Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eerste kennismaking door saskia
Vandaag om 20:34:56
Busch 2021 door edwin1974
Vandaag om 20:32:55
Huizen maken. door MOVisser
Vandaag om 20:04:09
Viessmann 5077 rijtuigverlichting door henk
Vandaag om 20:02:49
Diodeschakeling met stroomdetectie door ron.kraaijkamp
Vandaag om 20:01:46
Een modelspoorbaan in het Hollandsche veld door NS264
Vandaag om 19:59:28
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:56:55
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door henk
Vandaag om 19:56:52
Flachdorf (430x100 cm) door NS264
Vandaag om 19:49:28
Hall sensoren type 49E door NL-modelspoor
Vandaag om 19:46:22
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 19:38:45
Asse-Bad - Assche-les-Bains door nkob
Vandaag om 19:36:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mass am see
Vandaag om 19:34:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 19:18:21
Piko 2021, nieuws van de fabrikant door R v/d Hoven
Vandaag om 19:17:28
Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje door Wilma1970
Vandaag om 19:15:29
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door Patrick1975
Vandaag om 19:14:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 19:11:10
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 19:01:31
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 19:01:27
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door St00mboy
Vandaag om 18:43:30
Tilly Models - Hotel De Wereld door cor_b
Vandaag om 18:41:25
Bahnhof Buchau 1916 door Lucien
Vandaag om 18:29:11
Bruggen-IG: de spoorbrug in Geldrop in N door janw
Vandaag om 18:24:35
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door Hollandspoor
Vandaag om 18:23:53
Lenz en Esu Switchpilot Servo door Arnold
Vandaag om 18:22:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Frans Peeters
Vandaag om 18:18:16
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Wim Vink
Vandaag om 18:17:29
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:43:59
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 17:22:04
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 17067 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19497
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1275

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19497
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1268
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19497
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1268
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1275
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »