Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 21:01:05
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 238094 keer)

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #675 Gepost op: 25 October 2025, 18:11:10 »
 ;D t  is inderdaad net n modelbaan, alleen wat groter

Klopt het dat er tussen die oude en nieuwe delen nog wel flink wat hoogte verschillen zitten?

Tussen codec75 en 83 is het met n raillas wel op te lossen.... gaan ze hier alles nog effenen, Hans?
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Online Online
  • Berichten: 12519
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #676 Gepost op: 25 October 2025, 18:28:00 »
Dat de railstaven niet even hoog lijken te zijn is opties bedrog. Waarom? Het getoonde wissel is het hergebruikt 50W2 wat nu 50W1 geworden is en voorheen op een andere plaats in het hoofdspoor lag en de zelfde code had. Het ballastbed onder het wissel moet nog een weinig bijgevuld worden en dan ligt alles weer op gelijke hoogte.
« Laatst bewerkt op: 25 October 2025, 19:32:59 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gerrit H

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #677 Gepost op: 27 October 2025, 19:17:08 »
Nieuws van Nederlandse zijde.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #678 Gepost op: Vandaag om 12:02:23 »
Inmiddels is duidelijk wanneer volgend jaar werkzaamheden tussen Neuenhaus en Coevorden plaatsvinden:


Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8615
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #679 Gepost op: Vandaag om 14:37:14 »
Hoe zit dat dan met het goederenverkeer?
Jeroen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Online Online
  • Berichten: 12519
    • sleutelspoor
Woensdag 29 oktober 2025
Een tijdje terug vroeg een van mijn trouwe volgers hoe of dat het er nu bijstond aan de achterzijde van Bahnhof Nordhorn? Vandaag had ik wat tijd over, dus kon ik een belofte invullen. Op weg naar Station Nordhorn eerst even langs Km 38.883/40.517, de locatie Frenswegen. Tussen Bu70 en 72, Potsdam en Fuchsweg, moet een nieuw inhaalspoor gerealiseerd worden. Hiervoor lag In Esche het wissel (37W1) klaar.


2844-1745 Staande op de Bu72, Fuchsweg kijkend in de richting van Grassdorf.


2845-1746 Als wij ons omdraaien en in de richting van Nordhorn kijken, zien we dat er tussen Km 40.517, de locatie voor wissel 37W1en Km 38.883, daar waar wissel 37W2 moet komen, nog niets van enige (om)bouw activiteit te bespeuren is.

Het leek mij een mooie gelegenheid om eens bij de MEC aan de Zeppelinstraat te gaan kijken. Helaas ook is hier bij de museumloods niets te beleven. De Gele BE loc stond nog steeds voor een van de deuren geparkeerd wat impliceert dat deze loc nog steeds geen toelating heeft om op het net van de BE en de DB dienst te doen.


2846-1749 Doorgereden naar de afgesloten achterzijde van Bahnhof Nordhorn en de wagen op het nog warme asfalt geparkeerd. De getoonde overweg is permanent voor het gemotoriseerd verkeer afgesloten .


2847-1750 Deze weg leid ook tot de toegang van de links gelegen scholengemeenschap


2848-1751 De parkeerplaatsen in wording.


2849-1754 V voorheen stonden hier de loodsen van de Raiffeissen Agrarhandel.


2850-1755 Zo te zien is er nog genoeg te doen! Op de achtergrond een in de wacht staande VT113


2851-1748 De afgesloten “nieuwe” los en laadplaats van de BE met de passerende VT112 en de in de wacht staande VT113

Na Nordhorn in een streep langs het spoor naar Neuenhaus gereden. Hier waren geen bijzonderheden te zien dan alleen een KROL die op spoor 2 geparkeerd stond.

Veldhausen  gaf nog steeds het zelfde beeld als vorige week. Zo op het oog gebeurd er niets.


2852-1756 Van het Bahnhofsvorfeld in Velthausen naar de Fohlenstrasse is, als je de weg weet, maar een heel klein stukje. De "Billenbecke" doet hier aardig zijn best om te laten zien dat al het werk aan de onderdoorgang niet nutteloos is geweest.


2853-1757 Het wissel 45W7 licht er strak in.


2854-1760 Van een  “gat” zoals ik vorige week bij het wissel 50W1 in Esche liet zien, is hier geen sprake . Voor de opvulling werden hier langere stukken rails gebruik, en het spoor ligt nagenoeg op gelijke hoogte.!


2855-1763 Op deze platen moet de wisselsteller geplaatst worden.


2856-1758 Het papiertje laat de herkomst zien van de hier gebruikte kunststof dwarsliggers .


2857-1765 Zo zie je niemand, en zo lopen er een paar oranje jassen met een meetlint wat op te meten?.


2858-1764 Het zal waarschijnlijk gaan om de plaats waar deze kunststof overwegelementen geplaatst moeten worden.


2859-1762 En, wat je niet meer nodig of gebruiken kan kieper je maar gewoon in de sloot!!

Op en nabij de overweg aan de Bahnhofstrasse In Esche, was het erg druk met wegwerkers en hun werkvoertuigen. Het afbuigende wissel 50W1 lag er op een afstand gezien, netjes bij. Ik kon er vanwege de drukte van de wegwerkers, die de boel een beetje aan het opruimen waren, niet naar toe rijden. Daarbij was de landweg die ik altijd neem om de zaak van dichtbij te bekijken  door de vele regen van de afgelopen dagen, en het gebruik van de zware voertuigen, veranderd in een enorme modderpoel waarin ik geheid zou vast lopen.


2860-1771 Het was mij wel opgevallen dat het wissel 37W1 niet meer op zijn plaats lag en waarschijnlijk onderweg is/was naar Frenswege, zijn nieuwe locatie.

Hierna nog even in Emlichheim wezen kijken.


2861-1766  De wissels 55W1 en 55W2 (spoor 2) lagen er netjes in de ballast. Het havenspoor was weer bereikbaar!


2862-1768 Daar waar het nieuwe perron gedacht is is de grond afgegraven en wordt weer opgevuld met een enorme hoeveelheid schoon zand.


2863-1769 Bij de overweg "Westhoek" Bu140, waren wat bescheiden activiteiten te zien.


2864-1770 Staande op de Bu140 kijken we in de richting van het emplacement van Emlichhein. Rechts moet het nieuwe verlengde spoor naar wissel 55W14 60/500/1:12 komen te lopen.

Door omstandigheden kon ik niet verder en moest naar huis. Hierdoor heb ik Laarwald en Coevoden Vrz moeten laten lopen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 21:57:36 door Hans Reints. Reden: enkele tekstuele aanpassingen gedaan »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.