Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
Vandaag om 07:47:50
West-Brabantse modelspoordagen door Ronald Halma
Vandaag om 07:47:22
Phildie blanke lak verwijderen door Eric B
Vandaag om 06:52:22
welke verlichtingsbron? door henk
Vandaag om 05:36:21
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 01:53:49
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug.. door Teun60
Vandaag om 00:29:34
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
16 October 2025, 23:54:49
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
16 October 2025, 23:35:49
Aachenau West door Wim Vink
16 October 2025, 23:06:19
PB Models, ICR-rijtuigen door MarkSpoor
16 October 2025, 22:56:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
16 October 2025, 22:44:30
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Nullem
16 October 2025, 22:40:04
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
16 October 2025, 22:06:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
16 October 2025, 21:46:18
The Summer of 69 door Gert Arkema
16 October 2025, 21:33:03
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor door Matthijsfh
16 October 2025, 20:39:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door BartvD
16 October 2025, 20:38:29
Project seaside Germany door Ronald Halma
16 October 2025, 20:25:11
Piko Trainsound decoder elders toepassen, kan dat ongestraft? door Besselspoor
16 October 2025, 19:33:33
Fleischmann br 212 bodemplaat door Bahn-AG
16 October 2025, 19:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door MOVisser
16 October 2025, 18:35:13
appel decoder door Pjotr500
16 October 2025, 18:13:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
16 October 2025, 17:07:51
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
16 October 2025, 16:33:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
16 October 2025, 15:48:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
16 October 2025, 15:35:12
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door Ronald Halma
16 October 2025, 14:31:12
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Besselspoor
16 October 2025, 10:54:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
16 October 2025, 10:50:14
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
16 October 2025, 09:46:08
  

Auteur Topic: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen  (gelezen 35840 keer)

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #120 Gepost op: 23 December 2021, 12:46:06 »
Japanners (lees: Hitachi) krijgen uiteindelijk alles wel aan de praat.

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
    • Mijn YouTube filmpjes
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #121 Gepost op: 23 December 2021, 13:47:55 »
Hoi,

Dit is geen olie op het vuur gooien  ;D maar ik vond nog een leuk filmpje over de ETR 700. Dit is een review van iemand die met het treinstel een reis  heeft gemaakt en laat zien hoe deze er nu van binnen uit ziet.

<a href="https://www.youtube.com/v/RXmiAxkflps" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/RXmiAxkflps</a>

Misschien komt PB models hier wel mee uit  ;D

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

YouTube
Mat 46
Mat 40

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #122 Gepost op: 23 December 2021, 17:17:04 »
Japanners (lees: Hitachi) krijgen uiteindelijk alles wel aan de praat.
Omdat Hitachi de toko overgenomen heeft en zijn naam aan verbonden heeft betekend dat nog niet dat daar ineens (allemaal) Japanners rondlopen hoor ;)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #123 Gepost op: 23 December 2021, 18:14:49 »
Omdat er al een draadje bestond over de FYRA in Italië, beide draadjes samengevoegd.

Gr, Bert
Team moderatoren.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #124 Gepost op: 24 December 2021, 22:03:27 »
Zo zie je maar. De Italianen kunnen echt wel treinen bouwen.

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #125 Gepost op: 24 December 2021, 22:57:30 »
Natuurlijk. en ze kunnen auto's bouwen, en bruggen....
Vraag niet naar de kwaliteit.... Maar ze kunnen het bouwen.
Het enige goeie wat uit Italië komt is mijn naam. En piza.
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #126 Gepost op: 25 December 2021, 14:20:53 »
Zo zie je maar. De Italianen kunnen echt wel treinen bouwen.
Als je 12 jaar de tijd hebt voor ze ook rijden na het bouwen...

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #127 Gepost op: 26 December 2021, 10:56:26 »
Citaat
Omdat Hitachi de toko overgenomen heeft en zijn naam aan verbonden heeft betekend dat nog niet dat daar ineens (allemaal) Japanners rondlopen hoor ;)

(Nog) niet voor direct., Maar die Aziaten komen wel opzetten.
Rond 2010 reden er over Het Kanaal al HST stellen van Hitachi tss Dover/Margate & Londen St. Pancras., Werden er onderhoudsposten gebouwd te Ashford & Margate.
Geschikt voor 3e Rail en om vanaf Folkstone/Ashford/Ebsfleet vrolijk tss de Eurostars door van/naar Londen te snellen.

Die ervaringen werden positief ontvangen. En Hitachi mocht voor het Britse Gouverment Bi-mode HST stellen gaan ontwikkelen om de oudere vloot van HST's 1976-1986 te vervangen. Ondertussen rijden ze reeds bij veel spoorwegmaatschappijen rond. Een deel van de bakken van die HST's zijn gemaakt bij Hitachi Italie.

En nu gaan ze ook wat aggressiever worden op het vaste continent:
https://www.railjournal.com/financial/hitachi-to-purchase-divested-v300-zefiro-platform-from-alstom/
« Laatst bewerkt op: 26 December 2021, 14:15:00 door Bert van Gelder. Reden: Quotes gefixt »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #128 Gepost op: 27 December 2021, 00:45:24 »
Als je 12 jaar de tijd hebt voor ze ook rijden na het bouwen...

De baas van HSA dacht dat als hij een trein van de toonbank zou kopen en zich niet meer met ontwerp en bouw zou bemoeien, kinderziektes tot het verleden zouden horen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #129 Gepost op: 27 December 2021, 07:43:58 »
Waar staat dat?

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1427
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #130 Gepost op: 27 December 2021, 09:03:09 »
Die ervaringen werden positief ontvangen. En Hitachi mocht voor het Britse Gouverment Bi-mode HST stellen gaan ontwikkelen om de oudere vloot van HST's 1976-1986 te vervangen. Ondertussen rijden ze reeds bij veel spoorwegmaatschappijen rond. Een deel van de bakken van die HST's zijn gemaakt bij Hitachi Italie.

Met wel de nuance dat het met Hitachi echt niet alleen hosanna is, na een vertraagde start voor de diensten naar Wales werden al treinen in mei dit jaar vanwege veiligheidsproblemen uit de dienst gehaald bijvoorbeeld  ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11714
    • Mijn fotoarchief
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #131 Gepost op: 27 December 2021, 12:00:49 »
De baas van HSA dacht dat als hij een trein van de toonbank zou kopen en zich niet meer met ontwerp en bouw zou bemoeien, kinderziektes tot het verleden zouden horen.

Die opmerking snap ik niet. Want HSA heeft juist geen ontwerp van de toonbank gekocht, men wilde een unieke trein. Duitse en Franse fabrikanten zagen dat niet zitten en schreven daarom bij de verplichte aanbesteding te hoog in. Met als gevolg dat Ansaldo Breda de order kreeg.

De rest is geschiedenis.

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #132 Gepost op: 27 December 2021, 12:22:27 »
En dan niet vergeten dat het unieke er in lag dat ie 250 km per uur moest kunnen.
Politiek gedreven, want net binnen de 60minuten van Adam naar Rdam was genoeg.
De bestaande 300 per uur oplossingen (tgv, ice) waren daarmee te duur.
Aanbestedingseis gericht op kosten, de rest is historie.

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #133 Gepost op: 27 December 2021, 22:06:48 »
Waar staat dat?

Ik weet niet of dat ergens staat, maar eind vorige eeuw tijdens de woelige jaren van opsplitsing en verzelfstandiging van NS dachten verschillende managers er zo over. Bij de feestelijke roll-out van mDDM georganiseerd door fabriek de Dietrich kondigde de toenmalig productie-directeur van NSR aan dat dit de laatste door NS ontwikkelde trein zou zijn. In zijn volgende baan als baas van HSA heeft hij de de daad bij het woord gevoegd.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #134 Gepost op: 27 December 2021, 22:31:55 »
Die opmerking snap ik niet. Want HSA heeft juist geen ontwerp van de toonbank gekocht, men wilde een unieke trein. Duitse en Franse fabrikanten zagen dat niet zitten en schreven daarom bij de verplichte aanbesteding te hoog in. Met als gevolg dat Ansaldo Breda de order kreeg.

De rest is geschiedenis.

"Van de toonbank kopen" is een ruim begrip, met aan de ene kant van het spectrum een kant en klare voor de beoogde inzet toegelaten trein, en aan de andere kant een voor een specifieke klant speciaal ontworpen trein opgebouwd op basis van een standaardplatform van de leverancier en met gebruik van standaard componenten.  Essentieel in deze benadering is dat de opdrachtgever niets zelf ontwikkelt, zich niet met de bouw bemoeit en alle verantwoordelijkheid volledig bij de leverancier legt, die de trein als turnkey project moet opleveren.