Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 21:38:08
Minder wissels
door
Huup
Vandaag
om 21:36:40
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:22:15
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:21:04
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Hans1963
Vandaag
om 21:17:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:17:03
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
jdk
Vandaag
om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
hervé
Vandaag
om 20:54:22
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union)
door
Edwin2121992
Vandaag
om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Martijn193
Vandaag
om 19:12:04
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet.
door
Voske
Vandaag
om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
Huup
Vandaag
om 17:50:50
NS 6100 van GM&S
door
Gerke
Vandaag
om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Peter J K
Vandaag
om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:47:03
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:06:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Erwin 054
Vandaag
om 08:53:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
8
9
[
10
]
11
Omlaag
Auteur
Topic: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen (gelezen 34892 keer)
Daan!
Online
Berichten: 4557
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #135 Gepost op:
27 December 2021, 22:40:48 »
En van welk standaard platform komt V250 dan af?
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #136 Gepost op:
29 December 2021, 01:19:05 »
Citaat van: Daan! op 27 December 2021, 22:40:48
En van welk standaard platform komt V250 dan af?
Nog betere vraag: welke standaard componenten en systemen hebben ze erin gestopt?
Gelogd
Joop_L
Offline
Berichten: 1594
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #137 Gepost op:
29 December 2021, 10:19:57 »
Je ontwijkt dus gewoon om antwoord te geven op Daan! z'n vraag.. De V250 is van de grond af aan compleet nieuw ontworpen. Enige wat naderhand is aangepast is die afzichtte langere neus, want IL&T vond het origineel niet goed genoeg voor 250 km/h.
Gelogd
Groeten Joop, machinist Lls
Daan!
Online
Berichten: 4557
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #138 Gepost op:
29 December 2021, 10:29:42 »
Precies wat Joop zegt. mDDM, je verhaal klopt niet. Je hebt ergens ooit wat gelezen en gehoord, vult daar zelf nog wat bij aan en zet het vervolgens hier neer of het de waarheid is.
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #139 Gepost op:
29 December 2021, 10:45:54 »
Ik heb gezegd:
"Essentieel in deze benadering is dat de opdrachtgever niets zelf ontwikkelt, zich niet met de bouw bemoeit en alle verantwoordelijkheid volledig bij de leverancier legt, die de trein als turnkey project moet opleveren."
Daar gaat het om.
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #140 Gepost op:
29 December 2021, 10:56:44 »
Overigens stond AnsaldoBreda nadat HSA de bestelling voor de V250 had geplaatst, met een grote stand op de Railtech beurs in Utrecht. Maar toen ik de vertegenwoordiger van de treinenbouwer feliciteerde met de opdracht en nog wat over deze trein door wilde praten, had hij geen idee waar ik het over had. Wel gek, je staat op een beurs in het land van een spoorbedrijf dat juist een grote bestelling bij jouw bedrijf heeft geplaatst, en je weet er helemaal niet van.
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2021, 11:52:28 door mDDM
»
Gelogd
Daan!
Online
Berichten: 4557
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #141 Gepost op:
29 December 2021, 10:57:14 »
Alleen is dat je eigen definitie, want bij "van de toonbank" wordt een standaard product bedoeld.
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #142 Gepost op:
29 December 2021, 11:09:17 »
Ik heb gezegd:
"Van de toonbank kopen is een ruim begrip"
. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat daar bij NS mee bedoeld werd. Maar iedereen had daar zijn eigen voorstelling bij, dus een exacte definitie is niet te geven.
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #143 Gepost op:
29 December 2021, 11:50:13 »
Vandaag is een nieuw draadje gestart over de nieuwe treinen Parijs-Milaan van Trenitalia. Deze worden gereden met de ETR 1000, ook een product van Bombardier/AnsaldoBreda. Volgens Wikipedia komt het ontwerp voort uit zowel de Bombardier Zefiro zoals geleverd aan China, als de V250 van AnsaldoBreda.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=101087.0
Gelogd
Joop_L
Offline
Berichten: 1594
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #144 Gepost op:
29 December 2021, 16:09:49 »
Je praat veel, zegt weinig, mDDM. Enige wat je doet is ontwijkende antwoorden geven op Daan! z’n vragen.
Gelogd
Groeten Joop, machinist Lls
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #145 Gepost op:
29 December 2021, 18:09:43 »
Is dit een kruisverhoor of zo?
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26761
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #146 Gepost op:
29 December 2021, 20:49:55 »
Nee, het is gewoon een verzoek om een eerdere uitspraak te onderbouwen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #147 Gepost op:
29 December 2021, 22:54:05 »
Een paar passages uit het rapport van de parlementaire enquêtecommissie Fyra:
"...Uitgangspunt bij het opstellen van het bestek is zo veel mogelijk standaardtreinen aan te schaffen. Vanaf het begin is duidelijk dat ook standaardtreinen hoe dan ook aangepast zullen moeten worden om te voldoen aan de technische specificaties van de HSL-Zuid..."
"...U weet dat er achter de manier waarop met de leverancier werd omgegaan, een filosofie lag. NS Financial Services vond dat het toch veel meer een turnkeyproject zou moeten zijn. Daarbij grijpt de opdrachtgever zo min mogelijk in en heeft hij zo min mogelijk invloed op wat er in de fabriek gebeurt..."
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2021, 22:57:42 door mDDM
»
Gelogd
Daan!
Online
Berichten: 4557
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #148 Gepost op:
29 December 2021, 23:34:36 »
En dus was V250 geen toonbank-product. Hoe ruim je de definitie ook neemt.
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
«
Reactie #149 Gepost op:
30 December 2021, 10:53:02 »
Het gaat er niet om hoe ruim jij die definitie neemt, maar hoe bij NS gedacht werd. "Van de toonbank kopen" was destijds net zo een vaag begrip als "light rail". Iedereen had er zijn eigen voorstelling bij en het werd te pas en te onpas geroepen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
8
9
[
10
]
11
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen