Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87
door
Remco vM
Vandaag
om 16:06:41
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:55:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Stootjuk
Vandaag
om 15:34:37
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:02:25
Raadplaatje
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:49:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 14:48:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:13:17
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Herb73
Vandaag
om 13:46:25
Acme nieuwe ICNG
door
Quinzeedied
Vandaag
om 13:45:52
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 13:28:13
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:48:18
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
VAM65
Vandaag
om 12:45:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 09:37:03
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 09:29:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Eric B
Vandaag
om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 00:00:29
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N
door
RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
LS Models 2025
door
Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
ruudns
04 November 2025, 20:29:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Vorige
-
1
...
44
45
[
46
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 243473 keer)
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 108
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #675 Gepost op:
29 October 2025, 12:02:23 »
Inmiddels is duidelijk wanneer volgend jaar werkzaamheden tussen Neuenhaus en Coevorden plaatsvinden:
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8617
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #676 Gepost op:
29 October 2025, 14:37:14 »
Hoe zit dat dan met het goederenverkeer?
Gelogd
Jeroen
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. Woensdag 29 oktober 2025
«
Reactie #677 Gepost op:
29 October 2025, 19:10:14 »
Woensdag 29 oktober 2025
Een tijdje terug vroeg een van mijn trouwe volgers hoe of dat het er nu bijstond aan de achterzijde van Bahnhof Nordhorn? Vandaag had ik wat tijd over, dus kon ik een belofte invullen. Op weg naar Station Nordhorn eerst even langs Km 38.883/40.517, de locatie Frenswegen. Tussen Bu70 en 72, Potsdam en Fuchsweg, moet een nieuw inhaalspoor gerealiseerd worden. Hiervoor lag In Esche het wissel (37W1) klaar.
FRENSWEGE
2844-1745 Staande op de Bu72, Fuchsweg kijkend in de richting van Grassdorf.
2845-1746 Als wij ons omdraaien en in de richting van Nordhorn kijken, zien we dat er tussen Km 40.517, de locatie voor wissel 37W1en Km 38.883, daar waar wissel 37W2 moet komen, nog niets van enige (om)bouw activiteit te bespeuren is.
Het leek mij een mooie gelegenheid om eens bij de MEC aan de Zeppelinstraat te gaan kijken. Helaas is hier bij de museumloods ook niets te beleven. De Gele BE-Netz locomotief stond nog steeds voor een van de deuren van de loods geparkeerd wat impliceert dat deze loc nog steeds geen toelating heeft om op het net van BE-NETZ en die van de DB dienst te doen.
NORDHORN BAHNHOF
2846-1749 Doorgereden naar de afgesloten straat aan de achterzijde van Bahnhof Nordhorn. De Dacia op het nog warme asfalt geparkeerd en te voet op verkenning gegaan. De getoonde overweg is permanent voor het gemotoriseerd verkeer afgesloten .
2847-1750 Deze weg geeft ook toegang naar het links gelegen scholen complex.
2848-1751 De parkeerplaatsen in wording.
2849-1754 Voorheen stonden hier de loodsen met de aan en afvoersporen van de Raiffeissen Agrarhandel.
2850-1755 Zo te zien heeft de Gemeente Nordhorn hier nog genoeg te doen! Op de achtergrond is de in de wacht staande VT113 aan de los en laadweg te zien
2851-1748 De afgesloten “nieuwe” los en laadplaats van de BE met de passerende VT112 en de in de wacht staande VT113
Na Nordhorn in een streep langs het spoor naar NEUENHAUS gereden. Hier waren geen bijzonderheden te zien dan alleen een KROL die op spoor 2 geparkeerd stond.
VELDHAUSEN gaf nog steeds het zelfde beeld als vorige week. Zo op het oog gebeurd er weinig tot niets.
FOHLSTRASSE
2852-1756 Van het Bahnhofsvorfeld in Velthausen naar de Fohlenstrasse is, als je de weg weet, maar een heel klein stukje. De "Billenbecke" doet hier aardig zijn best om te laten zien dat al het werk aan de onderdoorgang niet nutteloos is geweest.
2853-1757 Het wissel 45W7 licht er strak in.
2854-1760 Van een “gat” zoals ik vorige week bij het wissel 50W1 in Esche liet zien, is hier geen sprake . Voor de opvulling werden hier langere stukken rails gebruik, en het spoor ligt nagenoeg op gelijke hoogte.!
2855-1763 Op deze platen moet de wisselsteller geplaatst worden.
2856-1758 Het papiertje laat de herkomst zien van de hier gebruikte kunststof dwarsliggers .
2857-1765 Zo zie je niemand, en zo lopen er een paar oranje jassen met een meetlint wat op te meten?.
2858-1764 Het zal waarschijnlijk gaan om de plaats waar deze kunststof overwegelementen geplaatst moeten worden.
2859-1762 En, wat je niet meer nodig of gebruiken kan kieper je maar gewoon in de sloot!!
ESCHE
Op en nabij de overweg aan de Bahnhofstrasse In Esche, was het erg druk met wegwerkers en hun werkvoertuigen. Het afbuigende wissel 50W1 lag er op een afstand gezien, netjes bij. Ik kon er vanwege de drukte van de wegwerkers, die de boel een beetje aan het opruimen waren, niet naar toe rijden. Daarbij was de landweg die ik altijd neem om de zaak van dichtbij te bekijken door de vele regen van de afgelopen dagen, en het gebruik van de zware voertuigen, veranderd in een enorme modderpoel waarin ik geheid zou vast lopen.
2860-1771 Het was mij wel opgevallen dat het wissel 37W1 niet meer op zijn plaats lag en waarschijnlijk onderweg is/was naar Frenswege, zijn nieuwe locatie.
EMLICHHEIM
Hierna nog even in Emlichheim wezen kijken.
2861-1766 De wissels 55W1 en 55W2 (spoor 2) lagen er netjes in de ballast. Het havenspoor was weer bereikbaar!
2862-1768 Daar waar het nieuwe perron gedacht is is de grond afgegraven en wordt weer opgevuld met een enorme hoeveelheid schoon zand.
2863-1769 Bij de overweg "Westhoek" Bu140, waren wat bescheiden activiteiten te zien.
2864-1770 Staande op de Bu140 kijken we in de richting van het emplacement van Emlichhein. Rechts moet het nieuwe verlengde spoor naar wissel 55W14 60/500/1:12 komen te lopen.
Door omstandigheden kon ik niet verder en moest naar huis. Hierdoor heb ik Laarwald en Coevorden Vrz moeten laten lopen.
«
Laatst bewerkt op: 04 November 2025, 10:15:56 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. Zaterdag 1 november 2025
«
Reactie #678 Gepost op:
01 November 2025, 18:08:18 »
Zaterdag 1 november 2025
Het is vandaag weer zo’n *** dag tussen twee zondagen in. Gisteren was het Reformatie dag en dan wordt er hier in Nedersaksen zondag gehouden, zijn alle winkels gesloten en word er absoluut niet gewerkt. Dat dat niet bij een ieder bekent was is te zien aan de zeer vele gele kentekenplaten die voor een gesloten Lidl, Aldi, K&K en de Combi deur stonden. Er zat voor hun niets anders op dan rechts omkeert te maken. Het gemis van gisteren werd vandaag weer ruimschoots goed gemaakt.
Met de gele platen kwam ook de regen vanmorgen met bakken uit de hemel. Dit belemmerde mij niet om mijn rondje Niedergrafschaft te maken. Zoals te verwachten viel, is in deze week van drie werkdagen (Ma, Di en Wo) niet veel gebeurd op de diverse locaties
VELDHAUSEN
2865-1809 Voor wissel 45W2 waren vorige week al de diverse onderdelen aangevoerd, zo als deze complete set betonnen dwarsliggers. Rechts het doorgaande spoor waar het wissel ingebouwd moet worden en links het aan te sluiten inhaalspoor naar de Fohlenstrasse.
2866-1812 Enkele speciale dwarsliggers voor 45W2met hoge wisselstoelen
2867-1813 beton word niet alleen in standaardlengtes geleverd
2868-1810 De gestandaardiseerde betonnen dwarsligger die o.a. in de de vrije baan gebruikt worden.
2869-1817 Wat mij opviel toen ik daar in het spoor stond waren de railbevestigingsbouten. Geen vierkanten kop meer!
2870-1811 Hartstuk en wisseltongen worden voor te construeren nieuwe wissel als losse onderdelen aangevoerd.
2871-1814 Op de diverse railstukken stonden codes die voor een leek onbegrijpelijk zijn.
2872-1815 Zo niet deze code!
FOHLENSTRASSE
2873-1806 Begrijpelijk dat er met een driedaagse werkweek niet veel gedaan is. Er is weinig voortgang te bespeuren.
2874-1805 Door de harde regen is deze foto wat onduidelijk. Het pas geplaatste wissel 45W7 lag er strak en berijdbaar bij. Dat moet ook wel daar het doorgaande spoor vanuit Nordhorn gebruikt word voor de aan en afvoer van de diverse materialen. (zie verder op)
2875-1807 De "Billerbecke" van de andere kant gezien.
2876-1808 Rijplaten zorgen er voor dat het bouwverkeer gedeeltelijk gebruik kan maken van de Fohlenstrasse.
2877-1804. De functie van het onderste ronde bord kan ik begrijpen, maar die driehoek daar boven? Is de wens soms de vader van de gedachte?
ESCHE
Daar het een enorme modderpoel bij de Bahnhofstrasse was en de kans heel groot was dat mijn Dacia in de modder zou blijven steken moest ik wat anders verzinnen.
2878-1803 Ik heb mijn voertuig achter het tot hier rangerenbord op de “Zum Escher Feld” geparkeerd. Vanaf hier ben ik lopend over het spoor naar het wissel 50W1 ex 50W2 gegaan. En het bleef maar regenen.
2879-1792 Het “nieuwe” handwissel 50W1 ex 50W2 met het opnieuw aangesloten particuliere oliespoor naar Osterwald.
2880-1799 Bij het A-bord is het spoor vershift wat duidelijk aan het beton op de voorgrond te zien is.
2881-1801 Staat ook nog eens op de stalen bielsen
2882-1791 Het gat en de ongelijke hoogte uit een vorige aflevering zijn netjes opgevangen en voorlopig gezekerd met deze railklemmen.
2883-1789 Wat je niet meer nodig heb of kan gebruiken leg je maar even terzijde
2884-1788 Het verschil in BE en particulier.
2885-1802 Dat men nog lang niet klaar is bewijzen deze veelvuldig voorkomende tijdelijke verbindingen. Ik vermoed dat men wacht tot dat alles thermisch in een keer afgehandeld kan worden.
2886-1793 Ik had het even terug over de aan en afvoer van Spoor gerelateerde zaken. Over Neuenhaus is deze Laads naar Esche gehaald om het wissel 37W1 ex 50W1 op te halen. Zo is het wel erg buiten profiel!
2887-1797 De BE503 buiten profiel beladen
2888-1796 47 80 4313 552-2 DBE.BE 503
EMLICHHEIM BAHNHOF
2889-1783 Even een kijkje bij Westhoek Bu140 genomen. Zoals te verwachten was hier ook niet zo gek veel gedaan
2890-1786 Veel rij ruime is dat ballast bakkie ook niet gegund!
2891-1785 Nog steeds een kale vlakte
LAARWALD BAHNHOF
2892-1776 Voortgang van het perron
2893-1175 Hier ook
2894-1777 Gezien in de richting van Nederland
2895-2895 Aan de voorzijde van het station is nog niet veel nieuws te zien
2896-1781 Het enige verschil is dat er nu enkele ramen zijn open gemaakt.
2897-1780 De dakgoot zal vol en stroomde dan ook rijkelijk over.
«
Laatst bewerkt op: 04 November 2025, 10:14:35 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #679 Gepost op:
02 November 2025, 11:27:55 »
2898
Uit de SonntagsZeitung van 2 november 2025
«
Laatst bewerkt op: 02 November 2025, 14:00:37 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #680 Gepost op:
02 November 2025, 11:30:03 »
2899
REACTIVERING VAN HET REGIONALE SPOORVERVOER
Contract getekend: Nu kan de Regiopa naar Coevorden rijden
Ondertekening van het vervoerscontract voor het vervolg van de Regiopa van Neuenhaus naar Coevorden (v.l.n.r.): Joachim Berends (CEO van Bentheim Railway), Henk Jumelet (Provincie Drenthe), Carmen Schwabl en Christian Berndt (Managing Director van het regionale vervoersbedrijf). Foto: Jonas Schönrock
Rondom de lijn zijn de werkzaamheden al in volle gang zodat de Regiopa- vanaf december 2026 via Emlichheim naar Coevorden kan rijden. Inmiddels is er ook een belangrijk document ondertekend. Maandag ondertekenden de verantwoordelijken van de Bentheimer Eisenbahn, de Regionale Vervoersmaatschappij Nedersaksen (LNVG) en de Nederlandse provincie Drenthe het vervoerscontract in het kasteel van Bentheim. Het specificeert onder meer welke treinen op de lijn zullen rijden en wie de exploitatiekosten zal dragen. Dit wordt gedaan door de LNVG, die ook de inkomsten uit de kaartverkoop ontvangt. Het bestaande contract omvat alleen de huidige verbinding tussen Bad Bentheim en Neuenhaus. Voor de uitbreiding naar Coevorden moest daarom een nieuw contract worden opgesteld, aldus Joachim Berends, bestuurslid van de Bentheimer Eisenbahn.
"Dit project laat zien wat er mogelijk is als regionale en internationale partners de handen ineenslaan", legde Berends uit bij de ondertekening van het contract, waarbij ook vertegenwoordigers uit de politiek en het bestuur aanwezig waren. "Mobiliteit kent geen grenzen", zegt Carmen Schwabl, woordvoerster van de directie van LNVG. "We leggen niet alleen een nieuwe spoorlijn aan, we bouwen bruggen – tussen mensen, regio's en landen. Bruggen die niet alleen uitwisseling en economische ontwikkeling bevorderen, maar vooral de Europese gemeenschap versterken en een gemeenschappelijke toekomst mogelijk maken." Henk Jumelet van de provincie Drenthe benadrukte dat de nieuwe verbinding een belangrijke impuls is voor het bedrijfsleven, toerisme en duurzame mobiliteit aan beide zijden van de grens.
2900
«
Laatst bewerkt op: 02 November 2025, 14:02:00 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 108
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #681 Gepost op:
02 November 2025, 13:12:14 »
Ik rijd op 6 december vanaf Neuenhaus mee met de Nikolauszug. Hebben jullie allen al plannen?
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #682 Gepost op:
02 November 2025, 14:02:36 »
Nog niet
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. Dinsdag 04-11-2025
«
Reactie #683 Gepost op:
04 November 2025, 19:55:31 »
Breaking News SPOORWEGWERKEN
Ballaststopmachine valt op overweg in Neuenhaus in storing en blokkeerd de weg!
3000 Een zogenaamde ballastonderstopmachine blokkeerde vanwege een storing dinsdagmiddag een overweg in Neuenhaus. Foto: Henrik Hille
Uitgerekend als ik onderweg ben van Neuenhaus naar huis, valt op de overweg Weidenstraße in Neuenhaus een werkmachine van de spooraannemer in storing en moet ik het nieuws uit de Grafschafter Nachrichten . Als gevolg van deze storing blokkeerde de machine de overweg Weidenstraße! Door een technisch mankement was de Ballaststopmachine, niet meer rijklaar. Vooral het verkeer in de avondspits van rond 17.00 uur begon, was de Weidenstraße niet te nemen. Nadat een deel van de trein was losgekoppeld, bleef er een halve overweg over waar de politie het verkeer regelde. Technici werkten hart om de storing op te lossen.
3001 Nadat een deel van de trein kon worden afgekoppeld, was de Weidenstraße aan één kant begaanbaar. Foto: Henrik Hille
Een aannemer zet in opdracht van de Bentheimer Eisenbahn (BE) de Ballaststopmachine in voor werkzaamheden aan het wissel 45W7 in Neuenhaus. Dit wissel maakt deel uit van de geplande uitbreiding van de Regiopa-lijn van Neuenhaus naar Emlichheim en verder naar Coevorden.
«
Laatst bewerkt op: 04 November 2025, 20:20:59 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
defender
Offline
Berichten: 1377
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #684 Gepost op:
04 November 2025, 20:44:40 »
Mooi al die updates, bedankt weer
!
Mvg Koen
Gelogd
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 108
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #685 Gepost op:
Vandaag
om 08:23:34 »
Ja, dankjewel Hans!
Kun je, als je tijd en zin hebt, ook gaan kijken wat de Bentheimer Eisenbahn vanaf morgen tot en met volgende week bij de spoorwegovergang Mathildenstraße in Nordhorn gaat doen? Die is namelijk vanaf morgen 1 week dicht.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. Woensdag 5 november 2025
«
Reactie #686 Gepost op:
Vandaag
om 13:57:35 »
Woensdag 5 november 2025
Mocht ik gisteren verrast worden door de Grafschafter Nachrichten, nu zelf maar eens een kijkje gaan nemen in Veldhausen.
VELDHAUSEN
3003 -1819 Van het ongemak op de drukke L44 Weidenstrasse van gisteren was vandaag niets meer te merken. De nivelleringsmachine was drukdoende het spoorbed op te kuizen en strak te leggen. Op de achtergrond zien we rechts de L44 Weidestrasse en links de overweg die korte tijd geblokkeerd was.
3004-1829 Dat het vandaag warm en droog was is goed te zien aan de stuivende ballast. Links de parkeerplaats van de Lidl!.
3005-1828 Aan de andere kant van de overweg Weidestasse stond deze afgeladen ballastwagen No1 te wachten op wanneer zijn lading nodig is. Als tractie is een KROL gesteld.
3006-1821 Hier word in het zonnetje ballastwagen No2 geladen. Verder was er op het emplacement van Veldhausen niet veel te zien. Wissel 45W2 lag er nog onaangeroerd bij.
3007-1820 Op deze plaat is goed te zien dat het wissel en het straatspoor nog steeds goed bereden worden. Volgens de voorlopige planning blijft het sporenplan hier ongewijzigd!
FOHLENSTRASSE
Van het emplacement binnendoor naar de Fohlenstrasse gereden om daar de vorderingen te aanschouwen
3008-1824 Het eerste wat mij opviel was dat de overweg nog lang niet dicht lag, maar een deel van het inhaalspoor lag wel op zijn plek.
3009-1823 Tegen de zon inkijkend zien we dat spoor 2 voorlopig bij de Dixi ophoud.
3010-1822 de andere kant opkijkend zien we dat het gat gedicht is en het wissel 45W7 zijn aansluiting heeft gekregen
3011-1826 Even een stukje omgereden naar de Veldgaarstrasse en daar op overweg Bu101, zij het tegen de zon in, deze plaat van het nieuwe wissel 45W7 kunnen schieten
3012-1826 Er moet nog heel wat gebeuren wil dit er weer fatsoenlijk uitgaan zien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
spoorzeven
Offline
Berichten: 5637
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #687 Gepost op:
Vandaag
om 14:07:39 »
Dank weer Hans! Is al ergens, op een plantekening of zo, te zien hoe de sporensituatie bij Coevorden-Heege wordt? Of gaat men straks met de personentrein over al die aansluitwissels en kruisende sporen heen? Toegegeven: het is natuurlijk best lastig, met spooraansluitingen aan beide kanten van het hoofdspoor.
Gelogd
Groet, Frank
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12531
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #688 Gepost op:
Vandaag
om 14:26:10 »
In antwoord op jou vraag kan ik je alleen hier mee helpen.
De tekening is mijn interpretatie van die van de Bentheimer Eisenbahn
Coevorden BE Vorbf (KM 72.091 – KM 73.680)
Het station Coevorden BE is het laatste station aan lijn 9203 van de Bentheimer Eisenbahn op Duits grondgebied. Na de staatsgrens sluit de lijn aan op het Nederlandse deel van ProRail. Via wissel 65W11 splitst het spoor zich bij kilometer 72.6 in de parallelle sporen 1 en 2, die bij kilometer 73.2 via wissel 65W12 weer worden samengevoegd. Achter de Brookdiek spoorwegovergang splitsen de sporen zich tot aan de staatsgrens in verschillende rangeer- en laadsporen.
Treinreizen uit de richting Laarwald eindigen op spoor 21 of 22 voor de seinen 65N21 en 65N22, terwijl wissel 65W11 bezet blijft voor bloktreinen met een lengte van 740 m. Ritten over de overweg zijn alleen mogelijk als rangeerrit, ofwel verder richting Coevorden Pro Rail of naar het terminalgebied. Het door het seinhuis bewaakte gebied gaat in de tegenovergestelde richting tot aan het fotocelsein 65LW12Y.
Langs het doorgaande hoofdspoor wordt een extra rangeerspoor aangelegd voor het regionale spoorvervoer. Hiervoor wordt het bestaande spoor van KM 72.099 tot KM 72.241 ontmanteld.
Vanaf km 72.099 wordt het nieuw aan te leggen spoor geshift en gaat vervolgens op een afstand van 5,50 m parallel aan het oude hoofdspoor lopen. Het nieuwe hoofdspoor gaat Spoor 1 heten.
Het bestaande circuit wordt omgedoopt tot spoor 2. De aansluiting van de sporen 1 en 2 geschiedt via de nieuwe wissels 65W1 van het type 60/ 300/ 1:9 en 65W2 van IBN 49/300/ 1:9 van KM 72.283.
Hierdoor kunnen goederentreinen vanuit het zuiden het terminalgebied van de logistieke terminal van Coevorden binnenrijden. Via deze verbinding kunnen treinen ook het BE-netwerk naar het zuiden oprijden.
De bestaande wissels 65W11 en 65 W12 worden ontmanteld.
Treinreizen vanuit Coevorden richting Laarwald beginnen bij de uitgangsseinen 65P21 of 65P22.
De overweg BÜ 154 } Brookdiek moet in het kader van de aanleg van het parallelspoor dubbelsporig worden gemaakt. Achter de overweg wordt nog een wisselverbinding tot stand gebracht. Het nieuwe wissel 65W20- van de EKW 60/ 190/ 1:9 uitvoering maakt het mogelijk om over spoor 1 de terminal binnen te rijden.
Dit wissel is ontworpen als een wissel met één kruising om de aansluitende aansluiting van een particuliere industriële toevoerbaan mogelijk te maken. Voor de reactivering van het regionale spoorvervoer wordt het knooppunt in noordelijke richting in eerste instantie afgesloten. Voor wissel 65W21, die het verbindingsspoor met spoor 2 verbindt, wordt wissel 55W3, die eerder op station Emlichheim werd verwijderd, hergebruikt.
Aan het begin van wissel 65W21 bevindt zich de infrastructuurgrens tussen het BE-netwerk en de EuroService-faciliteit van de Bentheimer Spoorwegen
Het bestaande wissel 65W40 vormt een particuliere spoorverbinding van de firma "EVI Abfallverwertung BV&Co" met het netwerk van BE GmbH. Vanwege het nieuwe parallelspoor moet deze verbinding worden afgedicht van het voormalige hoofdspoor en via het nieuwe spoor 1 opnieuw worden aangesloten op het netwerk van BE Netz GmbH. Hiervoor wordt een nieuw wissel 65W22- van het type 60/ 190/ 1:9 als verbinding op rail 1 geïnstalleerd.
Vervolgens verbindt wissel 65W23 het hoofdspoor 1 met het industrieel hoofdspoor 15 van de Euroterminal.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
spoorzeven
Offline
Berichten: 5637
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #689 Gepost op:
Vandaag
om 14:48:57 »
Dank, ben benieuwd wanneer ze daar gaan beginnen.
Gelogd
Groet, Frank
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Vorige
-
1
...
44
45
[
46
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.