Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Even voorstellen door consolidation
Vandaag om 00:29:53
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door ReneN
Vandaag om 00:29:44
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Martijnstein
Vandaag om 00:25:18
Oproep voor een paar H0 huisjes op Rail in Houten dit weekend door consolidation
Vandaag om 00:16:19
Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door janw
Vandaag om 00:02:54
Raadplaatje door Klaas Zondervan
19 februari 2019, 23:40:42
Met de trein van Spanje naar Marokko door Klaas Zondervan
19 februari 2019, 23:38:56
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Thijs1271
19 februari 2019, 23:36:08
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Ronald Halma
19 februari 2019, 23:35:59
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 februari 2019, 23:22:10
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door T.Spat
19 februari 2019, 23:19:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ingenium
19 februari 2019, 23:16:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Chris2412
19 februari 2019, 23:05:57
Soort plamuur voor opknappen Lima 1200 door Nijboer
19 februari 2019, 22:57:36
Rail 2019 Houten 22-23-24 februari door prutser
19 februari 2019, 22:46:10
Roco 62231, lok. Wielen draaien wel, maar rijdt niet. door Jeff
19 februari 2019, 22:40:15
Wat wordt mijn banenplan HO Nijmeegse kolenlijn door Frans Peeters
19 februari 2019, 22:30:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
19 februari 2019, 22:28:55
Bröckenbahn door Frank 123
19 februari 2019, 22:17:40
Baanplan in U-vorm, H0 door Carl
19 februari 2019, 21:59:45
Modelspoor Tilburg 2019 door Marcel112
19 februari 2019, 21:54:59
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
19 februari 2019, 21:46:41
Electrotren NS 1300 door Coen Burki
19 februari 2019, 21:40:49
Bouw Bührtal III door nachbar
19 februari 2019, 21:36:08
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld. door Jan-Peter
19 februari 2019, 21:31:06
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting door Bert van Gelder
19 februari 2019, 21:15:10
Dat overkomt mij niet. door wob
19 februari 2019, 20:44:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 februari 2019, 20:28:18
NS modelbaan Hoekdam H0 door DJV
19 februari 2019, 20:24:01
Kleinbaan.de door timtrein
19 februari 2019, 18:59:57
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam  (gelezen 2545 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2019, 23:19:21 »
Als je de artikelen gewoon leest, staat er dat het om het type Talgo 230 gaat. Met losse locs kunnen ze dan ook zonder draad rijden naar Westerland.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2708
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2019, 23:20:51 »
Is dat al een bestaand type van Talgo dan, want dat krijg ik zo 123 niet gegoogled?

Op hun website word 230 ook niet genoemd nog https://www.talgo.com/en/rolling-stock/products/

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3282
Re: Talgo naar Berlijn
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2019, 23:21:11 »
Dat staat gelukkig ook onder de foto in het artikel ;)

Alleen stonden er toen al meningen in de zin van "niet mooi, Fyra" of iets dergelijks. Vandaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2708
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2019, 23:22:08 »
Ik zie nu dat het eerste bericht aangepast is door een moderator hier ;)

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3300
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2019, 23:29:14 »
Klopt, ik heb de titel aangepast (eerste bericht), en een paar onzinberichten verwijderd...

Gr, Bert
Team moderatoren

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 07 februari 2019, 10:33:37 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 07 februari 2019, 10:41:37 »
Aangezien de Duitse perrons ook niet allemaal verlaagd zullen worden, zullen ze er rekening mee houden denk ik zo...................
Martijn

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 07 februari 2019, 12:42:56 »
Talgo voor de IC Berlijn ?
Is er ineens ergens spoorbreedte verschil op gedoken ??????
Of zouden ze ergens smalspoor gaan gebruiken om de verbinding korter af te steken  ;D

Mvg Johan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6213
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2019, 12:54:59 »
Ja, dat probleem hadden ze in Duitsland ook.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 768
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2019, 15:49:59 »
Talgo heeft niets met verschillende spoorwijdtes te maken maar met de manier waarop het ding rijdt (lees maar even wat Google oplevert) en de bakken opgelegd zijn..
En verwijzingen naar de Fyra en buitenlandse ongevallen slaan in dit verband echt nergens op. Lijkt wel of de redactie van de Telegraaf hier actief is.
Waarom alles gelijk afkraken zonder dat er nog maar enig detail bekend is gemaakt?

Dirk

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9118
    • Mijn fotoarchief
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 07 februari 2019, 15:52:02 »
Dat is onderhand de standaard.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail 2019 :)

Floris Dilz

  • de giertijden voor februari worden op de spielwarenmesse bekendgemaakt
  • Offline Offline
  • Berichten: 9015
    • aersch der visch.
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2019, 17:39:38 »
daarvoor kom je hier toch? Heb mn modelbouwerij al wijselijk elders ondergebracht (y)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 08 februari 2019, 00:21:30 »
Vroeger toch een paar keer de DB Talgo NachtZug/Intercity Night genomen tussen Munchen en Berlijn.
Het was een meer dan aangename beleving. Goeie service aan boord.
Waarom willen jullie nou eigenlijk problemen maken waar er geen zijn?
Het gelijkaardig model van "M" bestaat toch ook al vele jaren?

Het merk Talgo is wel degelijk. En over het Kanaal in het VK komt er zelfs een vestiging.
https://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/talgo-shortlists-uk-factory-sites.html

En het Spaanse Talgo is ook niet te vergelijken met de treinen van het Italiaanse Ansaldo Breda.

Ansaldo Breda is nu het Aziatische Hitachi Rail, dat nu eveneens in het UK bedrijven en onderhoudsposten heeft.
Reeds jaren hebben die de 395 Class "Javalin" HST's, die vrolijk tussen de Eurostars doorsnellen van de havens in Kent naar Londen.
Dankzij die positieve ervaringen mochten zij de nieuwe Hybride HST's gaan ontwikkelen en produceren.
Van Londen richting Wales, Devon en Cornwall draaien ze nu al vrolijk hun diensten.
Kon ik zelf ondervinden tijdens m'n "Rail 'n Sail" trip een half jaar terug.
De problemen op de East Main Coast Line van Londen is gewoon de communicatie met het beveiligingssysteem die daar ligt.
Een deel van de produktie is aan de vroegere Ansaldo plant toegewezen.
https://www.railwaygazette.com/news/news/europe/single-view/view/great-western-at300-trainsets-to-be-built-in-italy.html

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1180
  • Wel Belg, niet gek !
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 08 februari 2019, 06:39:56 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4245
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 08 februari 2019, 07:02:34 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?

Daarvoor zijn juist Europese normen afgesproken, namelijk 76cm bs (bovenkant spoorstaaf). De perrons in NL zijn allemaal op 76 cm bs gebracht. Nieuw materieel moet daar ook aan voldoen, zodat je een mooie gelijkvloerse instap krijgt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974