Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modules van Kees Gorter door Hans Mol
Vandaag om 08:43:20
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door dimo1_dimo1
Vandaag om 08:22:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tuurtje
Vandaag om 08:19:22
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Suchet
Vandaag om 08:16:02
Baan in Los Angeles door Wim Vink
Vandaag om 08:15:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ben
Vandaag om 06:55:58
NS: NCS Kleuren toegepast door Forever Rocofan
Vandaag om 05:46:23
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door Gerke
Vandaag om 03:46:37
Onshape cursus door AndrevdG
Vandaag om 02:34:17
2-rail massa detectie en common ground, bestaat dit eigenlijk? door RobGood
Vandaag om 00:01:43
Benelux-forum Kalender 2021 door AndrevdG
Vandaag om 00:00:57
Fleischmann contact-pin, waar wordt deze voor gebruikt? door Te 2/2
04 augustus 2020, 23:55:39
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
04 augustus 2020, 23:14:16
Doornvliet door MathynK
04 augustus 2020, 23:09:36
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
04 augustus 2020, 22:55:01
Projekt 083-338 door 44
04 augustus 2020, 22:31:24
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
04 augustus 2020, 22:29:34
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 augustus 2020, 22:11:01
Raadplaatje door eemstede
04 augustus 2020, 21:46:29
beginnen met digitaal door coldforged
04 augustus 2020, 21:35:38
Artitec plan U, materieelbespreking door AdLoc
04 augustus 2020, 21:26:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
04 augustus 2020, 21:14:35
Fremo module - Boerderij van Meurs door Harold Content
04 augustus 2020, 21:13:27
MB-module: Hielan Ware door Sven
04 augustus 2020, 20:28:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 augustus 2020, 20:11:06
Verlichting in loc programmeren door Remunj
04 augustus 2020, 20:06:13
Automatische koppeling door Arnold van Heyst
04 augustus 2020, 19:50:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
04 augustus 2020, 19:33:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
04 augustus 2020, 17:22:12
Zoldermeer H0 door BAD
04 augustus 2020, 17:08:33
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 15490 keer)

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3181
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2019, 23:19:21 »
Als je de artikelen gewoon leest, staat er dat het om het type Talgo 230 gaat. Met losse locs kunnen ze dan ook zonder draad rijden naar Westerland.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3146
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2019, 23:20:51 »
Is dat al een bestaand type van Talgo dan, want dat krijg ik zo 123 niet gegoogled?

Op hun website word 230 ook niet genoemd nog https://www.talgo.com/en/rolling-stock/products/

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3487
Re: Talgo naar Berlijn
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2019, 23:21:11 »
Dat staat gelukkig ook onder de foto in het artikel ;)

Alleen stonden er toen al meningen in de zin van "niet mooi, Fyra" of iets dergelijks. Vandaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3146
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2019, 23:22:08 »
Ik zie nu dat het eerste bericht aangepast is door een moderator hier ;)

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3844
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2019, 23:29:14 »
Klopt, ik heb de titel aangepast (eerste bericht), en een paar onzinberichten verwijderd...

Gr, Bert
Team moderatoren

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 07 februari 2019, 10:33:37 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 07 februari 2019, 10:41:37 »
Aangezien de Duitse perrons ook niet allemaal verlaagd zullen worden, zullen ze er rekening mee houden denk ik zo...................
Martijn

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 07 februari 2019, 12:42:56 »
Talgo voor de IC Berlijn ?
Is er ineens ergens spoorbreedte verschil op gedoken ??????
Of zouden ze ergens smalspoor gaan gebruiken om de verbinding korter af te steken  ;D

Mvg Johan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6588
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2019, 12:54:59 »
Ja, dat probleem hadden ze in Duitsland ook.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2019, 15:49:59 »
Talgo heeft niets met verschillende spoorwijdtes te maken maar met de manier waarop het ding rijdt (lees maar even wat Google oplevert) en de bakken opgelegd zijn..
En verwijzingen naar de Fyra en buitenlandse ongevallen slaan in dit verband echt nergens op. Lijkt wel of de redactie van de Telegraaf hier actief is.
Waarom alles gelijk afkraken zonder dat er nog maar enig detail bekend is gemaakt?

Dirk

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1432
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 08 februari 2019, 00:21:30 »
Vroeger toch een paar keer de DB Talgo NachtZug/Intercity Night genomen tussen Munchen en Berlijn.
Het was een meer dan aangename beleving. Goeie service aan boord.
Waarom willen jullie nou eigenlijk problemen maken waar er geen zijn?
Het gelijkaardig model van "M" bestaat toch ook al vele jaren?

Het merk Talgo is wel degelijk. En over het Kanaal in het VK komt er zelfs een vestiging.
https://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/talgo-shortlists-uk-factory-sites.html

En het Spaanse Talgo is ook niet te vergelijken met de treinen van het Italiaanse Ansaldo Breda.

Ansaldo Breda is nu het Aziatische Hitachi Rail, dat nu eveneens in het UK bedrijven en onderhoudsposten heeft.
Reeds jaren hebben die de 395 Class "Javalin" HST's, die vrolijk tussen de Eurostars doorsnellen van de havens in Kent naar Londen.
Dankzij die positieve ervaringen mochten zij de nieuwe Hybride HST's gaan ontwikkelen en produceren.
Van Londen richting Wales, Devon en Cornwall draaien ze nu al vrolijk hun diensten.
Kon ik zelf ondervinden tijdens m'n "Rail 'n Sail" trip een half jaar terug.
De problemen op de East Main Coast Line van Londen is gewoon de communicatie met het beveiligingssysteem die daar ligt.
Een deel van de produktie is aan de vroegere Ansaldo plant toegewezen.
https://www.railwaygazette.com/news/news/europe/single-view/view/great-western-at300-trainsets-to-be-built-in-italy.html

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1719
  • Wel Belg, niet gek !
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 08 februari 2019, 06:39:56 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 4400
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 08 februari 2019, 07:02:34 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?

Daarvoor zijn juist Europese normen afgesproken, namelijk 76cm bs (bovenkant spoorstaaf). De perrons in NL zijn allemaal op 76 cm bs gebracht. Nieuw materieel moet daar ook aan voldoen, zodat je een mooie gelijkvloerse instap krijgt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3146
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 09 februari 2019, 02:07:01 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.
In de tweede post van dit topic staat al dat het design helemaal nog niet vast staat  ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 568
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 13 maart 2019, 16:05:04 »
Inmiddels is er wat meer duidelijk over het design:

https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/ECx-3763624

https://www.deutschebahn.com/de/presse/suche_Medienpakete/medienpaket_ECx-3932956?contentId=1204722

Dus inderdaad het klassieke Talgo-concept in een nieuw jasje, met bijpassende loc. Het stuurstandrijtuig heeft ook een draaistel in plaats van een enkele as.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2019, 16:11:44 door Quinzeedied »