Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 23:45:03
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Freek Jonkers
Vandaag
om 23:23:52
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 23:23:47
Wisselsymbool veranderen Ecos2
door
nico99
Vandaag
om 23:19:44
Projekt 083-338
door
44
Vandaag
om 23:18:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:18:07
Roco BR44, waar onderdelen verkrijgbaar?
door
hein frunt
Vandaag
om 23:08:17
Wie gaat NL-rijtuigen uitbrengen in schaal n?
door
Marcel112
Vandaag
om 23:05:30
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking
door
MarkSpoor
Vandaag
om 23:01:45
Aansluiten ledverlichting op trafo via rijregelaar, 3 a 5V
door
GMA70
Vandaag
om 22:58:13
Klein Hertogdom Moresnet in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:55:27
Roco OBB 1089 krokodil rijdt slecht.
door
Dwergsein
Vandaag
om 22:50:13
Den Zoedel Tramt
door
Huup
Vandaag
om 22:22:21
Harz-draisine in spoor 0e
door
Tulpendaal
Vandaag
om 22:10:17
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
door
1200blauw
Vandaag
om 22:09:39
NL nummerborden voor Piko Benelux-hondekop
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 22:04:24
Knooppunt aan de Twentelijn
door
1200blauw
Vandaag
om 21:54:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Frans v H
Vandaag
om 21:45:55
Rheinburgh, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 21:41:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Sean
Vandaag
om 21:35:40
Walcherense (Zeeuwse) tram in spoor G
door
Duikeend
Vandaag
om 21:33:44
Richtingsafhankelijke detectie / melding op digitale baan.
door
RBlok
Vandaag
om 21:31:56
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:24:00
Restauratie TEE treinstel
door
Peter Kleton
Vandaag
om 21:15:34
Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers?
door
GMA70
Vandaag
om 21:10:56
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ?
door
Martin Welberg
Vandaag
om 20:51:13
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte
door
Frycio82
Vandaag
om 20:44:31
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 20:42:39
Raccordement diorama
door
Jeroenproj
Vandaag
om 20:31:02
Blok kleurt niet mee in Koploper.
door
Rinuswaardenburg
Vandaag
om 20:22:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
10
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 28712 keer)
SBBcargo
Offline
Berichten: 611
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #30 Gepost op:
02 juli 2019, 14:52:34 »
Gelogd
Marius
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 10933
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #31 Gepost op:
06 juli 2019, 09:24:57 »
071+ D.E.J.V.M.
«
Laatst bewerkt op: 06 juli 2019, 13:49:49 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9759
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #32 Gepost op:
06 juli 2019, 10:09:29 »
E. J. A. M. V.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
\|/
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 10933
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #33 Gepost op:
06 juli 2019, 14:07:02 »
071 Vandaag is het de grote dag. Publieksritten voor 1 euro heen en weer naar Bad Bentheim.
072 Ik was op tijd om de eerste rit mee te maken, althans dat dacht ik. Er waren nog wat parkeerplekjes vrij, dus geen probleem. Tijd genoeg om de 115 op de plaat te zetten
073 De volledige technische naam en nummer van het treinstel
074 En we noemen hem………..
075 Na dat de laatste passagiers de staanplaatsen hadden ingenomen, dat staan was de reden om niet mee te gaan, sloot de wagenvoerder de deuren en was het tijd voor Abfart.
076 Het sein staat op groen dus gaat het los.
077 Ik dacht tijd genoeg te hebben om op het gemakje de trein op Neuenhaus sud te platen, maar vandaag hield men zich niet zo strak aan de dienstregeling Jammer dan.
078 Na een half uurtje bij de overweg in de drukke B403 gewacht te hebben kwam de tegen trein er al weer aan
079 Wat mij opviel buiten het ontbreken van de hekken langs het spoor was het gedecideerde geluid van de overwegbellen. Je moet goed luisteren om deze te horen. De stoplichten waren duidelijk genoeg daar iedereen netjes en op tijd stopte.
080 Na de overweg gaat de trein parallel aan de B403 richting Neuenhaus Sud. Met een snelheid van over de 100km/h was de trein niet in te halen!
081 In Neuenhaus waren Japanse toestanden te zien. Ik denk dat de BE het vandaag te vervoeren passagiers aantal ruim onderschat heeft. De trein kwam vol uit Bad Bentheim en Nordhorn in Neuenhaus aan en daar wilde zo’n zelfde aantal ook nog eens instappen. Als haringen in een ton.
082 Nu hebben we te maken met nummer 112 Furst Alexis Carl zu Bentheim und Steinfurt
083 Het wagen nummer
084 Vandaag maar niet zo op letten!
085 Ik laat de trein in Neuenhaus achter en ga als een speer naar Neuenhaus Sud
086 Tot mijn verrassing was ik de enige die hier te vinden was. Onbekend maakt onbemind
087 Moderne tiptoets voor het kiezen en betalen van je kaartje
088 Vlak voor dat de trein op Sud arriveerde was er nog een gezin aangekomen die ook graag met de trein mee wilde gaan. Helaas moesten zij geweigerd worden om de dood eenvoudige reden dat zij er niet meer bij konden. De wagenvoerder verontschuldigde zich bij deze mensen en deelde wel mee dat de volgende trein, die over een klein half uurtje komt, uit een dubbelstel zal bestaan. Geeft wat meer lucht.
089 Hierna verdween het stel in de bocht naar Nordhorn
090 Liniennetzplan Niedersachsen waarin opgenomen de Bentheimer Eisenbahn
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 5876
Forummoderator
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #34 Gepost op:
06 juli 2019, 18:56:28 »
Leuke fotoserie, bedankt! Op die manier kunnen we allemaal meegenieten. Leuk voor de Bentheimer Eisenbahn dat de belangstelling zo groot is.
(Ik smokkel nog even de twee resterende DSO links erin:
deel 2, treinstellen
en
deel3, dieselloks
).
Toch wel heel mooi dat er op deze lijn weer personenvervoer plaats vindt. Ik weet niet hoe historisch bewust de Bentheimer Eisenbahn als bedrijf is, maar ik kan me voorstellen dat het een enorme kick geeft (als bedrijf) om na al die jaren weer met passagiertreinen te kunnen rijden.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 10933
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #35 Gepost op:
06 juli 2019, 20:24:49 »
Dank Reinout voor je mooie woorden en de welkome aanvullingen in dit draadje.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
dennie
Offline
Berichten: 1274
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #36 Gepost op:
08 juli 2019, 15:15:57 »
https://www.youtube.com/watch?v=V_cEkDc0sRQ
2 vloggers hebben een reportage over lijn en treinstellen gedaan
Gelogd
mass am see
Offline
Berichten: 3073
is met treintjes aan het spelen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #37 Gepost op:
08 juli 2019, 19:50:47 »
Gisteravond even met Bas in Nordhorn geweest, daar wisselen de treinen uit Bentheim en Neuenhaus.
vanaf het perron gezien richting Bentheim.
de VT114 richting Neuenhaus.
VT114 en VT113 aan het perron van Nordhorn.
de VT113 richting Bentheim.
nog niet alles is klaar de hekken rond het perron moet nog vervangen worden .
voor de gene die wil fotograferen in Nordhorn de trein rijdt een uursdienst en op tussen 27 en 31 min over wisselen hier de treinen.
mvgr Evert en Bas
Gelogd
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 444
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #38 Gepost op:
09 juli 2019, 13:03:53 »
Nooit geweten dat Nordhorn in Engeland ligt...
Groet, Raymond v/d Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=78099.0
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 10933
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #39 Gepost op:
09 juli 2019, 16:24:32 »
Dit ontgaat mij even?
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Grasmaijer
Offline
Berichten: 2344
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #40 Gepost op:
09 juli 2019, 16:43:42 »
Mij ook, maar misschien doelt Raymond op het links rijden van de treinstellen?
Mij valt iets anders op in de laatste foto: wat lelijk die blikken schoorsteen van de plaatselijke imbiss.
Zeker geen schoonheidscommissie daar.
Gelogd
Tschüss Genossen,
Hans
Ik wou dat het weer donker was
https://flmretrobahn.jimdo.com/
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 10933
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #41 Gepost op:
09 juli 2019, 17:42:46 »
Als je je passagiers ordentelijk wil laten in en uitstappen dan zal je in Neuenhaus wel van het linkerspoor gebruik moeten maken. Neuenhaus heeft n.l. maar een (1) perron. Voordeel is wel dat je voor de retoursreis gelijk goed staat
Wat die afvoer aangaat, wegens de zeer scherpe veiligheidsvoorschriften mogen dis soort later bij geplaatste afvoeren niet, zoals in Nederland meestal de gewoonte is, door een stenenmantel gecamoufleerd worden. Dit gaat ook op voor bv de afvoer van een openhaard. Inderdaad een zeer lelijk gezicht.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 444
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #42 Gepost op:
10 juli 2019, 13:56:42 »
Er zijn tientallen, zoniet honderden stations met maar 1 middenperron. Waarom de trein dan in Nordhorn links moet rijden is mij een raadsel. Als hij rechts had gereden kon je ook gewoon instappen want er is maar 1 perron en aan beide zijden zitten deuren om in- en uit te stappen. En de trein heeft 2 cabines dus de richting waarin een trein rijdt heeft er ook niets mee te maken. Heb je op het vorige station de verkeerde trein gepakt, dan is een middenperron wel handig om meteen de juiste trein terug te kunnen nemen. Bij zijperrons lukt je dat vaak niet.
Hebben we in Nederland trouwens enkelsporige baanvakken met 1 middenperron waar gekruisd wordt? Winsum zeker, maar daar rijdt men rechts. Scheemda in de spitsuren nog misschien (toen de armseinen er nog stonden zeker, en ook toen werd rechts gereden). Vriezeveen
heeft
(nee dus, zie ik op Google Earth) had ook een middenperron en daar reden ze ook rechts. Vroomshoop nog wel maar daar heb ik geen ervaringen mee. Toen er nog plan U's langs Beesd reden, werd daar wel links gereden, tenminste de kruisingen die ik gezien heb. En dat perron was en is erg smal.
Als er 2 perrons zijn wordt er soms wel links gereden. Te Leerdam kwam de trein uit Geldermalsen op spoor 1 binnen en uit Gorichem op spoor 2 en daar zijn zelfs verschoven perrons. Mensen moesten dan vaak wel voor de gesloten overpad wachten als ze uit Gorichem kwamen. Ook in Gorichem en Sliedrecht met 2 perrons werd links gereden. Ik weet niet of de procedures op die lijn nu nog steeds zo zijn.
Groet, Raymond van den Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=78099.0
sander1985
Offline
Berichten: 1800
Team Mitropa *
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #43 Gepost op:
10 juli 2019, 14:08:43 »
In Waddinxveen ook enkelspoor met middenperron en kruising van spoorverkeer. Hier wordt ter plekke van het perron ook altijd links gereden (gekeken vanaf de rijrichting).
Gelogd
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda
Falkenberg
Offline
Berichten: 3416
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
«
Reactie #44 Gepost op:
10 juli 2019, 14:14:45 »
Het is heel eenvoudig: uit Neuenhaus rij je op spoor 1 recht binnen in Nordhorn, dan hoef je niet aftakkend binnen te rijden, scheelt meestal tijd bij het binnenrijden. Aan de andere kant vanuit nordhorn ligt voorzover ik kan zien een R500/1:12 wissel, waardoor er met 60 kan worden binnengereden. Of dat kan is afhankelijk van de snelheid op de brug van het kanaal en de spoorwegovergang die daar liggen. In ieder geval kiest men in het algemeen voor rechtdoor binnen rijden en aftakkend vertrekken (ondat de snelheid dan sowieso laag ligt)
dirkjan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
10
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.