422B.jpeg

Even gejat van een paar pagina's terug.

Een eikenhouten werkblad erop en wat feestverlichting erboven van de A-cetion en je hebt je probleem met dat biertje opgelost.
Paar Ikkeja krukjes erbij.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #215 Gepost op: 27 February 2020, 20:08:27 »
Citaat van: NS264 l

Een eikenhouten werkblad erop en wat feestverlichting erboven van de A-cetion en je hebt je probleem met dat biertje opgelost.
Paar Ikkeja krukjes erbij.
[/quote

Leuk idee, maar behalve dat ik niet zo van het eikenhout en verlichte feestslingers ben, staan die Ikea krukken daar al. Idee van de rest van het gezin... kunnen ze eens langskomen (met drankje) als ik te lang aan het hobbyen ben
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #216 Gepost op: 29 February 2020, 16:25:54 »
Zo, tijd om aan de andere helft van schaduwlaag te gaan beginnen.. eerst maar even voorraadbeheer lijm ingeslagen
Heb ik voorlopig weer genoeg om kurk en rail te verlijmen.
Nu maar kurk snijden...
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #217 Gepost op: 29 February 2020, 19:32:05 »
4 euro !
das geen geld voor zon potje.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #218 Gepost op: 29 February 2020, 21:55:18 »
Lagen in uitverkoop bak bij Praxis. En omdat normale schap leeg was heb ik alles maar meegenomen wat er nog in de uitverkoop bak lag ;D
Kan ik voorlopig vooruit...
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3116
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #219 Gepost op: 29 February 2020, 22:03:13 »
Qua bier ben je er wel op achteruit gegaan...
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #220 Gepost op: 01 March 2020, 10:12:15 »
Qua bier ben je er wel op achteruit gegaan...

Hoezo ?
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #221 Gepost op: 01 March 2020, 13:06:36 »
Zag vanmorgen dat ik bij vastleggen laatste rails de boel niet netjes had uitgelijnd. Nu ligt er in echt ook wel eens een bochel in het spoor maar dit zinde me toch niet...

Daarom toch maar even een stuk losgehaald..

Gaat om buitenste spoor maar om er goed bij te komen ook maar stuk van spoor er naast...
Zo de rails van lijmresten ontdoen en dan opnieuw verlijmen (en nu wel recht :police:)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #222 Gepost op: 01 March 2020, 13:36:16 »
En het licht er weer in.....

Uurtje of 2 laten drogen en dan kunnen de prikkers er uit en kunnen de aansluitdraden weg gewerkt worden.

Ik merk wel dat ik uiteindelijk toch een paar mm verloop. Enerzijds om toch je soms toch wel een mm afwijkt in afteken en leggen kurk en rails. Anderzijds omdat ik de Roco kunststof raillassen gebruik bij meldsecties en op deze plaatsen de railstaven hier net iets verder uit elkaar liggen door het kunststof lipje wat er tussen komt.

Dit verschil ga ik uiteindelijk wel opvangen in de 2 aansluitingen tussen linker en rechterdeel van schaduwstation. Deze verbinding bestaat in het baanplan uit een standaard rechte rail en een r10 bocht. Denk dat dit straks een stuk flexrail gaat worden. Kan ik eventuele afwijkingen makkelijker corrigeren. Maar dat is voor na de zomer.....
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3116
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #223 Gepost op: 01 March 2020, 14:40:14 »
Hoezo ?
Er staat nu helemaal niks ;)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #224 Gepost op: 01 March 2020, 15:45:26 »
Er staat nu helemaal niks ;)

Daar was het nog te vroeg op de dag voor.... komt vanmiddag wel weer goed  ;).
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)