Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

verlichting op mijn draaischijf zeten door Mar-Cas
Vandaag om 13:49:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 13:46:00
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 13:45:55
Maasvlakte Zuid door Hans Reints
Vandaag om 13:42:32
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door RikM
Vandaag om 13:33:53
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Biesje
Vandaag om 13:15:24
probelemen met schaalodel exact ( theo roozen ) door Biesje
Vandaag om 13:11:53
Stoomlocomotieven van de Staatsmijnen door Eelco Storm
Vandaag om 12:36:42
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
Vandaag om 12:35:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:32:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door aad52
Vandaag om 11:11:21
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door Pauldg
Vandaag om 10:58:29
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:56:00
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 10:27:37
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 09:27:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 09:27:12
PB Models, ICR-rijtuigen door Roelof R
Vandaag om 09:04:11
Spoorwegkanon Dora door Hans Reints
Vandaag om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door aad52
Vandaag om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Eric B
Vandaag om 08:09:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Eric B
Vandaag om 07:58:31
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:46:24
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 01:10:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 01:09:14
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
17 October 2025, 23:24:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
17 October 2025, 22:57:35
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door HenkN
17 October 2025, 22:53:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Robert39
17 October 2025, 22:50:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 October 2025, 22:43:43
  

Auteur Topic: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen  (gelezen 35931 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #135 Gepost op: 27 December 2021, 22:40:48 »
En van welk standaard platform komt V250 dan af?

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #136 Gepost op: 29 December 2021, 01:19:05 »
En van welk standaard platform komt V250 dan af?

Nog betere vraag: welke standaard componenten en systemen hebben ze erin gestopt?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #137 Gepost op: 29 December 2021, 10:19:57 »
Je ontwijkt dus gewoon om antwoord te geven op Daan! z'n vraag.. De V250 is van de grond af aan compleet nieuw ontworpen. Enige wat naderhand is aangepast is die afzichtte langere neus, want IL&T vond het origineel niet goed genoeg voor 250 km/h.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #138 Gepost op: 29 December 2021, 10:29:42 »
Precies wat Joop zegt. mDDM, je verhaal klopt niet. Je hebt ergens ooit wat gelezen en gehoord, vult daar zelf nog wat bij aan en zet het vervolgens hier neer of het de waarheid is.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #139 Gepost op: 29 December 2021, 10:45:54 »
Ik heb gezegd: "Essentieel in deze benadering is dat de opdrachtgever niets zelf ontwikkelt, zich niet met de bouw bemoeit en alle verantwoordelijkheid volledig bij de leverancier legt, die de trein als turnkey project moet opleveren." Daar gaat het om.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #140 Gepost op: 29 December 2021, 10:56:44 »
Overigens stond AnsaldoBreda nadat HSA de bestelling voor de V250 had geplaatst, met een grote stand op de Railtech beurs in Utrecht. Maar toen ik de vertegenwoordiger van de treinenbouwer feliciteerde met de opdracht en nog wat over deze trein door wilde praten, had hij geen idee waar ik het over had. Wel gek, je staat op een beurs in het land van een spoorbedrijf dat juist een grote bestelling bij jouw bedrijf heeft geplaatst, en je weet er helemaal niet van.
« Laatst bewerkt op: 29 December 2021, 11:52:28 door mDDM »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #141 Gepost op: 29 December 2021, 10:57:14 »
Alleen is dat je eigen definitie, want bij "van de toonbank" wordt een standaard product bedoeld.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #142 Gepost op: 29 December 2021, 11:09:17 »
Ik heb gezegd: "Van de toonbank kopen is een ruim begrip". Ik heb geprobeerd uit te leggen wat daar bij NS mee bedoeld werd. Maar iedereen had daar zijn eigen voorstelling bij, dus een exacte definitie is niet te geven.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #143 Gepost op: 29 December 2021, 11:50:13 »
Vandaag is een nieuw draadje gestart over de nieuwe treinen Parijs-Milaan van Trenitalia. Deze worden gereden met de ETR 1000, ook een product van Bombardier/AnsaldoBreda. Volgens Wikipedia komt het ontwerp voort uit zowel de Bombardier Zefiro zoals geleverd aan China, als de V250 van AnsaldoBreda.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=101087.0

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #144 Gepost op: 29 December 2021, 16:09:49 »
Je praat veel, zegt weinig, mDDM. Enige wat je doet is ontwijkende antwoorden geven op Daan! z’n vragen.   :-X ::)
Groeten Joop, machinist Lls

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #145 Gepost op: 29 December 2021, 18:09:43 »
Is dit een kruisverhoor of zo?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26849
    • Pagina van klaas
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #146 Gepost op: 29 December 2021, 20:49:55 »
Nee, het is gewoon een verzoek om een eerdere uitspraak te onderbouwen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #147 Gepost op: 29 December 2021, 22:54:05 »
Een paar passages uit het rapport van de parlementaire enquêtecommissie Fyra:

"...Uitgangspunt bij het opstellen van het bestek is zo veel mogelijk standaardtreinen aan te schaffen. Vanaf het begin is duidelijk dat ook standaardtreinen hoe dan ook aangepast zullen moeten worden om te voldoen aan de technische specificaties van de HSL-Zuid..."

"...U weet dat er achter de manier waarop met de leverancier werd omgegaan, een filosofie lag. NS Financial Services vond dat het toch veel meer een turnkeyproject zou moeten zijn. Daarbij grijpt de opdrachtgever zo min mogelijk in en heeft hij zo min mogelijk invloed op wat er in de fabriek gebeurt..."
« Laatst bewerkt op: 29 December 2021, 22:57:42 door mDDM »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #148 Gepost op: 29 December 2021, 23:34:36 »
En dus was V250 geen toonbank-product. Hoe ruim je de definitie ook neemt.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen
« Reactie #149 Gepost op: 30 December 2021, 10:53:02 »
Het gaat er niet om hoe ruim jij die definitie neemt, maar hoe bij NS gedacht werd. "Van de toonbank kopen" was destijds net zo een vaag begrip als "light rail". Iedereen had er zijn eigen voorstelling bij en het werd te pas en te onpas geroepen.