Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door roadster36
Vandaag om 00:46:15
Aankomst grootste containerschip ter wereld door Rondje_HO
Vandaag om 00:30:52
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door Beached
Vandaag om 00:29:22
Artitec: DDM-1 door Duikeend
Vandaag om 00:01:58
The Summer of 69 door NS1220
06 april 2020, 23:58:51
Projekt 083-338 door hervé
06 april 2020, 23:58:37
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
06 april 2020, 23:51:17
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
06 april 2020, 23:47:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
06 april 2020, 23:40:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Maarten.T
06 april 2020, 23:36:20
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door T.Spat
06 april 2020, 23:04:25
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
06 april 2020, 22:45:56
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
06 april 2020, 22:27:38
Zestiger jaren plastic lijmen? door Klaas Zondervan
06 april 2020, 22:20:50
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Rondje_HO
06 april 2020, 22:20:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
06 april 2020, 21:57:27
DR4018's verliezen adres door henk
06 april 2020, 21:49:36
Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet? door Klaas Zondervan
06 april 2020, 21:36:54
Modelspoorbaan Fleischmann door Arjen52
06 april 2020, 21:36:24
Roco BR 01 235 van 2-rail naar 3-rail ombouwen en digitaal maken. door Wim Vink
06 april 2020, 21:18:48
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
06 april 2020, 21:13:55
Fleischmann piccolo eindafschakeling wisselaandrijving verwijderen door phdirk
06 april 2020, 20:41:51
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
06 april 2020, 20:37:47
Tal der Eichhörnchen. N door raymond erdtsieck
06 april 2020, 20:25:55
Afwrijftransfer aanbrengen, waarmee kun je dat doen? door zuylen
06 april 2020, 20:24:34
Mk Rongenwagen in spoor O door roadster36
06 april 2020, 20:11:13
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Timo
06 april 2020, 19:52:31
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door ATB
06 april 2020, 19:52:20
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
06 april 2020, 19:35:01
BNLS-module: "Grasland" door Edsko Hekman
06 april 2020, 19:29:49
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 14240 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3093
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2019, 23:19:21 »
Als je de artikelen gewoon leest, staat er dat het om het type Talgo 230 gaat. Met losse locs kunnen ze dan ook zonder draad rijden naar Westerland.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3050
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2019, 23:20:51 »
Is dat al een bestaand type van Talgo dan, want dat krijg ik zo 123 niet gegoogled?

Op hun website word 230 ook niet genoemd nog https://www.talgo.com/en/rolling-stock/products/

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3421
Re: Talgo naar Berlijn
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2019, 23:21:11 »
Dat staat gelukkig ook onder de foto in het artikel ;)

Alleen stonden er toen al meningen in de zin van "niet mooi, Fyra" of iets dergelijks. Vandaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3050
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2019, 23:22:08 »
Ik zie nu dat het eerste bericht aangepast is door een moderator hier ;)

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3754
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2019, 23:29:14 »
Klopt, ik heb de titel aangepast (eerste bericht), en een paar onzinberichten verwijderd...

Gr, Bert
Team moderatoren

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4230
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 07 februari 2019, 10:33:37 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2371
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 07 februari 2019, 10:41:37 »
Aangezien de Duitse perrons ook niet allemaal verlaagd zullen worden, zullen ze er rekening mee houden denk ik zo...................
Martijn

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 07 februari 2019, 12:42:56 »
Talgo voor de IC Berlijn ?
Is er ineens ergens spoorbreedte verschil op gedoken ??????
Of zouden ze ergens smalspoor gaan gebruiken om de verbinding korter af te steken  ;D

Mvg Johan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6474
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2019, 12:54:59 »
Ja, dat probleem hadden ze in Duitsland ook.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 817
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2019, 15:49:59 »
Talgo heeft niets met verschillende spoorwijdtes te maken maar met de manier waarop het ding rijdt (lees maar even wat Google oplevert) en de bakken opgelegd zijn..
En verwijzingen naar de Fyra en buitenlandse ongevallen slaan in dit verband echt nergens op. Lijkt wel of de redactie van de Telegraaf hier actief is.
Waarom alles gelijk afkraken zonder dat er nog maar enig detail bekend is gemaakt?

Dirk

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1346
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 08 februari 2019, 00:21:30 »
Vroeger toch een paar keer de DB Talgo NachtZug/Intercity Night genomen tussen Munchen en Berlijn.
Het was een meer dan aangename beleving. Goeie service aan boord.
Waarom willen jullie nou eigenlijk problemen maken waar er geen zijn?
Het gelijkaardig model van "M" bestaat toch ook al vele jaren?

Het merk Talgo is wel degelijk. En over het Kanaal in het VK komt er zelfs een vestiging.
https://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/talgo-shortlists-uk-factory-sites.html

En het Spaanse Talgo is ook niet te vergelijken met de treinen van het Italiaanse Ansaldo Breda.

Ansaldo Breda is nu het Aziatische Hitachi Rail, dat nu eveneens in het UK bedrijven en onderhoudsposten heeft.
Reeds jaren hebben die de 395 Class "Javalin" HST's, die vrolijk tussen de Eurostars doorsnellen van de havens in Kent naar Londen.
Dankzij die positieve ervaringen mochten zij de nieuwe Hybride HST's gaan ontwikkelen en produceren.
Van Londen richting Wales, Devon en Cornwall draaien ze nu al vrolijk hun diensten.
Kon ik zelf ondervinden tijdens m'n "Rail 'n Sail" trip een half jaar terug.
De problemen op de East Main Coast Line van Londen is gewoon de communicatie met het beveiligingssysteem die daar ligt.
Een deel van de produktie is aan de vroegere Ansaldo plant toegewezen.
https://www.railwaygazette.com/news/news/europe/single-view/view/great-western-at300-trainsets-to-be-built-in-italy.html

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1610
  • Wel Belg, niet gek !
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 08 februari 2019, 06:39:56 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4366
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 08 februari 2019, 07:02:34 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?

Daarvoor zijn juist Europese normen afgesproken, namelijk 76cm bs (bovenkant spoorstaaf). De perrons in NL zijn allemaal op 76 cm bs gebracht. Nieuw materieel moet daar ook aan voldoen, zodat je een mooie gelijkvloerse instap krijgt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3050
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 09 februari 2019, 02:07:01 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.
In de tweede post van dit topic staat al dat het design helemaal nog niet vast staat  ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 13 maart 2019, 16:05:04 »
Inmiddels is er wat meer duidelijk over het design:

https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/ECx-3763624

https://www.deutschebahn.com/de/presse/suche_Medienpakete/medienpaket_ECx-3932956?contentId=1204722

Dus inderdaad het klassieke Talgo-concept in een nieuw jasje, met bijpassende loc. Het stuurstandrijtuig heeft ook een draaistel in plaats van een enkele as.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2019, 16:11:44 door Quinzeedied »