Doel:€250.00
Donaties:€345.00

Per saldo:€95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrecht jaren 70 door Rob Hagg
Vandaag om 09:06:12
GATX zans knikketelwagon H0 door RodeDuivel
Vandaag om 08:57:35
Tillig 2020 (spoor TT) door SimonSt
Vandaag om 08:35:03
Coöperatie de Eendracht door Daniel Caso
Vandaag om 08:34:00
1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer. door Daniel Caso
Vandaag om 08:26:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:26:37
Tillig 2020 (H0/H0e) door SimonSt
Vandaag om 08:23:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:16:59
Auhagen 2020 door sander1985
Vandaag om 08:00:43
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door desperado112
Vandaag om 07:54:24
Loewe 2020 door mass am see
Vandaag om 07:52:31
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 07:51:50
Exacttrain 2020 door Rick
Vandaag om 07:47:32
Artitec 2020, raad-draadje door jurrie-burrie
Vandaag om 07:40:05
KATO chassis 11-110 door Lucien
Vandaag om 06:12:16
Nederlandse geluidsprojecten (voor Loksound, Zimo of anderszins). door Marcel112
Vandaag om 02:22:48
Raadplaatje door GerardvV
23 januari 2020, 23:51:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mardig23
23 januari 2020, 23:38:58
Projekt 083-338 door 44
23 januari 2020, 23:09:33
EifelBurgenBahn door 44
23 januari 2020, 22:53:56
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
23 januari 2020, 22:41:44
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Daniel Caso
23 januari 2020, 22:26:21
Deining in Dönsdorf door Basilicum
23 januari 2020, 22:04:16
Bouw Bührtal III door Daniel Caso
23 januari 2020, 22:02:52
BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders door Olaf
23 januari 2020, 21:42:06
Rangeerbaantje cementfabriek Rhätische Bahn (H0m) door SimonSt
23 januari 2020, 21:41:10
Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS.... door Ronald Halma
23 januari 2020, 21:30:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
23 januari 2020, 21:26:54
MB-module: Hielan Ware door Chris80
23 januari 2020, 21:07:48
Wat is een goede plek om oude plastic kits te kopen? door Pauldg
23 januari 2020, 21:07:09
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 16451 keer)

Bertholdowitsch

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:31:31 »
Wat betreft de wissels: de meeste wissels zijn inderdaad nog steeds handbediend, maar velen zijn wel vanwege de hervatting van het personenvervoer opgeknapt. Zo ook de wissel op afbeelding 154: het sein dat eraan vast zit is nieuw, wat je ook kunt zien aan de code die erop staat. In de vorige jaren stonden er niet zulke lange code's op die seinen bij de Bentheimer Eisenbahn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #91 Gepost op: 06 november 2019, 15:06:23 »
Reportage van bentheimer eisenbahn door  de ndr  helaas alleen in duits.
https://www.youtube.com/watch?v=tM_KrdshRqI

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10588
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #92 Gepost op: 06 november 2019, 16:08:54 »
Met enorm plezier naar gekeken. Past perfect in dit draadje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 438
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2019, 19:39:04 »
Dank voor de tip; een interessante film. Aanbevolen!
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een modelbaan in spoor 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10588
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #94 Gepost op: 05 december 2019, 11:29:37 »
Tweede Kamer akkoord met haalbaarheidsonderzoek Nedersaksenlijn
Gepubliceerd op 05-12-2019 om 10:28

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat een haalbaarheidsonderzoek laten doen naar de aanleg van een rechtstreekse spoorverbinding tussen Enschede en Groningen, de zogenaamde Nedersaksenlijn. De Tweede Kamer ging deze week akkoord met een motie voor dit onderzoek. Volgens de indiener van de motie, Kamerlid Stieneke van der Graaf, kan een doorgetrokken spoorverbinding aan de oostelijke grens van Nederland tussen Enschede en Groningen via Coevorden en Emmen zorgen voor versterking van de leefbaarheid en sociaaleconomische ontwikkelingen in de regio.Daarnaast kan het een impuls zijn voor het goederenvervoer. In het onderzoek moet de aansluiting voor goederen- en personenvervoer op de Bentheimer Eisenbahn mee worden genomen.Treinreizigers die vanuit Twente naar Groningen willen, moeten nu via Zwolle en Meppel reizen. Tussen Emmen en Stadskanaal ligt nu geen spoor. Het gaat om een traject van ongeveer 18 kilometer. De kosten voor de aanleg van de verbinding worden geschat op 250 miljoen euro. In het verleden lag er wel een spoorlijn tussen Emmen en Stadskanaal. Deze begin vorige eeuw aangelegde spoorverbinding is na de Tweede Wereldoorlog in gedeeltes gesloten en opgebroken. De tijdswinst zou circa 20 minuten zijn, maar daarnaast is een van de argumenten dat de drukke lijn Zwolle-Meppel er mee wordt ontlast. Een directe verbinding tussen de universiteitssteden Groningen en Enschede wordt ook als voordeel genoemd. Naar verwachting is het onderzoek in het najaar van 2020 afgerond en kan de Kamer worden geïnformeerd over de uitkomsten.
In 2016 is er al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de verbinding door de Universiteit Twente. Ondanks de lovende resultaten bleken de geschatte kosten van de aanleg, 250 miljoen euro, een te groot struikelblok. Afgelopen jaar kreeg de Christenunie in de Provinciale Staten van Overijssel wel weer een meerderheid bereid tot het uitvoeren van een nieuwe haalbaarheidsstudie.

« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 11:32:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #95 Gepost op: 05 december 2019, 12:12:00 »
Is er een hoofdreden waarom het 250 miljoen zou kosten,afgezien van het spoor dan.
Ik ken dat traject niet maar welke (bijzondere) kunstwerken/bruggen zijn er dan nodig/op welke plaats?
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 14:27:10 door dennie »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10588
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.