Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 108437 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #270 Gepost op: 16 april 2022, 11:21:26 »
Ik was afgelopen woensdag in Bad Bentheim en ben even naar het station gewandeld


1 Wat mij direct opviel was het grote aantal politie mensen op de beide perrons. Links is nog net de kop van de Regio expres naar Nordhorn te zien. Schuin daarvoor zien we de BE D21 of 22 in ruste


2 De Regio is vrijgegeven en vertrekt richting Nordhorm/Neuenhaus. Op de achtergrond komt een containertrein in zicht. Deze zal op spoor 2b een kort oponthoud in Bad Bentheim hebben.


3 De 193 729 loopt langzaam op spoor 2b binnen om even verder halt te houden.


4 Op spoor 3b staat de DB 101-118-8 te wachten tot dat de kruising van de twee hoofdsporen wordt vrijgegeven. Zij moet dadelijk verder met de intercity naar Berlijn die op spoor 1 zal binnenlopen.


5 De “Berlijn” trein, getrokken door de NS 1765, loopt stipt op tijd BB binnen


6 Pantografen neer en afkoppelen.


7 Los en beentjes weer omhoog


8Daar gaat ze met aan beide zijden 3 pitten bij.


9 De Duitse rangeerder staat te wachten op  zijn volgende klus. Ondertussen is de containertrein alweer vertrokken.


10 De 101 was netjes omgelopen naar de wachtsporen en is nu achteruit tegen de “Berlijntrein” aangelopen. Remproef nemen en wegwezen.


11 Tijdens het rangeerwerk van de 101 was er alweer een nieuwe goederentrein uit de richting Nederland aangekomen. Deze moest wachten op het vertrek van de Berlijntrein om weer verder te mogen.


12 Ik was verbaast over het type wagens die net gearriveerd waren. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.


13 En toen was het weer even rustig en konden we weer verder wandelen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #271 Gepost op: 16 april 2022, 11:31:21 »
Die wagens waar je op doelt zijn Zweedse wagens van de Volvo-onderdelen trein naar België. Rijdt meermaals per week, Lineas is de vervoerder.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #272 Gepost op: 29 april 2022, 15:58:40 »
Als antwoord op de vraag van Spoorzeven van 6 april j.l. de onderstaande krantenberichten van vorige week.
Er gebeurd dus genoeg, alleen is alles niet zo zichtbaar als deze overwegafsluitingen.
Leuker kunnen we het niet maken! ;D






Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #273 Gepost op: 04 mei 2022, 15:55:12 »
Ik moest vanmorgen in Neuenhaus zijn om brandstof voor de Dacia te halen en ben gelijk even in Velthausen  naar de vorderingen wezen kijken.



581 Zo zag het emplacement van Velthaus  er vorig jaar nog bij.  Op de achtergrond staan zo op het eerste gezicht enkele overwegbomen er doelloos bij


582  Het hoofdsignaal is nog afgekruist en een overweg die geen overweg is!


583  Hoe anders zag het er nu uit. Het hele gebied rondom het voormalige station is op de schop gegaan en de zo doelloos lijkende overweg is nu een echte overweg geworden.


584 De overweg met alles er op en er an.  Duidelijk is hier een gebied in ontwikkeling te zien.


585  Gezien in de richting Neuenhaus


586   De BE tweeling is ook aanwezig, maar nu met weggesneden stukken rails en wissels als lading


587 Hier word nieuwbouw gepleegd!  Als het spoor niet in de weg ligt laat men het rustig liggen. Je weet maar nooit!!


588  Of hier ooit nog spoor gerelateerde voertuigen voorbij zullen komen? De tijd zal het leren.


589  Gelijk even doorgereden naar Esch. Dit is de plaats waar de BE loc op de olieboot stond te wachten. Het onkruid begint het langzaam te winnen. Het gekke is dat de railstaven er uitzien dat zij meer bereden worden als die van het doorgaande hoofdspoor


590  Rechts glimt je gewoon toe terwijl links wat dofjes is.


591 Het hoofdsein is niet meer afgekruist en staat stralen rood te zijn. Naar rechts ging je naar de Exxon.


« Laatst bewerkt op: 04 mei 2022, 15:57:10 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #274 Gepost op: 12 mei 2022, 20:34:02 »
12 mei 2022


591  Vandaag even een rondje langs de BE gemaakt. Op het industrieterrein Coevorden-Heege  zag ik dat het voormalige Rheingold uitzicht rijtuig van plaats veranderd was. Het zag er zo niet nog smeriger uit als de laatste keer.


592 Detail van het rijtuignummer. Goed te zien dat de conditie van het rijtuig er niet op vooruit gaat.


593 Door naar Laarwald. Laarwald is het eerste station op Duits gebied waar de plaatselijke politiek nog grootse plannen mee heeft. Wat opvalt tov de laatste keer dat ik hier was, is de complete leegte van het emplacement. Niets herinnerd eraan dat hier jaren lang goederenwagens in de opslag hebben gestaan en op het laatst ook nog gesloopt werden.


594  Het enige wat zich niets van de spoorrust aantrok, is het onkruid! Ooit stonden hier de douanewagens te wachten op het in en/of uitklaren door de Zollbeampten.


595 Frappant is wel dat de seinen en het stopontspoorblok geheel vernieuw zijn.


596  Het spoor waarop de laatste wagens gesloopt zijn.


597 In iedergeval zijn de hoofdseinen niet meer afgekruist. Opvallend is wel dat het afbuigende spoor, het zgn inhaalspoor, meer bereden is dan het doorgaande hoofd spoor


598 Wisselsein zonder verlichting


599 Stopontspoor seinlantaarn


600 Hier is een diversiteit aan lantaarns te vinden


601 Een hypermodern seinmiddel aan een totaal verwaarloost perron


602 Dat het spoor enig onderhout verlangd  is duidelijk te zien aan de staat van de dwarshouten


603  Het vervoer van vandaag de dag. De bus naar Laar.


604 Hoogstede is een oase van rust. Op alle deuren van de ex-goederenloods zaten dikke sloten. Het enige bijzondere was dat er een groot bord aan de ingang van de Bahnhofstrasse geplaatst was.


605 Detail van het bord wat aan duidelijkheid niets te wensen laat.


606 Zoals zij hier zeggen “Holland” spreekt een woordje mee, maar tegen dat “Holland” heb ik grote bezwaren. Nederland en Nederlanders is de enige juiste woordkeuze.


607 Overzichtje van “Station Hoogstede”


608 Gezien van uit Hoogstede in de richting van Neuenhaus.



« Laatst bewerkt op: 12 mei 2022, 22:14:41 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #275 Gepost op: 12 mei 2022, 21:37:50 »
Bedankt voor de mooie detailfoto's.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #276 Gepost op: 13 mei 2022, 11:12:44 »
Sluit ik mij bij aan! Toch handig zo'n reporter ter plaatse ;)
Groet, Frank

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #277 Gepost op: 17 mei 2022, 17:37:00 »




Als onderdeel van het steunpakket voor stijgende energieprijzen heeft de federale regering het "ticket van 9 euro" ingevoerd. Het "9 Euro Ticket" is een maandelijks ticket en de promotie is beperkt tot een periode van drie maanden.
Reizigers van bussen en treinen kunnen vanaf 1 juni 2022 gebruik maken van het promotieticket. Het ticket van 9 Euro is alleen geldig in 2e klas in het lokaal vervoer (bus, trein, S-Bahn, U-Bahn en tram). Een overgang naar de 1e klas is zelfs met een toeslag niet mogelijk. In het langeafstandsverkeer (IC, ICE of EC) is het ticket niet geldig. Op onze blog vind je meer informatie over het 9€ ticket.




KRAFTVERKEHR EMSLAND - NIEUW LOGISTIEK MAGAZIJN IN COEVORDEN
Op een blootgestelde locatie en in de nabijheid van de EuroTerminal in Coevorden wordt een nieuw en modern logistiek magazijn gebouwd dat europa-brede verzending en wereldwijde import en export van goederen faciliteert. Het nieuwe logistieke magazijn combineert op intelligente wijze weg- en spoorvervoer. De moderne hal biedt perfecte omstandigheden dankzij de directe toegang tot het spoor, vooral voor weergevoelige goederen.

Meer informatie en de actuele video over de bouw van de hal is te vinden onder www.kraftverkehr-emsland.de
MOGEN WE EVEN VOORSTELLEN? ONZE NIEUWE WEBSITE!
We hebben het ontwerp en de structuur van de website van Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen herzien. Het doel was om onze aanbiedingen en diensten snel, gemakkelijk en duidelijk aan bezoekers te presenteren. Feedback, suggesties en opbouwende kritiek op de nieuwe website zijn welkom. Stuur gewoon naar marketing@bentheimer-eisenbahn.de. Klik hier voor de nieuwe website.

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 17:39:02 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #278 Gepost op: 16 juni 2022, 21:36:02 »





Uit de laatste nieuwsbrief. Voor u gelezen in Broomfield, Colorado.
Bentheimer Eisenbahn AG heeft bij de German Brand Award 2022 opnieuw een German Brand Award "Winnaar" gewonnen voor "125 jaar Bentheimer Eisenbahn" in de categorie "Excellence in Brand Strategy and Creation - Brand Communication - Print".

Door de coronapandemie was het niet mogelijk om het 125-jarig jubileum goed te vieren. Daarom brachten we de geschiedenis van het bedrijf tot leven in de vorm van twee jubileumkranten, Puzzelen, Memory en via sociale media. Bentheimer Eisenbahn AG & haar dochterondernemingen hebben een ontroerende geschiedenis die we graag delen met de regio en de mensen in de regio. We verplaatsen de provincie omdat het ons beweegt.

De German Brand Award is een initiatief van de German Design Council, een van 's werelds toonaangevende competentiecentra voor communicatie en kennisoverdracht op het gebied van design, branding en innovatie. De raad werd in 1953 opgericht op initiatief van de Duitse Bondsdag om de ontwerpcompetentie van de Duitse economie te versterken. De prijs voor succesvol merkbeheer in Duitsland wordt uitgereikt door een onafhankelijke jury bestaande uit bedrijven, wetenschap, adviesbureaus, dienstverleners en bureaus.

KRAFTVERKEHR EMSLAND - WIJ VOOR HET KLIMAATBOS
Wij, Kraftverkehr Emsland GmbH, zijn ons als transport- en logistieke dienstverlener bewust van onze verantwoordelijkheid voor klimaat- en milieubescherming. We zijn continu bezig met het optimaliseren van de processen op de lange termijn en werken op alle niveaus hulpbronnenbesparend. Maar we willen meer! Help ons om ons mooie graafschap Bentheim nog duurzamer te maken en plant met ons mee voor het klimaat.

Het project "Grafschafter Klimawald" zet zich actief in tegen bossterfte en plant nieuwe bossen en daarmee een toekomst in de provincie Bentheim. Nieuwe bosgebieden van in totaal 3,5 hectare worden gecreëerd uit blijvend grasland in de bovenste en onderste provincies, waarbij meer dan 40 ton CO2 wordt vastgelegd. Hiermee leveren we een belangrijke bijdrage aan de klimaatbescherming en de ontwikkeling van een duurzame regio in de provincie Bentheim. Hier vindt u het project dat wij willen steunen: Grafschafter Klimawald
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #279 Gepost op: 12 juli 2022, 15:13:22 »
Niet overal is het reces heilig, er zijn ook mensen die gewoon door werken!!




Uit het CDU Uelsener Burgerbote van juli 2022
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #280 Gepost op: 13 augustus 2022, 15:04:41 »



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #281 Gepost op: 19 augustus 2022, 13:23:35 »
Ben afgelopen dinsdag weer eens bij de BE in Nordhorn wezen kijken. Hier onder een paar plaatjes van de vorderingen aan het stationsgebouw.

zonder commentaar.
























Deze kreeg ik vandaag (19-08-2022) van de Bentheimer Eisenbahn.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2022, 14:55:25 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #282 Gepost op: 19 augustus 2022, 14:49:59 »
Na de “”Grote stad”  terug naar de “Klein Stadt Neuenhaus waar eerst getankt te hebben (1.67 de liter E10)  en dan door naar Esche Bahnhofweg


1 Het nu verlaten wissel naar de oliesporen in Osterwald


2 Alles aan het wissel is pas nog vernieuwd?

3 Helaas houd hier echt alles op richtin Osterwald. Is ook wel te zien aan de roestige spoorstaven

4 Dit in tegenstelling tot het voormalige olieovergave spoor


5 Vreemd dat er aan het doorgaande hoofdspoor richting Nederland GEEN sein staat ter dekking van het wissel


6 Tussen Berge en Scheerhorn word de Hauptstrasse door de BE gekruist. Hier is nog niets te zien van een evt doortrekking van de passagiersdienst richting Coevorden.


7 Ja de andreaskruisen en de waarschuwingslichten zijn vernieuw


8 evenals de waarschuwingsborden voor de Mch.


9 Een eindje verder in Nederland, zag ik dit bord staan. Zal wel niets met het spoor te maken hebben!?
















Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #283 Gepost op: 22 augustus 2022, 09:55:11 »
Dank Hans voor de mooie plaatjes!

Volgens mij staat er aan het hoofdspoor geen sein omdat men kosten wil besparen en daarom alle treinen via het zijspoor richting Coevorden moeten rijden. Ik ga er echter van uit dat, als de werkzaamheden voor het personenvervoer beginnen, daar alsnog een sein wordt geplaatst (en ook aan het zijspoor richting Neuenhaus, waar volgens mij ook geen sein staat). In Hestrup staan namelijk ook vier seinen binnen het stationsterrein, en in de berichten van de GN staat dat de beveiliging tussen Neuenhaus en Coevorden moet worden aangepast voordat het personenvervoer opstart. Dat betekend dat de BE nu in een eerste stap alleen de voor de goederentreinen noodzakelijke beveiliging heeft geinstalleerd.

En de overweg in Berge is volgens mij vernieuwd omdat die nu onder dekking van het inrijsein van station Berge is gekomen en dat sein niet compatibel is met de oude beveiliging.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Nachtelijke snoeiwerkzaamheden langs de BR56 tussen Bad Bentheim en Neuenhaus.
« Reactie #284 Gepost op: 17 september 2022, 13:21:16 »
Nachtelijke snoeiwerkzaamheden langs de BR56 tussen Bad Bentheim en Neuenhaus.




Vanaf komende zondag, 18 september, zal de Bentheimer Eisenbahn langs de spoorlijn tussen Bad Bentheimen-- Neuenhaus overtollige vegetatie verwijderen en dit kan nachtelijke overlast veroorzaken. Op regelmatige tijdstippen moeten we de overlast gevende vegetatie langs het spoor verwijder om de operationele veiligheid te handhaven aldus een uitgegeven persbericht van de BE. De werkzaamheden langs spoorlijn RB56 Bad Bentheim-Neuenhaus gaan  naar schatting van de BE drie weken duurden welke werkzaamheden deels 's nachts worden uitgevoerd. Het werk zal starten in Bad Bentheim en gaar daarvandaan in stapjes verder naar Neuenhaus.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.