Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 20:55:53
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 20:54:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 20:29:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:20:42
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 19:23:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:07:40
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 17:53:23
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:42:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 17:15:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:01:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:00:21
5 juli SSN Bello festival express door Seinhuis
Vandaag om 16:53:46
20 jaar BNLS door Arjan6511
Vandaag om 15:02:34
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 13:31:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:36
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:09
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door marco
Vandaag om 07:58:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 00:04:12
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
03 July 2025, 23:42:21
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
03 July 2025, 21:47:40
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
03 July 2025, 21:46:56
De Projecten van RetroJack door RetroJack
03 July 2025, 21:24:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
03 July 2025, 21:23:32
Zaagsel? door Prutsert
03 July 2025, 21:13:31
Raadplaatje door Klaas Zondervan
03 July 2025, 21:03:07
Aachenau West door Wim Vink
03 July 2025, 20:39:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
03 July 2025, 20:21:42
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
03 July 2025, 17:17:05
Nijmegen in h0 door Rob S.
03 July 2025, 15:46:43
Sikje 225 door Huup
03 July 2025, 14:41:29
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 178782 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #390 Gepost op: 16 January 2024, 14:11:43 »
Leuk, een VT3 / VT61 als ik het goed zie?
Eric, wat bedoel je met VT61? Die van de Rinteln-Stadthagener Eisenbahn? Op de krantenfoto zie je een van de motorrijtuigen VT1, VT2 of VT3 van de BE, met een bijwagen en (waarschijnlijk) een stuurstandrijtuig. De VT4 is het niet, die zag er iets anders uit op de kop. Zie verder dit artikel: https://de.wikipedia.org/wiki/Esslinger_Triebwagen
Groet, Frank

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #391 Gepost op: 16 January 2024, 14:47:09 »
Wat dacht je van de in het artikel genoemde dieseltrein (van de Bentheimer Eisenbahn)

Edit : dit was een reactie op Hans die merkwaardigerwijs is verdwenen.
« Laatst bewerkt op: 17 January 2024, 13:56:34 door borotof »

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1090
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #392 Gepost op: 16 January 2024, 15:45:41 »
Eric, wat bedoel je met VT61? Die van de Rinteln-Stadthagener Eisenbahn? Op de krantenfoto zie je een van de motorrijtuigen VT1, VT2 of VT3 van de BE, met een bijwagen en (waarschijnlijk) een stuurstandrijtuig. De VT4 is het niet, die zag er iets anders uit op de kop. Zie verder dit artikel: https://de.wikipedia.org/wiki/Esslinger_Triebwagen

Ja precies type Esslinger Triebwagen die ook als VT3 en daarvoor als VT61 bij de Rinteln-Stadthagener Eisenbahn reed.
Natuurlijk niet het exemplaar op de foto, want dat was in Nordhorn en zou een ander nummer hebben gehad gezien de historie van de Esslinger Triebwagen.
Ik heb deze in H0 van Brekina in de versie van de HZL die ook bij de Wutachtalbahn WTB reed.
En die VT3 versie was ooit de VT61, vandaar mijn reactie als VT3/VT61 (heb ik daarom in mijn hoofd zitten en zo getypt) :)

Eric

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #393 Gepost op: 17 January 2024, 13:37:42 »



Met dieseltreinen van het type Coradia Lint startte de Bentheimer Eisenbahn in juli 2019 het personenvervoer tussen Bad Bentheim en Neuenhaus weer op. 


Aan de Duitsers ligt het niet als het gaat om het in ere herstellen van de spoorlijn die reizigers van Coevorden naar Bad Bentheim brengt. Minister Olaf Lies van de deelstaat Niedersachsen ziet het in elk geval helemaal zitten en geeft toestemming aan de Bentheimer Eisenbahn om met de voorbereidingen op het reactiveren van de spoorlijn te beginnen. Lies: “Dit is weer een mijlpaal op weg naar de reactivering van de grensoverschrijdende lijn.”
Bron:Onze eigen spoorwegen
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #394 Gepost op: 29 February 2024, 10:38:58 »
28 februari 2024




De spoorlijn Bad Bentheim-Gildehaus is een ronde verder in het spoorreactiveringsprogramma van Nedersaksen
Goed nieuws voor een mogelijke reactivering van de spoorlijn tussen Bad Bentheim en Gildehaus! De lijn is nu gevorderd tot fase II in het reactiveringsprogramma van de deelstaat Nedersaksen. Dat heeft het ministerie van Verkeer van Nedersaksen bekendgemaakt. Bij een eerste beoordeling vorig jaar had de baan de hindernis voor opname in de tweede etappe nipt gemist. "We kwamen echter slechts één punt tekort voor de beoordeling om de volgende fase van het reactiveringsprogramma te bereiken. Daarom hebben we samen met de Bentheimer EisenBahn gesprekken gevoerd met het streekvervoerbedrijf en intensief gekeken waar aanpassingen mogelijk waren. Tot slot werd een parameter aangepast waardoor de track een punt beter geëvalueerd kon worden. Nu hebben we zwart op wit dat het voor ons zijn vruchten heeft afgeworpen om aan de bal te blijven bij dit belangrijke onderwerp van routereactivering", zegt districtsbestuurder Uwe Fietzek blij. Het ontbrekende punt zou kunnen worden bereikt door bij de evaluatie van verkeersstromen rekening te houden met de landelijke weg in plaats van de federale snelweg. "Voor ons heeft dit het voordeel dat de route beter aansluit op de verkeersstromen", legt Dr. Elke Bertke uit, die verantwoordelijk is voor de reactivering van het lokale personenvervoer per spoor in het Grafschaft Bentheim.
Nu bevindt de spoorlijn zich, samen met 20 andere lijnen, in de voorselectie voor mogelijke reactiveringen in Nedersaksen. In de tweede fase van het reactiveringsprogramma zullen de meest veelbelovende routes worden geïdentificeerd en geselecteerd voor een gedetailleerde kosten-batenanalyse. Daartoe zullen de projecten de komende maanden nader worden onderzocht. Welke van de 21 routes dan de sprong naar fase III (doel: verduidelijking van financiële behoeften en exploitatiekosten) zal maken, zal naar verwachting in het najaar worden bepaald. Het doel van de vierfasenstudie, die werd uitgevoerd door de regionale vervoersmaatschappij en vergezeld ging van een parlementaire stuurgroep, is dat uiteindelijk zoveel mogelijk geschikte routes in Nedersaksen weer in gebruik kunnen worden genomen voor het lokale personenvervoer per spoor. Het district Grafschaft Bentheim rekent erop dat de spoorlijn tussen Bad Bentheim en Gildehaus een van deze lijnen zal zijn. "Een reactivering van deze lijn zou van bovenregionaal belang zijn, omdat het een belangrijke bijdrage zou kunnen leveren aan het verlichten van de druk op het station van Bad Bentheim. Dit zou het veel gemakkelijker kunnen maken om aansluitende treinen te bereiken", zijn Fietzek en Bertke overtuigd.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1090
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #395 Gepost op: 29 February 2024, 12:39:46 »
Leuk Hans dat je ons zo actueel steeds weer bijpraat.
Ik volg het belangstelling.
Wellicht is het voornemen om de lijn vanuit Drenthe naar Groningen weer te leven in te blazen een extra item in de kosten baten analyse.
Zo zou er weer spoorverkeer tussen Niedersachsen en Emmen Veendam Groningen mogelijk zijn.

Eric

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #396 Gepost op: 04 March 2024, 20:27:30 »

Overweg te renoveren: bussen vervangen Regiopa-trein

Spoorvervanging tussen Nordhorn en Neuenhaus van maandag 18.03.2024 t/m woensdag 27.03.2024
In verband met bouwwerkzaamheden van BE Netz aan de spoorwegovergang Euregiostraße in Nordhorn komen de treinen RB 56 tussen Nordhorn en Neuenhaus in de bovengenoemde periode te vervallen.
Vervanger spoordienst (SEV) met bussen is opgezet.
Voor reizigers uit de Niedergrafschaft is er overdag een verbinding met buslijn 30 waardoor de overstapstijd naar Neuenhaus wordt verkort.
Houd er rekening mee dat het mogelijk is om fietsen mee te nemen in spoorvervangingsverkeer.
Spoorvervangingsdienst stopt bij de volgende haltes:
- Nordhorn busperron A1
- bushalte Neuenhaus Zuid bij de voortuin
- Neuenhaus busperron A2
Gelieve de vertrektijden voor spoorvervangingsdiensten te vinden via de volgende link:
https://www.vgb-mob.de/.../BE_Fahrplanaenderungen_RB56...
« Laatst bewerkt op: 05 March 2024, 15:45:07 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #397 Gepost op: 07 March 2024, 19:11:42 »
Even een zijspoortje in
het leeft hier wel



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #398 Gepost op: 21 March 2024, 12:21:03 »
Drentse miljoenen voor trein naar Duitsland

Woensdag 20 maart 2024

Drenthe investeert bijna 10,5 miljoen euro om weer een personentrein van Coevorden naar Bad Bentheim te laten rijden. Daarvoor moet de spoorlijn naar Duitsland worden opgeknapt en aangepast. Drenthe gaat ook de eerste jaren een half miljoen euro steken in de exploitatie van de nieuwe treinverbinding. Dat hebben Provinciale Staten besloten. Zorgen zijn er ook, want er is nog niet geregeld wie de Nederlandse bijdrage na 2028 gaat betalen. Het besluit van Drenthe om mee te betalen is belangrijk, want de Duitsers moeten veel meer bijleggen. Dat geld ligt klaar, maar daarvoor wilden de Duitsers eerst duidelijkheid hebben over de Nederlandse bijdrage. Die is er nu.  Het opnieuw in gebruik nemen is een complexe materie. De totale kosten zijn geraamd op 65,5 miljoen euro. Er rijden nu alleen nog langzame goederentreinen over het spoor van Coevorden naar Duitsland. Je zou denken dat het dan simpel moet zijn om het geschikt te maken voor snellere personentreinen. Dat is het dus niet, experts noemen het zelfs complex. Van de grens tot aan de hoofdspoorlijn Emmen-Zwolle is het spoor van de Bentheimer Eisenbahn. Het is een 2 km lange Duitse spoorlijn op Nederlands grondgebied. Een historische spoorbrug van de Duitsers die in Nederland ligt moet worden gerenoveerd. En er is een oplossing bedacht om de spoor- en treinbeveiligingssystemen van Nederland en Duitsland 'met elkaar te laten praten'. De nieuwe treinverbinding zit eigenlijk de spitstrein van Emmen - Zwolle van Arriva in de weg. In Coevorden komt daarom een derde perron voor de verbinding naar Duitsland. De 27 km spoor van de grens tot aan station Neuenhaus moet ook op de schop. Duitsland betaalt daar ruim 37 miljoen voor. Van Neuenhaus naar Bad Bentheim is de spoorlijn al opgeknapt en rijden sinds 2019 weer personentreinen. En met succes, want het aantal reizigers ligt hoger dan verwacht: es lohnt sich

De Duitsers hebben uitgerekend dat voor het deel Coevorden - Neuenhaus van iedere euro die wordt geïnvesteerd er anderhalve euro aan 'maatschappelijke waarde' wordt gecreëerd. De OV-reistijd tussen Coevorden en Nordhorn wordt 45 minuten korter. Voorlopig eindpunt is dus Bad Bentheim, waar je kunt overstappen op de sneltrein naar Berlijn en de regionale treinen naar Hengelo en Rheine. Duitsers en Nederlanders die de grens over willen hebben in onze regio nu een hele slechte OV-verbinding en dat moet straks beter zijn.
Tot en met 2027 betaalt Drenthe een half miljoen euro per jaar voor de trein. Daarna nog maar 150.000 euro, dus er moet ergens anders 350.000 euro gevonden worden. Daarover maken CDA, Volt, VVD, en de ChristenUnie zich nog wel zorgen. Gedeputeerde Henk Jumelet wil dat het rijk vanaf 2028 meebetaalt en hij wil daarover met Den Haag in gesprek. Na 2028 is het geld nog niet rond. De verwachting is dat dit linksom of rechtsom geregeld gaat worden, want je steekt geen 65 miljoen in een trein die na 2028 in de problemen komt. De extra treinen die nodig zijn om de dienstregeling rond te krijgen heeft de Benthemer Eisenbahn al aangekocht. Ze staan in Coevorden en wachten daar op technische aanpassingen en de blauw-witte kleuren van de BE. In 2026 moet de trein gaan rijden. In de toekomst moet er een verbinding zonder overstappen komen tussen Emmen en Rheine. Maar daarvoor zijn nog veel meer aanpassingen aan het spoor nodig. En een forse zak geld.




staatssecretaris Vivianne Heijnen liet zich afgelopen maandag op station Coevorden bijpraten over de nieuwe treinverbinding  foto serge vinkenvleugel
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #399 Gepost op: 25 March 2024, 15:46:15 »


Bijzondere reis naar “Grafschafter Anfietsen” op 14 april 2024
Traditiegetrouw begint het wielerseizoen met de Grafschafter Anfietsen op 14 april 2024.
Naast de RB 56 rijdt de Bentheimer Eisenbahn een speciale trein tussen Bentheim Nord en Emlichheim en tussen Emlichheim en Neuenhaus.
Voor de speciale reis is geen reguliere vervoersbewijs geldig (zelfs geen Duitsland-ticket).
Een speciaal vervoersbewijs kost € 10,00 voor een retourtje tussen Bentheim Nord en Emlichheim. Een retourvervoersbewijs voor een retourreis tussen Emlichheim en Neuenhaus bedraagt € 5,00. De speciale kaartjes tussen Emlichheim en Neuenhaus worden alleen in de trein verkocht. De speciale kaartjes tussen Bentheim Nord en Emlichheim zijn alleen vooraf verkrijgbaar bij de VGB in Nordhorn en in de vestigingen van reisbureau Berndt in Bad Bentheim, Nordhorn, Neuenhaus en Emlichheim.










« Laatst bewerkt op: 30 March 2024, 10:28:13 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #400 Gepost op: 29 March 2024, 14:03:01 »
In reactie 380 van 23 november 2023 plaatste ik onderstaand bericht:
Treinen van DB Regio naar Bentheimer Eisenbahn.
 In 2026 moeten er ieder uur blauw-witte treinstellen rijden tussen Bad Bentheim en Coevorden (RB56). Om deze reden werden er in september zes Lint-treinstellen van Deutsche Bahn overgekocht waarvan er drie aan de vloot van BE zullen worden toegevoegd. Dit worden de VT 116, 119 en 121 die bij de DB Regio respectievelijk de nummers 648 001/501, 648 004/504 en 648 006/506 droegen. De treinstellen werden door de Duitse Bahn als één pakket aangeboden. Voor de exploitatie zijn zes stellen voor de BE teveel. Daar om zal één Lint als onderdelen-leverancier gaan dienen, en zullen de andere twee weer verkocht worden. Tijdens het overbrengen van de eerste drie stellen naar Nordhorn is inmiddels bekend geworden dat deze vorige week woensdag bij een aanrijding met een IC-4 beschadigd zijn geraakt. De schade zou in de honderdduizenden euro's lopen. De andere drie stellen zijn aan het begin van deze maand van Mukran overgebracht naar Bentheim waar ze een controlebeurt krijgen en de blauwe huisstijl van de Bentheimer Eisenbahn aangemeten zullen krijgen. Tot op heden is dat nog niet gebeurd!

Goed ingelichte kringen melde mij dat de “nieuwe Treinstellen ergens in Coevorden-Heege  staan te wachten op de dingen die komen gaan.
Vandaag, 29 maart 2024, is het Goede Vrijdag. Alles is hier in Duitsland gesloten, dus is het lekker rustig op straat. Reden om weer eens richting Coevorden-Heege gegaan.

.
777  VT118 heeft zijn kop in de flank van de IC-4 gezet! Duidelijk is ook de schade aan de kop van de IC te zien.


778 Hier een wat beter beeld van de aanrijschade.


779 De achterop lopende VT 117 stond erbij en keek er naar. Over de exacte toedracht van het ongeluk kan ik helaas niets mededelen, ik weet het gewoon niet!


780 Enigszins apart van de anderen staat de VT 121, met het eigendomslogo van de BE op de kop, achter zware hekken met camera toezicht, te wachten op de dingen die komen gaan.


781 Door wat afstand te nemen kon de hele Lint op het plaatje gezet worden


782 De VT 121Vanuit een ander perspectief genomen. Het eigendomsmerk en de maatschappijlogo’s zijn al aangebracht.


783.De vier ander stellen. Op kop de VT117 dan de VT120, de VT 118 en tegen het blok de VT116. Ik mis in het rijtje de VT119?


784 De stellen van de andere zijde gezien.


785 De dakopbouw met de zware uitlaat


786 De nieuwe en voormalige eigenaar in een plaatje gevangen.


787 Het nummer met aangepast eigendomsmerk


788 Kleurrijk plaatje.


789 Kwam ook nog een opknappertje tegen!


 :'(


 :'(


 :'(
789-792 Zonder woorden.









« Laatst bewerkt op: 29 March 2024, 23:22:47 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 203
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #401 Gepost op: 29 March 2024, 20:12:34 »
Wie is eigenlijk de eigenaar van de dome-car. Zonde dat ie er zo bij staat. Heeft een beter lot verdient. Zou iets zijn voor de ZLSM om mee door de Limburgse heuvels te rijden.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #402 Gepost op: 30 March 2024, 10:10:40 »
De VT118 is niet tegen de ICE-4 aangereden maar andersom. Het verhaal wat ik er over gelezen in (in Railmagazine) is dat de dieseltreinstellen gestopt waren wegens een technisch probleem. Ineens was er een knal en kwam er een gehavend ICE treinstel voorbij. Dat blijkt ook wel uit de foto's want ook het ICE treinstel heeft schade aan de kopbak.

Toch wel een vreemd incident dit.
Inderdaad vreemd dat die ICE (kennelijk) een rijweg had terwijl dat andere treinstel kennelijk binnen het PVR stond.
Je zou denken dat er kennelijk niet gedetecteerd wordt dat een trein doorschiet en voorbij de 'witte balk' tot stilstand komt

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #403 Gepost op: 02 April 2024, 13:21:22 »
Wie is eigenlijk de eigenaar van de dome-car. Zonde dat ie er zo bij staat. Heeft een beter lot verdient.

Deze vraag is hier al meerdere malen gesteld, maar tot op heden nog geen bevredigend antwoord op gekomen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2843
    • Richie's homepage
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #404 Gepost op: 02 April 2024, 14:24:42 »
De laatste eigenaar was WagonCare Benelux (een BV met één persoon in dienst), maar die is failliet.