Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 20:45:00
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 20:39:32
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 20:30:00
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Forever Rocofan
Vandaag om 20:08:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NL-modelspoor
Vandaag om 20:03:53
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 19:58:16
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
Vandaag om 19:30:02
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door RobbertJan
Vandaag om 19:20:30
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:15:10
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 18:44:29
365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 18:38:56
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
Vandaag om 18:28:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 16:55:43
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:47:08
keerlusproblemen door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:28
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rico [momfer]
Vandaag om 15:10:13
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 14:53:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:51:34
Sfeer op je modelbaan door RobVille
Vandaag om 14:32:37
NS stoomlocomotief serie boeken door Rob Ellerman
Vandaag om 14:27:14
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:20:49
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 13:13:16
NZH A 1001 - 1004 door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:05:22
Bahnstrecke 5867 door tijgernootje
Vandaag om 12:22:12
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 12:12:54
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Bahn-AG
Vandaag om 12:00:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 11:01:04
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 10:57:40
wisselaandrijving MTB door Ronald Halma
Vandaag om 10:45:19
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 09:33:03

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 179897 keer)

Bertholdowitsch

• Offline Offline
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #435 Gepost op: 23 September 2024, 11:13:17 »

Drie keer scheepsrecht: hier de derde inzending van Hans die ik vandaag mag plaatsen:

Enkele plaatjes die ik op 16-6-2024 gemaakt heb van het buitenstaande materieel. De Bentheimer voert veel werk uit voor derden wat hier duidelijk te zien is. Deze plaatjes geven ook het antwoord op de gestelde vragen

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #436 Gepost op: 25 September 2024, 13:48:12 »
En hier het bericht van Hans over Nordhorn Centraal:

Dinsdag 24-9-24 even naar Nordhorn gereden om te zien of dat er al wat activiteiten bij het station zijn waar te nemen.

1066 Rondje gemaakt en niets kunnen vinden. Wat opviel was dat de voormalige Raiffeisen opstallen verdwenen waren. Waarschijnlijk zal de nieuw aangekondigde parkeerplaats hier moeten komen.

1067  Zo zag het tot voorkort nog uit

1068 Het oogt wel erg kaal

1069 Das war einmal eine Zeit

1070  net over de overweg bij het NINO hoogbouw stond een VT stel op stand-bij

1071  Van wat dichterbij gezien in de richting van Bad Bentheim

Na dit alles gezien te hebben en de zware regenbui misgelopen te hebben bij de werkplaats gaan kijken

1072 De ZAGRO railtractor was druk in de weer met het omrangeren van de diverse TRI rijtuigen

1073 Zo te zien is de dubbeldekker nu aan de beurt!

1074 Maar wat mij het meest opviel was dit rijtuig, een heuse koppelwagen! Ik heb (nog) geen nummer kunnen ontdekken

1075 Nog niet helemaal compleet aan deze zijde

1076 Hier zat het reguliere stoot en trekwerk nog op zijn plaats

1077 Volgens mijn zegsman is het een D uit de reguliere DB dienst geweest (misschien weet Martijn hier meer over te vertellen?)

1078 En toen begon het weer akelig donker te worden

Hans

Aanvullingen Berthold: aangaande 1066: hier komen inderdaad nieuwe parkeervakken, en ook een nieuwe straat (voor auto's eenrichtingsverkeer, voor fietsen in beide richtingen)
                                  aangaande 1070: deze overweg wordt volgend jaar opgeheven en vervangen door een overweg aan de achterkant van het perron. Die is echter alleen voor fietsers en
                                                            voetgangers.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2024, 14:03:00 door Bertholdowitsch »

Thom

• Offline Offline
« Reactie #437 Gepost op: 25 September 2024, 17:35:02 »
Drie keer scheepsrecht: hier de derde inzending van Hans die ik vandaag mag plaatsen:

Enkele plaatjes die ik op 16-6-2024 gemaakt heb van het buitenstaande materieel. De Bentheimer voert veel werk uit voor derden wat hier duidelijk te zien is. Deze plaatjes geven ook het antwoord op de gestelde vragen
Het is niet per definitie dat van al het materieel wat er staat de BE de uitvoerende partij is, ze verhuren ook een deel van hun werkplaats aan bijvoorbeeld Jacko Fijn Techniek :)

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #438 Gepost op: 27 September 2024, 14:11:38 »
Vandaag, vrijdag de 27ste september, een rondje Esche gemaakt.

1079 vlak voor de overweg in de Bahnhofstrasse staat dit bord, oud vv nieuw. Zou dat bovenste bord de vader van de gedachten zijn?

1080 De bedoelde overweg lag er nog net zo bij als de laatste keer dat ik er was, alleen lag nu het doorgaande spoor op zijn plek

1081 Gezien in de richting Eimlichheim.

1082 Het zal wel gezichtsbedrog zijn, maar net of er een derde spoor bij komt! Het voormalige oliespoor is gezekerd d.m.v. een mechanisch handbediend stopblok.

1083 Er moet nog wel een en ander aan de ligging van het spoor gedaan worden.

1084 De Duster geparkeerd en te voet de boog richting hoofdspoor opgelopen. Stilstand is toch wel achteruitgang. De graspollen teelde wierig uit de dwarsliggers.

1085 Wat mij direct opviel was dat het baanlichaam opgesloten zat tussen betonnen platen die weer gesteund werden door ingeheide spoorstaven. Had wel iets weg van de Zeeuwse badkuipspoorweg uit 1953/54.

1086 Achter het stopblok uit plaatje 1082 stonden de ballastwagens en een nivelleer machine afgesteld. De A en E borden lijken mij hier wel wat veel van het goede.

1087 Het begin of het einde van de aftakking van het oliespoor. Volgens mijn zegsman in Nordhorn heeft de BE voorlopig geen intenties om het wissel, de boog en het resterende oliespoor weg te halen.

1088 Je kan hier goed zien dat het voormalige inhaalspoor intensief bereden word en dat het doorgaande spoor nog enig aandacht vergt.

1089 Gezien vanuit Veldhausen in de richting van Emlichheim.

1090 Misschien hebben we in de toekomst dit bord nog eens nodig.

martijnhaman

• Offline Offline
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
« Reactie #439 Gepost op: 29 September 2024, 09:21:26 »

1041 Nu de wagens weg gerangeerd waren kon ik gelijk zien dat het rijtuig uit de vorige meldingen NIET het Bistro rijtuig was, gezien dat het hier nog steeds aanwezig is.

Op de originele foto is te lezen dat dit Bordbistro-rijtuig 61 80 85-91 509-7 ARkimmbz288.5 is.

Martijn

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #440 Gepost op: 30 September 2024, 09:27:34 »
3 oktober Feestelijke Duitse dag in Coevorden
Op 3 oktober organiseert het centrummanagement van Coevorden een speciale Duitse Dag ter ere van de Dag van de Duitse Eenheid. Voor deze gelegenheid zal de "Niedersachsenlijn" eenmalig tussen Nordhorn en Coevorden rijden, met een extra stop  in Eimlichheim. Een uniek en plezierig programma wacht in Coevorden, inclusief kraampjes, ambachten, muziek en lekkernijen. Aankomst- en vertrektijden zijn beschikbaar voor reizigers. #tagderdeutscheneinheit

Het eerste vertrek bij station Nordhorn is om 08:42 uur. Onderweg stopt de Regiopa Express bij Neuenhaus en Emlichheim voordat hij de terminal in Coevorden bereikt. De eerste trein van Coevorden naar Nordhorn vertrekt om 10:25 uur bij de terminal.
Om 14:00 uur start de tweede bijzondere rit aan het Nordhorner station. Om 15:25 vertrekt de speciale trein via Emlichheim en Neuenhaus terug naar Nordhorn.
De speciale reis geldt niet voor reguliere tickets, noch voor het Duitslandticket.
Een speciaal ticket kost 3 euro per stuk voor een heen- of terugreis. De speciale tickets worden alleen in de trein verkocht. De shuttle vanaf Coevorden Terminal naar Coevorden Centrum v.v. is gratis. Het is niet mogelijk tijdens de bijzondere treinreizen de fiets mee te nemen..

De roosters van de bijzondere reizen vind je via de volgende link:
https://vgb-mob.de/.../BE_Sonderfahrplan_Regiopa_Express...

Seinhuis

• Offline Offline
« Reactie #441 Gepost op: 01 October 2024, 07:55:07 »
Bedankt voor de tip.

Weet iemand hoe ik belbus T11 (Coevorden naar Emlichheim) kan reserveren, en hoe te betalen?

Ploeger

• Offline Offline
« Reactie #442 Gepost op: 01 October 2024, 11:23:54 »
Dat heet een Ruftaxi: http://www.nordhornbus.de/ en dan ruftaxi 11 telefoon is: 05921/80350 , vanuit Nederland wordt dat dan: 0049 5921 80350
Zelf heb ik voor die 10 kilomter altijd een fiets gehuurd in Coevorden, maar dat is wel lang geleden en ik weet niet of die fietsenzaak in het centrum nog bestaat.

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #443 Gepost op: 03 October 2024, 16:45:48 »
En weer een bericht van Hans:

Op donderdag 4e oktober is de dag van de Duitse eenwording en dit vieren de Duitsers met een algemene vrije dag. Later op dag zijn er tal van activiteiten georganiseerd zoals  Duits/Nederlandse dag in Coevorden. Speciaal voor deze dag heeft de Bentheimer Eisenbahn een speciale “Sonderzug” tussen Bad Bentheim en Coevorden in gelegd. Voor mij een goede reden om de lijn weer te bezoeken. Om technische redenen heb ik als uitgangspunt de overweg in Esch gekozen. Vanwege de nog heel laag staande zon was het niet mogelijk om vanuit diverse standpunten te platen.

1091 De overweg in het doorgaande spoor lag er in maar was voor het wegverkeer nog niet toegankelijk. Voor het niet vernieuwde uithaalspoor en daar achter die in de doorgaande route.

1092  De nieuw in ge staten overgang.

1093  Het vernieuwde doorgaande spoor gezien in de richting Nijnhuus (Stadt Neuenhaus)

1094 En hier in de richting van Emlichheim

1095 De grote berg ballast en grond is geheel verdwenen en de grond ziet er weer goed uit.

1096 Zo doe je licht materiaal parkeren tegen ongewenst gebruik. Vandalen hebben weinig kans om te gaan joy riden

1097  Wat fluit daar in het kreupelhout? Al van verre was het “Pfeifen” te horen. Bij het voor de paal (Rood) lopen was het even stil.

1098 Na een klein oponthoud ging het weer met zeer lage snelheid verder. Zo krijg de fotograaf de kans om een goed standpunt te kiezen.

1099  De vraag was, wat doettie? Gaat het rechtdoor of takken we af? Vanuit mijn standpunt was de stand van het wissel niet te zien.

1100 Aan alle onzekerheid kwam een eind! Het werd geen doorgaand hoofdspoor!

1101 De VT119 Was wel even wennen de BE in het rood

1102 Voor de aftakking naar Wintershall Osterwald (in het neder of platduits “Wauld genaamd)

1103  Wat opvalt is dat er hier niet voor het rode licht gestopt word?

1104 Daar gaat ze naar de volgende stop in Emmelkamp (Emlichheim)

1105 De overweg in Berge is alleen gedekt door rode lichten.

1106  VT 119 in het rood met het logo van de Bentheimer Eisenbahn op de koppen en flanken.

Hierna ben ik doorgereden naar Emmelkamp, daar was een stop van 13 minuten voorzien (An 09.20-ab 09.32), om nog wat plaatjes te maken. Helaas reed de rode  VT119 Eimlichheim als een streep voorbij. Dit tot ontsteltenis van enkele passagiers die dachten hier op te stappen. Niet leuk dus!
« Laatst bewerkt op: 03 October 2024, 16:48:35 door Bertholdowitsch »

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #444 Gepost op: 14 October 2024, 09:50:27 »
Vorige week en afgelopen jaar werd in de Grafschafter Nachrichten iets over het toekomstige station Veldhausen geschreven. Hans heeft dingen uit beide artikelen gecombineerd en voor ons vertaald, zie onderstaand:

Oriëntatie op het station Neuenhaus-Süd
Tussen de Industriestraße, de Bahnhofsstraße en de Raiffeisen Warengenossenschaft moet Veldhausen in de toekomst weer worden aangesloten op het regionale spoorvervoer. Het gebied rond het station moet op dezelfde manier worden vormgegeven als bij de halte Neuenhaus-Süd. Volgens behoefteanalyses van het stadsdeelbestuur en de Bentheimer Bahn (BE) gaat het om negen parkeerplaatsen, 90 fietsenstallingen met passende overkapping en een bushalte inclusief draaicirkel. Dit is onder meer voorbehouden voor spoorvervangende diensten. Ook elementen van het zuidelijke treinstation in Neuenhaus moeten in de materialen worden opgenomen: zandsteenkleurige bestrating met een grijs tactiel geleidingssysteem.
Aan de Noordzijde van het toekomstige station komt ook een barrièrevrij pad van de Karl-Naber-Straße naar het perron. Terwijl het bedrijf Lindschulte verantwoordelijk is voor de planning en bouw van het stationsgebied, valt het perron onder de verantwoordelijkheid van de BE. Het perron moet ongeveer 120 meter lang zijn
Experts schatten momenteel in dat de bouwkosten 634.000 euro gaan bedragen. Daarbij lieten ze zich leiden door de huidige aanbestedingen. Aangezien de bouwprijzen op dit moment  sterk fluctueren, is een kostenstijging nog steeds mogelijk tot aan de aanbesteding. Om de kosten optimaal te dekken door middel van passende financieringsprojecten, werd het gebied opgedeeld in vier functionele gebieden. Er moeten subsidieaanvragen worden ingediend voor de bushalte, de parkeerterreinen en de fietsenstallingen.
De kosten die de stad Neuenhaus in het kader van het project maakt, kunnen nog niet definitief worden geraamd. Daarnaast is financiële steun vanuit het stadsdeel mogelijk. Wat nog ontbreekt is de definitieve goedkeuringsaankondiging voor de route die officieel moet worden aangepakt. "We wachten er elke dag op en gaan ervan uit dat het ons uiterlijk in oktober of november (Berthold: 2024) bereikt". Dan zal Neuenhaus de aanbestedingen voor de bouwwerkzaamheden moeten starten en de contracten moeten gunnen na een besluit tot goedkeuring van de bouw. Vermoedelijk zou de bouw van de halte in Veldhausen dan in het voorjaar van 2025 kunnen beginnen.

Opmerking Berthold: op de plek van het vervallen huis, het groen en het asfalt wordt volgens bouwtekeningen de draaicirkel gebouwd. Het perron en de overige onderdelen van het station worden niet op de plek gebouwd die op de foto te zien is, maar ten zuiden ervan.

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #445 Gepost op: 14 October 2024, 21:05:26 »
En weer een nieuw bericht van Hans:

Eerst maar eens kijken hoe het er bij de spoorvernieuwing in “Esche” voorstaat.

1109  De overweg lag er in en was vrijgegeven voor het wegverkeer. Hier en daar waren nog wat littekens te zien van de toch wel ingrijpende verbouwing.

1110 Strak en recht!

1111 Vlak voor de overweg staat het vernieuwde hoofdsein 50 P1.  Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat deze toch wel druk bezochte overweg van waarschuwingsseinen voorzien zou worden. Een klus voor de volgende keer!

1112  Sein 50 P1 met net naast de rails het contact. Verderop is het wissel naar het nu inhaalspoor te zien. Wissel ligt nog steeds in de afbuigende stand!

1113 Dit is dus het niet vernieuwde inhaalspoor wat nu de functie van doorgaand heeft gekregen.

1114  Even ter herinnering!

1115 Dit is dus Tank P6

1116 En dit was tank P6

1117 De aannemer laat duidelijk zien waar hij mee bezig is.

1118  Alles word aangepast!!

1119 Een advertentie/mededeling die nog niet zo gek lang geleden in de GN stond

1120 Alle spoorse activiteiten zijn nog niet uit het Emlichheimer industriegebied verdwenen. Opslag van betonnen dwarsliggers op de werkwagens van de BE

1121 Het “Raiffeisenzentrallager” heeft gelukkig zijn spooraansluiting nog behouden.

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
« Reactie #446 Gepost op: 18 October 2024, 11:56:03 »
Volgens een bericht op railcolornews staat een G2000 van de BE te koop.

BE G2000 te koop

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #447 Gepost op: 21 October 2024, 16:59:39 »
Hans is op verzoek van mij weer op pad gegaan, waarvoor dank! Hier zijn bericht:

Maandag 21-10-2024

Vandaag op verzoek even wezen kijken in Loar en Emmelkamp.

1122 Station Laar was weer wat verder afgetakeld. Er was op de bovenverdieping geen raam meer heel. Zal op termijn wel weer afbraak worden.

1123 Ik sta hier in het doorgaande spoor en kijk richting Duitsland. Wat onmiddellijk opviel was het geheel vernieuwde spoor aan de straatkant.

1124 Het spoor wat doodloopt op een juk was aan deze zijde afgesloten met een Ho-bord! Ook hier maar twee hoofdseinen op/bij het hoofdspoor. Een voor opgaand en een voor afkomend verkeer.

1125 Daar bij die rare knik laag vroeger een wissel naar het doorgaande spoor.

1126 Aan de andere zijde, het spoor langs het perron, zag er iets minder bereden uit.

1127 Het gras en ander onkruid tierde welig.

1128 Dit zelden gebruikte spoor was een opslag geworden voor overbodig materiaal van derden. Hier verdiend de BE ook een aardige boterham mee.

Doorgereden naar Emlichheim, Google vertaald dit steevast in Meligheid, in het Platduits is het Emmelkamp, waarvan akte.

1129 Aan het einde van het emplacement staan nu diverse moderne duitse seinen. We kijken hier in de richting van Loar.

1130 Het spoor waarvan ik dacht dat het opgeheven zou worden komt kompleet nieuw terug. Geheel boven het voormalig en pas vernieuwde oliespoor naar de DEA, dan het opgaande met daaronder het afgaande hoofdspoor.

1131 Er moeten nog wat betonnen dwarsliggers hun plekje vinden.

1132 Overzichtje richting Neuenhaus.

1133 Ik heb het niet goed kunnen zien, maar dit lijkt mij een wagen die bestemd is voor het agrarisch gebeuren in Emmelkamp.

Seinhuis

• Offline Offline
« Reactie #448 Gepost op: 27 October 2024, 14:41:25 »
Citaat
Speciaal voor deze dag heeft de Bentheimer Eisenbahn een speciale “Sonderzug” tussen Bad Bentheim en Coevorden in gelegd.

Ik was er ook bij. Bedankt voor de tip.

In Emlichheim moest de trein terugsteken, omdat de wissels een voorkeurstand heeft. Hierdoor was het niet mogelijk om naar Coevorden langs het perron te komen.

Op de terugweg ben ik naar Nordhorn gegaan. Wat mij opviel was dat bij veel overwegen tyfoneerd moest worden, grote afstanden met TSB en dat sommige seinen niet deden waardoor met toestemming door rood gereden moest worden.
Er moet een hoop gedaan worden om dagelijks passagiers te vervoeren.

Bertholdowitsch

• Offline Offline
« Reactie #449 Gepost op: 28 October 2024, 14:48:41 »
@Seinhuis: Dat klopt. Hier een uit het Duits vertaald online-bericht over hetgeen onder andere aangaande spoorwegovergangen en seinen moet gebeuren:

Aankondiging van de onderhandse gunning van de uitbreiding van de beveiligingssystemen tussen Nordhorn en Coevorden 31 mei 2024

De eis is om de stations en het spoorsysteem uit te rusten met signaleringssystemen op het baanvak Neuenhaus - Coevorden. De inbedrijfstelling van de uitbreiding van de besturings- en veiligheidstechniek tussen Neuenhaus en Coevorden omvat twee bouwfasen en is volgens de kaderplanning gepland voor 8 december 2026.

Bouwfase 1 betreft het traject van Neuenhaus tot Coevorden BE Vorbahnhof en bestrijkt het Duitse grondgebied. De vereiste diensten omvatten de besturings- en veiligheidstechniek in de stations Frenswegen, Neuenhaus, Veldhausen, Esche, Emlichheim, Laarwald en Coevorden Vorbahnhof, evenals de aanpassing van het besturingscentrum in Nordhorn en de integratie van de bestaande draaibrug en op de overwegen: - 66, 68, 68a, 70, 72 (aanpassing van de bestaande overwegen vereist vanwege de nieuwbouw van station Frenswegen) - 95, 96 Aanpassing van bestaande systemen - 112, 113, 114 Aanpassing van bestaande systemen vanwege snelheidsverhoging - 119, 120, 122 Snelheidsverhoging - 119, 120, 122, 123 Nieuw systeem (deels als Hp-systemen i.v.m. blok Hoogstede) - 126, 128 Aanpassingen bestaande systemen i.v.m. snelheidsverhoging - 132 Nieuw systeem - 135 Aanpassingen bestaande systemen i.v.m. snelheidsverhoging - 137 Nieuw systeem - 139, 140 Aanpassingen bestaande systemen - 141 Nieuw systeem - 142, 143, 144, 145 Aanpassingen bestaande systemen i.v.m. snelheidsverhoging - 150, 151, 154 Aanpassingen bestaande systemen - Overweg I Nieuw systeem - Overweg II Vervanging oud systeem - Overweg III Vervanging oud systeem. Bestaande seinen worden gedeeltelijk aangevuld met extra richtingaanwijzers. De nieuw te installeren signaleringstechnologie zal tijdens de bouwfase parallel worden geïnstalleerd om de beperkingen op de werkzaamheden te beperken.

Bouwfase 2 betreft maatregelen op Nederlands grondgebied, die deel uitmaken van de infrastructuur van de Bentheimspoorlijn en nodig zijn om grensoverschrijdend personenvervoer naar Coevorden mogelijk te maken (ProRail). Dit omvat de uitbreiding van het station Coevorden BE tot en met de overweg Robertweg en de integratie van de volgende drie overwegen (BÜ) in het Scheidt & Bachmann vergrendelingssysteem: BÜ I bij km 74.258 BÜ II Euregioweg km 75.194 BÜ III Robertweg km 75.338 evenals de veiligheidsbewaking van de bestaande draaibrug in de rijbanen op dit traject. Verder is een centrale blokaanpassing aan het ProRail seinhuis in het naburige station Coevorden noodzakelijk. De scheiding van de bouwsecties heeft te maken met de facturering. Beide bouwfasen zijn direct functioneel aan elkaar gerelateerd.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)