Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Westlandbaan door Sven
Vandaag om 18:24:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Almar
Vandaag om 18:23:59
Modelspoorbeurs Houten 4 mei 2019 voor/nabeschouwing. door Syb030
Vandaag om 18:15:25
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 18:11:06
NS 6100 van GM&S door NS8714
Vandaag om 18:04:10
Couperijtuigen NS/HSM/SS schaal 0 door JaJo
Vandaag om 17:49:11
Perron HO, printontwerp gezocht door Gerard Rozeveld
Vandaag om 17:43:24
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Almar
Vandaag om 17:40:24
DM90-Buffel Dieseltreinstel door wibi
Vandaag om 17:39:53
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 17:08:06
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:53:20
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 16:51:20
Artitec / REE 1300, materieelbespreking. door Biesje
Vandaag om 16:50:31
Benodigdheden ROCO Multimaus in combinatie met Itrain door henk
Vandaag om 16:14:50
ICM-0 vraagje door ZwolsBas
Vandaag om 15:41:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Hlv53
Vandaag om 14:49:16
Start met TT door KNed
Vandaag om 13:28:00
Artitec 6300 door Gerke
Vandaag om 12:51:26
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 12:31:13
SNCB HLE 18 (ALSTOM) 3-rail of 2-rail? door Marklin6480
Vandaag om 11:55:07
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 11:45:20
Montage bouwkit Weinert BR 93 door Sven
Vandaag om 11:20:36
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Bert van Gelder
Vandaag om 10:43:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:35:30
Intellibox en S88 storing door Ronald Koerts
Vandaag om 09:24:50
Sehr-am-Üzant II door Pnarfk
Vandaag om 09:09:33
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 08:43:39
Wissel loopt stroef door zuylen
Vandaag om 08:42:06
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door VFR
Vandaag om 07:59:37
Moderne loc koppelling door Thom
22 april 2019, 23:07:41
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 9604 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2900
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2019, 23:19:21 »
Als je de artikelen gewoon leest, staat er dat het om het type Talgo 230 gaat. Met losse locs kunnen ze dan ook zonder draad rijden naar Westerland.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2783
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2019, 23:20:51 »
Is dat al een bestaand type van Talgo dan, want dat krijg ik zo 123 niet gegoogled?

Op hun website word 230 ook niet genoemd nog https://www.talgo.com/en/rolling-stock/products/

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3321
Re: Talgo naar Berlijn
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2019, 23:21:11 »
Dat staat gelukkig ook onder de foto in het artikel ;)

Alleen stonden er toen al meningen in de zin van "niet mooi, Fyra" of iets dergelijks. Vandaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2783
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2019, 23:22:08 »
Ik zie nu dat het eerste bericht aangepast is door een moderator hier ;)

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3339
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2019, 23:29:14 »
Klopt, ik heb de titel aangepast (eerste bericht), en een paar onzinberichten verwijderd...

Gr, Bert
Team moderatoren

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4086
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 07 februari 2019, 10:33:37 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1987
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 07 februari 2019, 10:41:37 »
Aangezien de Duitse perrons ook niet allemaal verlaagd zullen worden, zullen ze er rekening mee houden denk ik zo...................
Martijn

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 07 februari 2019, 12:42:56 »
Talgo voor de IC Berlijn ?
Is er ineens ergens spoorbreedte verschil op gedoken ??????
Of zouden ze ergens smalspoor gaan gebruiken om de verbinding korter af te steken  ;D

Mvg Johan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6279
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2019, 12:54:59 »
Ja, dat probleem hadden ze in Duitsland ook.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 781
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2019, 15:49:59 »
Talgo heeft niets met verschillende spoorwijdtes te maken maar met de manier waarop het ding rijdt (lees maar even wat Google oplevert) en de bakken opgelegd zijn..
En verwijzingen naar de Fyra en buitenlandse ongevallen slaan in dit verband echt nergens op. Lijkt wel of de redactie van de Telegraaf hier actief is.
Waarom alles gelijk afkraken zonder dat er nog maar enig detail bekend is gemaakt?

Dirk

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1188
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 08 februari 2019, 00:21:30 »
Vroeger toch een paar keer de DB Talgo NachtZug/Intercity Night genomen tussen Munchen en Berlijn.
Het was een meer dan aangename beleving. Goeie service aan boord.
Waarom willen jullie nou eigenlijk problemen maken waar er geen zijn?
Het gelijkaardig model van "M" bestaat toch ook al vele jaren?

Het merk Talgo is wel degelijk. En over het Kanaal in het VK komt er zelfs een vestiging.
https://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/talgo-shortlists-uk-factory-sites.html

En het Spaanse Talgo is ook niet te vergelijken met de treinen van het Italiaanse Ansaldo Breda.

Ansaldo Breda is nu het Aziatische Hitachi Rail, dat nu eveneens in het UK bedrijven en onderhoudsposten heeft.
Reeds jaren hebben die de 395 Class "Javalin" HST's, die vrolijk tussen de Eurostars doorsnellen van de havens in Kent naar Londen.
Dankzij die positieve ervaringen mochten zij de nieuwe Hybride HST's gaan ontwikkelen en produceren.
Van Londen richting Wales, Devon en Cornwall draaien ze nu al vrolijk hun diensten.
Kon ik zelf ondervinden tijdens m'n "Rail 'n Sail" trip een half jaar terug.
De problemen op de East Main Coast Line van Londen is gewoon de communicatie met het beveiligingssysteem die daar ligt.
Een deel van de produktie is aan de vroegere Ansaldo plant toegewezen.
https://www.railwaygazette.com/news/news/europe/single-view/view/great-western-at300-trainsets-to-be-built-in-italy.html

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Wel Belg, niet gek !
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 08 februari 2019, 06:39:56 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4269
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 08 februari 2019, 07:02:34 »
Maar als dat dus van die lage talgo rijtuigen worden.
Zijn de Nederlandse perrons dan niet te hoog?

Daarvoor zijn juist Europese normen afgesproken, namelijk 76cm bs (bovenkant spoorstaaf). De perrons in NL zijn allemaal op 76 cm bs gebracht. Nieuw materieel moet daar ook aan voldoen, zodat je een mooie gelijkvloerse instap krijgt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2783
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 09 februari 2019, 02:07:01 »
't is gewoon dat de vorm van het voorste treinstel de zo hard op dat Fyra ding lijkt :)
Heb zelf de Nachtzug wagons hier thuis liggen van Marklin, en vindt het best fijne dingetjes.
Vindt het gewoon grappig dat men in een tijd van ICE en TGV/Eurostar a-like treinen opeens voor Talgo toestanden gaat op zulke lijn.
In de tweede post van dit topic staat al dat het design helemaal nog niet vast staat  ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 13 maart 2019, 16:05:04 »
Inmiddels is er wat meer duidelijk over het design:

https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/ECx-3763624

https://www.deutschebahn.com/de/presse/suche_Medienpakete/medienpaket_ECx-3932956?contentId=1204722

Dus inderdaad het klassieke Talgo-concept in een nieuw jasje, met bijpassende loc. Het stuurstandrijtuig heeft ook een draaistel in plaats van een enkele as.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2019, 16:11:44 door Quinzeedied »