Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann contact-pin, waar wordt deze voor gebruikt? door Harm Boer
Vandaag om 19:48:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 19:35:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 19:34:14
NS: NCS Kleuren toegepast door Hans Reints
Vandaag om 19:07:51
EPCargo limestone trein naar Oss door Floris Dilz
Vandaag om 19:01:13
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Fritsprt
Vandaag om 18:58:58
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door Erik Baas
Vandaag om 18:54:09
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 18:46:41
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 18:45:28
ho baan 514 cm bij 262 door kimi07
Vandaag om 18:17:32
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door barry1972
Vandaag om 18:11:05
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door BartvD
Vandaag om 18:06:25
Model Car World plant 100 nieuwe H0-auto's door barry1972
Vandaag om 17:56:28
Piko NS1100, materieelbespreking door barry1972
Vandaag om 17:44:37
Deining in Dönsdorf door tijgernootje
Vandaag om 17:28:52
Lijnbaanassistent (1930-1945), wat houdt de functie in? door Jeronimos
Vandaag om 17:13:12
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 17:03:53
Automatische koppeling door Thom
Vandaag om 16:23:16
Verlichting in loc programmeren door BartvD
Vandaag om 15:57:29
beginnen met digitaal door coldforged
Vandaag om 15:21:14
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 14:35:30
Fremo module - Boerderij van Meurs door Noordernet
Vandaag om 14:31:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tomasso
Vandaag om 12:42:46
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 11:39:19
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door MOVisser
Vandaag om 11:22:47
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door Edgy
Vandaag om 11:04:25
Zoldermeer H0 door Ronald Halma
Vandaag om 10:49:53
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 10:35:58
NS Stoomverwarmingswagen door FritsT
Vandaag om 10:19:59
Onshape cursus door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:04:03
  

Auteur Topic: Roco NS 200/300 Sik, model 2019  (gelezen 97471 keer)

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 636
    • Windhoven
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #360 Gepost op: 08 oktober 2019, 12:39:22 »
Met de stroombuffer ben ik ook niet bang dat het beroerd zal rijden als het eenmaal rijdt. maar inderdaad zal je net zien dat je de loc stil zet bij het heen en weer rangeren op een stofje of zo en dan loopt de buffer leeg (want geluid en licht) en staat ie zonder prik.

Oplossing ze gaan er ANWB auto's op schaal meeleveren inclusief startkabels  ::).
Johan

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • lekker bezig..
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #361 Gepost op: 09 oktober 2019, 23:38:36 »
Kan het niet zijn dat de zijkanten van de wielen ook worden gebruikt voor stroom opname (flenzen) en dat de asb zijn getand ?
Het maakt niet uit wat je spoort, maar dat je spoort 🚂

Groeten Barry

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4141
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #362 Gepost op: 10 oktober 2019, 10:49:36 »
Flenzen nemen nauwelijks stroom af en getande asb's lijken me nog nuttelozer dan asb's zelf....
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2019, 13:44:54 door DE-II »

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4316
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #363 Gepost op: 10 oktober 2019, 11:05:15 »
Ik denk dat hij bedoeld fijn getande loopvlakken zonder ASB's, een constructie die bv Ibertren in de jaren '80 toepaste op een 2-assig N spoor locje. Daarmee was de stroomafname wel gegarandeerd, maar dat duurde zolang het ruwe oppervlak niet teveel vuil verzameld had en het zorgde ook nog voor geluidsoverlast.
RETROBAHN A.G.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 10379
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #364 Gepost op: 10 oktober 2019, 11:33:57 »
Hier een filmpje van een recent Hornby lokje zonder bandjes. Het lokje is ca. 5 cm lang en weegt 76 gram:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=y18ppbbUcnY

Het kan dus wel....

Leen.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4141
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #365 Gepost op: 10 oktober 2019, 12:37:54 »
Tuurlijk kan het. Mijn sik met sb aandrijving trekt het dubbele van dat Hornby ding.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4316
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #366 Gepost op: 10 oktober 2019, 13:24:49 »
Zelfs mijn Matchbox conversie op GM&S spudje met aangepaste stroomafname, trekt ook zonder problemen een hele stam zonder Pirelli's ;D

Hoewel ontworpen om te pendelen, was een sleep van 20 kolenbakkies geen probleem.

Maar goed, vraag blijft natuurlijk wat Roco ons uiteindelijk gaat voorschotelen
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2019, 13:57:09 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4141
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #367 Gepost op: 10 oktober 2019, 13:39:26 »
 :o wat een geweldig lokkie!!  ;D :P

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 19278
    • Pagina van klaas
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #368 Gepost op: 10 oktober 2019, 15:33:07 »
Ik denk dat hij bedoeld fijn getande loopvlakken zonder ASB's, een constructie die bv Ibertren in de jaren '80 toepaste op een 2-assig N spoor locje. Daarmee was de stroomafname wel gegarandeerd, maar dat duurde zolang het ruwe oppervlak niet teveel vuil verzameld had en het zorgde ook nog voor geluidsoverlast.
Dat deed Triang ook bij schaal 00. Van die ribbeltjes zoals je die ook wel op de rand van muntstukken ziet. Ik heb heel wat tijd zoetgebracht met het uitkrabben van die groefjes.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1011
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #369 Gepost op: 10 oktober 2019, 18:16:33 »
Wat mij nu zo verbaasd is de ongelovige negativiteit over een nog uit te brengen lokje. Waren we een generatie terug geweldig blij met een SIK nu is er nog niets en alles wat vertoont wordt gaat gelijk in de Roundup. Hier lezend moet een fabrikant toch denken dat hij beter niets kan maken voor deze kleine markt.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4141
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #370 Gepost op: 10 oktober 2019, 18:36:40 »
Negatief? Hoezo? Omdat men zich dingen afvraagt?
Komkom...
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2019, 20:41:02 door DE-II »

Biesje@work

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #371 Gepost op: 10 oktober 2019, 18:49:28 »
Is toch gewoon logisch dat wij ons afvragen hoe dit gaat rijden als de stroomafname op een twee-asser gehalveerd wordt? een normale twee-asser staat al vaak stil.

Als het allemaal meevalt dan koop ik er lekker toch een. valt het tegen dan moet ik zelf verder prutsen met oude Roco sikken scheren/doorzagen en pimpen.

Mvg,

Robert


Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6391
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #372 Gepost op: 10 oktober 2019, 18:50:36 »
Wat mij nu zo verbaasd is de ongelovige negativiteit over een nog uit te brengen lokje. Waren we een generatie terug geweldig blij met een SIK nu is er nog niets en alles wat vertoont wordt gaat gelijk in de Roundup. Hier lezend moet een fabrikant toch denken dat hij beter niets kan maken voor deze kleine markt.


Hmm, ik denk dat ze straks gewoon naar de verkoop-aantallen kijken. Dat er op fora altijd zeurpartijen zijn weten ze vast al wel  ;D

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3844
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #373 Gepost op: 10 oktober 2019, 19:43:49 »
Niets mis mee, met deze discussie.

Graag weer terug naar het onderwerp, inhoudelijk over de sik of ervaringen met soortgelijke aandrijvingen.

Met dank.

Gr, Bert
Team moderatoren..

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 3727
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #374 Gepost op: 14 oktober 2019, 07:23:39 »