Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:49:07
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Hlv53
Vandaag om 12:44:36
Heroplage Artitec Plan W? door Tomasso
Vandaag om 12:41:16
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 12:37:55
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Ben
Vandaag om 12:26:06
De Projecten van RetroJack door Theo Mol
Vandaag om 12:20:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:57:31
Ronald doet de Fork Challenge! door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:29:45
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:18:45
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door VAM65
Vandaag om 11:16:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door MarcNL
Vandaag om 11:13:57
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
Vandaag om 11:12:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door R1954
Vandaag om 11:10:32
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Eric v C
Vandaag om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:43:07
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 10:11:25
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door orientexpress
Vandaag om 10:03:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:23:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 09:08:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:07:40
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225 door Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
13 July 2025, 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
13 July 2025, 16:20:08
  

Auteur Topic: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen  (gelezen 34395 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #135 Gepost op: 27 December 2021, 22:40:48 »
En van welk standaard platform komt V250 dan af?

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #136 Gepost op: 29 December 2021, 01:19:05 »
En van welk standaard platform komt V250 dan af?

Nog betere vraag: welke standaard componenten en systemen hebben ze erin gestopt?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #137 Gepost op: 29 December 2021, 10:19:57 »
Je ontwijkt dus gewoon om antwoord te geven op Daan! z'n vraag.. De V250 is van de grond af aan compleet nieuw ontworpen. Enige wat naderhand is aangepast is die afzichtte langere neus, want IL&T vond het origineel niet goed genoeg voor 250 km/h.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #138 Gepost op: 29 December 2021, 10:29:42 »
Precies wat Joop zegt. mDDM, je verhaal klopt niet. Je hebt ergens ooit wat gelezen en gehoord, vult daar zelf nog wat bij aan en zet het vervolgens hier neer of het de waarheid is.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #139 Gepost op: 29 December 2021, 10:45:54 »
Ik heb gezegd: "Essentieel in deze benadering is dat de opdrachtgever niets zelf ontwikkelt, zich niet met de bouw bemoeit en alle verantwoordelijkheid volledig bij de leverancier legt, die de trein als turnkey project moet opleveren." Daar gaat het om.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #140 Gepost op: 29 December 2021, 10:56:44 »
Overigens stond AnsaldoBreda nadat HSA de bestelling voor de V250 had geplaatst, met een grote stand op de Railtech beurs in Utrecht. Maar toen ik de vertegenwoordiger van de treinenbouwer feliciteerde met de opdracht en nog wat over deze trein door wilde praten, had hij geen idee waar ik het over had. Wel gek, je staat op een beurs in het land van een spoorbedrijf dat juist een grote bestelling bij jouw bedrijf heeft geplaatst, en je weet er helemaal niet van.
« Laatst bewerkt op: 29 December 2021, 11:52:28 door mDDM »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #141 Gepost op: 29 December 2021, 10:57:14 »
Alleen is dat je eigen definitie, want bij "van de toonbank" wordt een standaard product bedoeld.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #142 Gepost op: 29 December 2021, 11:09:17 »
Ik heb gezegd: "Van de toonbank kopen is een ruim begrip". Ik heb geprobeerd uit te leggen wat daar bij NS mee bedoeld werd. Maar iedereen had daar zijn eigen voorstelling bij, dus een exacte definitie is niet te geven.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #143 Gepost op: 29 December 2021, 11:50:13 »
Vandaag is een nieuw draadje gestart over de nieuwe treinen Parijs-Milaan van Trenitalia. Deze worden gereden met de ETR 1000, ook een product van Bombardier/AnsaldoBreda. Volgens Wikipedia komt het ontwerp voort uit zowel de Bombardier Zefiro zoals geleverd aan China, als de V250 van AnsaldoBreda.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=101087.0

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #144 Gepost op: 29 December 2021, 16:09:49 »
Je praat veel, zegt weinig, mDDM. Enige wat je doet is ontwijkende antwoorden geven op Daan! z’n vragen.   :-X ::)
Groeten Joop, machinist Lls

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #145 Gepost op: 29 December 2021, 18:09:43 »
Is dit een kruisverhoor of zo?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26628
    • Pagina van klaas
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #146 Gepost op: 29 December 2021, 20:49:55 »
Nee, het is gewoon een verzoek om een eerdere uitspraak te onderbouwen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #147 Gepost op: 29 December 2021, 22:54:05 »
Een paar passages uit het rapport van de parlementaire enquêtecommissie Fyra:

"...Uitgangspunt bij het opstellen van het bestek is zo veel mogelijk standaardtreinen aan te schaffen. Vanaf het begin is duidelijk dat ook standaardtreinen hoe dan ook aangepast zullen moeten worden om te voldoen aan de technische specificaties van de HSL-Zuid..."

"...U weet dat er achter de manier waarop met de leverancier werd omgegaan, een filosofie lag. NS Financial Services vond dat het toch veel meer een turnkeyproject zou moeten zijn. Daarbij grijpt de opdrachtgever zo min mogelijk in en heeft hij zo min mogelijk invloed op wat er in de fabriek gebeurt..."
« Laatst bewerkt op: 29 December 2021, 22:57:42 door mDDM »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #148 Gepost op: 29 December 2021, 23:34:36 »
En dus was V250 geen toonbank-product. Hoe ruim je de definitie ook neemt.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #149 Gepost op: 30 December 2021, 10:53:02 »
Het gaat er niet om hoe ruim jij die definitie neemt, maar hoe bij NS gedacht werd. "Van de toonbank kopen" was destijds net zo een vaag begrip als "light rail". Iedereen had er zijn eigen voorstelling bij en het werd te pas en te onpas geroepen.