Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 08-12-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS1100, materieelbespreking door Chris
Vandaag om 08:36:00
Aansluiten digiboost van digikeijs door Jimari
Vandaag om 08:35:55
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door mass am see
Vandaag om 08:21:59
Haardvuurtje in de hut door NL-modelspoor
Vandaag om 08:15:19
De Hondsrugbaan, H0 door mass am see
Vandaag om 08:06:12
Raadplaatje door Twinkie
Vandaag om 07:59:08
Very USA: The Slug door BartvD
Vandaag om 07:59:06
Heen, En en Weer door martijn v m
Vandaag om 07:57:54
's-Heer Heinkenspolder door Joran
Vandaag om 07:38:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 06:46:46
Dönsdorfer Bauberichte door Tulpendaal
Vandaag om 06:39:58
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 06:17:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 00:24:49
Frans loodsje door Daniel Caso
Vandaag om 00:12:25
BMB-Module: “Wateringbury” door Hans van de Burgt
Vandaag om 00:09:18
Mardec WIDO door ronald2016
11 december 2019, 23:22:18
Montage bouwkit Weinert BR 93 door wob
11 december 2019, 23:01:05
Afzekeren stroomkringen door hgr
11 december 2019, 22:43:44
Projekt 083-338 door 44
11 december 2019, 22:40:18
Update: baan in de tropen door phdirk
11 december 2019, 22:36:01
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
11 december 2019, 22:18:11
Het opknappen van: treintjes door Carl
11 december 2019, 22:18:08
NS modelbaan Hoekdam H0 door bask185
11 december 2019, 22:03:21
Digikeijs DR4018 schakelt verkeerde uitgang door Norway13
11 december 2019, 21:59:27
Wensendraadje Nederlands 2020 door sneek
11 december 2019, 21:56:19
Fleischmann 1306 probeersels door San-Markos
11 december 2019, 21:42:30
De Wim Vink 2020 H0 treinen kalender komt eraan. door Eric B
11 december 2019, 21:33:35
Gezocht: beschrijving om mini pijpenbuiger te maken. Messing buis. door Pauldg
11 december 2019, 21:33:13
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Daniels
11 december 2019, 21:04:21
Bemo 2018 door martijn v m
11 december 2019, 20:28:31
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 13293 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #45 Gepost op: 19 maart 2019, 19:13:10 »
Door de komt van deze trein komt er een einde aan de samenwerking tussen de DB en NS, DB zal zonder de NS de verbinding Amsterdam - Berlijn verzorgen.
Heb even de laatste 2 pagina's doorgenomen, kan nergens terug vinden dat de samenwerking straks voorbij is.
Daar kan ook iedereen maar wat opzetten. Come on....
Niet om het e.o.a hoor, maar hoe moet ik jouw reacties daar dan interrumperen?  ::)
Groeten Joop, machinist Lls

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #46 Gepost op: 19 maart 2019, 20:16:33 »
Wat een lelijke trein zeg...  :-\ :-X

Ziet er niet echt super sportief/gestroomlijnd uit voor een internationale intercity dienst.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2979
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #47 Gepost op: 19 maart 2019, 21:10:13 »
Heb even de laatste 2 pagina's doorgenomen, kan nergens terug vinden dat de samenwerking straks voorbij is.Niet om het e.o.a hoor, maar hoe moet ik jouw reacties daar dan interrumperen?  ::)
Inderdaad, en met dat soort verkeerde interperaties komt dus allerlei onzin in de wereld die later voor 'waar' verklaard word :p

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #48 Gepost op: 19 maart 2019, 21:23:48 »
De NS waren van plan Vectron-locs te gaan leasen (in overleg met de oosterburen), speciaal voor de Berlijntrein.
Dat plan zal nu dus wel niet doorgezet gaan worden?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3384
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #49 Gepost op: 19 maart 2019, 21:28:02 »
Dat is (nog) niet bekend. Verwacht dat in de loop van het jaar daar antwoord op komt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2979
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #50 Gepost op: 19 maart 2019, 22:34:51 »
Ik denk eerder dat ze de 1.5KV DC vergeten zijn erbij te zetten. Of diesels willen inzetten naar Amsterdam, maar daar zie ik onze groengebrilde bestuurders het nog niet mee eens zijn.
Ik gok eerder 3kV genoemd ipv 1,5kV, wat moet dat ding immers met een Belgische spanning?

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #51 Gepost op: 19 maart 2019, 23:19:41 »
In het VK rijden ze bi-mode omdat ze nu eindelijk die diesellijnen deels aan het electrificeren zijn. Tussen Amsterdam en Berlijn hangt al decennia een waslijn dus daar komt gewoon een tweespanningsloc te rijden.
Het is niet dat die Britten zo pragmatisch zijn met hun dieseltjes, ze kunnen gewoon niet anders omdat het gros van hun net nog in de jaren '70 is achtergebleven. Pragmatisch op de lijn Berlijn-Amsterdam is gewoon een tweespanningsloc, veel goedkoper en praktischer.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2019, 23:23:49 door Martijnstein »

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 473
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #52 Gepost op: 20 maart 2019, 00:00:22 »
Ik gok eerder 3kV genoemd ipv 1,5kV, wat moet dat ding immers met een Belgische spanning?

In Nederland rijden we toch op 1500V (1.5kV) en 3KV is de toch juist de Belgische spanning?

Daarnaast, zijn moderne meersysteemlocs niet standaard ook geschikt voor 1.5kV? OF is dat afhankelijk van de installatie die je kiest?
Oeps!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2979
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #53 Gepost op: 20 maart 2019, 00:01:52 »
Wat is standaard, als een lokomotief een modulair maatwerkpakket is ;)?

En wat ik zeg, 3kV verkeerd genoemd, waarschijnlijk had er 1,5 kV moeten staan gok ik zo.

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 473
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #54 Gepost op: 20 maart 2019, 00:08:21 »

Sorry, ik had je post verkeerd gelezen/begrepen.

« Laatst bewerkt op: 20 maart 2019, 08:17:56 door Bert van Gelder »
Oeps!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6415
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #55 Gepost op: 20 maart 2019, 07:09:37 »
Dat is (nog) niet bekend. Verwacht dat in de loop van het jaar daar antwoord op komt.
Simpel toch: de Vectrons aan het eind van dit jaar in dienst, dan kan over twee jaar de locwissel vervallen en de ICB versneld worden, waarna in 2023 de Talgo de snellere dienst kan overnemen. De Vectrons mogen dan terug naar de lease-maatschappij en iedereen is blij.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3384
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #56 Gepost op: 20 maart 2019, 07:36:53 »
Dat zou zeker kunnen, maar is nog nergens officieel bevestigd zover ik weet.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #57 Gepost op: 20 maart 2019, 09:21:49 »
Het lijkt me ook dat het zoiets wordt.
De 1600 moet er dit jaar uit had ik begrepen.
Dus tot dat de Talgo rijdt, zal er een andere loc nodig zijn.
Dat wordt dan een geleasde Vectron of wat anders.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3384
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #58 Gepost op: 20 maart 2019, 09:28:29 »
1700  ;) 1600 rijdt NS al een hele tijd niet meer mee.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #59 Gepost op: 20 maart 2019, 10:06:26 »
1700, dat bedoel ik  ;D
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2019, 10:09:08 door Dave....... »