Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 110628 keer)

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #60 Gepost op: 23 september 2019, 19:29:51 »
Maar als je goed kijkt op één van de voorgaande foto' s, dan zie je dat er nog hoogstaande Sh1 Signale vóór de Bü staan (bij elk spoor), dus de Bü is wel degelijk afgedekt.

Mvg Bas

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3007
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #61 Gepost op: 23 september 2019, 20:30:02 »
Opmerkelijk dat Bentheim Nord niet meer als eindpunt voor de reizigerstrein van de BE gebruikt wordt maar het DB station van Bad Bentheim. klantvriendelijker is het wel. Toch jammer, ik hoopte dat het oude gebouw zijn oude functie weer ging vervullen.
Groeten,
Richard

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #62 Gepost op: 23 september 2019, 21:20:08 »
gaaf die histerische plaatjes met die accutriebwagen en Formsignale  (y)
Valt me op dat de seinen VOORBIJ de overweg staan, die wordt dus niet gezekerd met de seinen....nooit gezien!
Dat heb je wel op meerdere plaatsen in Duitsland, ook anno 2019 nog.
Mocht je daar aan de kant gaan wordt je ook medegedeeld dat je voor de overweg moet stoppen. Bij het binnenrijden ligt de overweg uiteraard dicht en als de machinist de melding heeft gedaan dat hij tot stilstand is gekomen gaan de overwegbomen weer omhoog.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #63 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:26:42 »
Die instap-constructies in afbeelding 148: is dat soms gebruikt tijdens de periode met proefritten? Misschien ook om met rolstoelen te testen? Ik weet niet of ze toen al door konden rijden tot het eigenlijke station.

Of, brainstormend, misschien iets tijdens de feestelijke openingsritten? Dat ze op het oude perron een grote feesttent neer konden zetten? Ik gok maar wat.

Reinout

Op busundbahn.de staat dat de Bentheimer Eisenbahn aan het eigen spoor een extra perron wil bouwen om bij storingen beter te kunnen reageren. Misschien hebben deze instap-constructies daarmee te maken? Zie voor het bericht: https://www.busundbahn.de/nachrichten/infrastruktur/detail/news/strecke-nach-neuenhaus-guter-start.html

Daarin staat trouwens ook dat de lijn tot nu toe de verwachtingen wat betreft reizigersaantallen heeft overtroffen (meer dan 2000 reizigers per dag).

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #64 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:31:31 »
Wat betreft de wissels: de meeste wissels zijn inderdaad nog steeds handbediend, maar velen zijn wel vanwege de hervatting van het personenvervoer opgeknapt. Zo ook de wissel op afbeelding 154: het sein dat eraan vast zit is nieuw, wat je ook kunt zien aan de code die erop staat. In de vorige jaren stonden er niet zulke lange code's op die seinen bij de Bentheimer Eisenbahn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #65 Gepost op: 06 november 2019, 15:06:23 »
Reportage van bentheimer eisenbahn door  de ndr  helaas alleen in duits.
https://www.youtube.com/watch?v=tM_KrdshRqI

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #66 Gepost op: 06 november 2019, 16:08:54 »
Met enorm plezier naar gekeken. Past perfect in dit draadje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1188
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #67 Gepost op: 06 november 2019, 19:39:04 »
Dank voor de tip; een interessante film. Aanbevolen!
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #68 Gepost op: 05 december 2019, 11:29:37 »
Tweede Kamer akkoord met haalbaarheidsonderzoek Nedersaksenlijn
Gepubliceerd op 05-12-2019 om 10:28

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat een haalbaarheidsonderzoek laten doen naar de aanleg van een rechtstreekse spoorverbinding tussen Enschede en Groningen, de zogenaamde Nedersaksenlijn. De Tweede Kamer ging deze week akkoord met een motie voor dit onderzoek. Volgens de indiener van de motie, Kamerlid Stieneke van der Graaf, kan een doorgetrokken spoorverbinding aan de oostelijke grens van Nederland tussen Enschede en Groningen via Coevorden en Emmen zorgen voor versterking van de leefbaarheid en sociaaleconomische ontwikkelingen in de regio.Daarnaast kan het een impuls zijn voor het goederenvervoer. In het onderzoek moet de aansluiting voor goederen- en personenvervoer op de Bentheimer Eisenbahn mee worden genomen.Treinreizigers die vanuit Twente naar Groningen willen, moeten nu via Zwolle en Meppel reizen. Tussen Emmen en Stadskanaal ligt nu geen spoor. Het gaat om een traject van ongeveer 18 kilometer. De kosten voor de aanleg van de verbinding worden geschat op 250 miljoen euro. In het verleden lag er wel een spoorlijn tussen Emmen en Stadskanaal. Deze begin vorige eeuw aangelegde spoorverbinding is na de Tweede Wereldoorlog in gedeeltes gesloten en opgebroken. De tijdswinst zou circa 20 minuten zijn, maar daarnaast is een van de argumenten dat de drukke lijn Zwolle-Meppel er mee wordt ontlast. Een directe verbinding tussen de universiteitssteden Groningen en Enschede wordt ook als voordeel genoemd. Naar verwachting is het onderzoek in het najaar van 2020 afgerond en kan de Kamer worden geïnformeerd over de uitkomsten.
In 2016 is er al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de verbinding door de Universiteit Twente. Ondanks de lovende resultaten bleken de geschatte kosten van de aanleg, 250 miljoen euro, een te groot struikelblok. Afgelopen jaar kreeg de Christenunie in de Provinciale Staten van Overijssel wel weer een meerderheid bereid tot het uitvoeren van een nieuwe haalbaarheidsstudie.

« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 11:32:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #69 Gepost op: 05 december 2019, 12:12:00 »
Is er een hoofdreden waarom het 250 miljoen zou kosten,afgezien van het spoor dan.
Ik ken dat traject niet maar welke (bijzondere) kunstwerken/bruggen zijn er dan nodig/op welke plaats?
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 14:27:10 door dennie »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #71 Gepost op: 14 maart 2020, 15:12:21 »
De Duitse CDU politicus Albert Stegemann zegt hierover dat de Deutsche Bahn hem verzekerd heeft dat er absoluut geen verandering in de plannen zijn gekomen. De opgedoken geruchten dat op korte termijn de Oost-West verbinding over Emmerich gaat lopen zijn voor een deel uit de lucht gegrepen. Steegemann waarschuwt dat de regio alert moet blijven en er alles aan moet doen om de verbinding via Bad Bentheim en Rheine aantrekkelijker te maken ” Zo moet zeker al in 2023 de overstaptijden op het knooppunt Rheine tussen de Regionalexpress en de Intercity treinen drastisch verkort worden. Nu, anno 2020, moeten reizigers die van de "Emsland-lijn" gebruik maken het tot 2024 met de oude dienstregeling doen. Na 2024 gaan de wacht- en overstaptijden oplopen tot 2 uur en langer. Als deze situatie van lange wachttijden blijft bestaan is dat een ramp voor de Regio, de Bentheimer Eisenbahn en het spoor in het algemeen. Ondanks deze moeilijkheden prees Stegemann uitdrukkelijk de geplande nauwe integratie, in 2024, van de twee IC-verbindingen in Rheine. "De reistijden zijn hier wel goed op elkaar afgestemd. Helaas zijn de stations Geeste, Leschede en Salzbergen niet aangesloten op het langeafstandsverkeer en kunnen dus niet mee profiteren van deze verbeteringen.
Eind 2023 worden de huidige intercity treinen op de IC-lijnen Amsterdam-Berlijn vervangen door moderne ECx-treinen met ICE-comfort. Door de gewijzigde dienstregeling en de verhoogde topsnelheid wordt de reistijd met ongeveer 30 minuten verkort.
Het is inderdaad geen onmogelijkheid dat de directe verbinding Amsterdam-Berlijn via Emmerich "tijdelijk"werkelijkheid gaat worden. Voordat de directe verbinding over Bad Bentheim naar Amsterdam/Berlijn realiteit is moet eerst nog het traject Hamm-Bielefeld-Hannover worden uitgebreid. De route over Emmerich zal geen reistijdvoordelen opleveren ten opzichte van Bad Bentheim.

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2020, 15:55:37 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #72 Gepost op: 14 maart 2020, 16:43:49 »
Dus praktisch het STAR traject reviseren, doortrekken over het oude trace naar Ter Apel en het gat tussen Ter Apel en Emmen vullen...

De reden dat het een boel geld gaat kosten is dat zelfs met hergebruik van de oude infra je een boel spullen moet opruimen / uitkopen die je onderweg tegenkomt... zoals een paar brede N wegen, kanalen en bedrijfspanden

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #73 Gepost op: 28 juni 2020, 09:32:31 »
Uit de "SonntagsZeitung van 28 juni 2020

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2020, 11:18:06 door 44 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #74 Gepost op: 10 oktober 2020, 14:45:54 »


Ook dat kom je hier tegen!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.